de meeste kilometers in het geheel gereden
- tdoelman
- Newbie
- km-stand: 25000
- Lifetime: 55
- Auto: Ampera-e
Re: de meeste kilometers in het geheel gereden
Ik moet mijn Ampera nog gaan krijgen (rond de jaarwisseling), maar verwacht het prototype van de Ampera rijder uit de reclames te kunnen worden. Ik rijd vooral woon-werk verkeer, 25 km enkele reis. Er komt een oplaadunit thuis, waarmee ik dat prima moet kunnen afdekken. Als ik verder weg moet voor mijn werk is dat altijd naar het buitenland en dat is dus vliegen geblazen. Naar Schiphol ga ik met de trein, want ik woon vlak bij het station en het treinkaartje is goedkoper dan parkeren op Schiphol. Op vakantie ga ik nooit met de auto, dan ga ik namelijk altijd naar verre landen, dus ook vliegen. In het weekeinde rijd ik zelden meer dan 25 - 30 km v.v., dus ook dat moet elektrisch kunnen. Al met al verwacht ik minimaal 75% van mijn jaarkilometrage elektrisch te kunnen doen, misschien wel 80% of zelfs 90%. Bij 75% en een verbruik bij rijden op benzine van 7,5 ltr / 100 km (1:13,5) moet dat over alle kilometers heen leiden tot gemiddeld 1,85 ltr. per 100 km. Maar waarschijnlijk dus nog wel beter dan dat. Overigens vind ik dat iedereen hier wel een beetje makkelijk over de kosten van de elektra heen stapt. Volledig elektrisch gereden km's kosten toch altijd ook nog zo'n 4 cent aan prik per stuk, dat moet je niet verwaarlozen. Wel als je maar een heel klein deel van je km's elektrisch rijdt natuurlijk. De 25% percentages die ik hier genoemd zie worden zou ik op zijn minst "voor verbetering vatbaar" willen noemen 
Voormalig berijder van een Ampera (2012-2017), van 2017 tot 2021 een Ampera-e als lease auto en sinds november 2022 een Ampera-e in eigendom.
-
Bepu
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
- Contacteer:
Bij mij ligt de verhouding elektrisch en benzine precies anders om 
Ik rij altijd zo veel als mogelijk binnen de bebouwde kom en 80km wegen. En stand-by op de 100km+ wegen. Daarmee optimaliseer ik de elektrisch gereden kilometers. Maar of dat ook het meest efficiënt is op prijstechnisch gebied, weet ik eigenlijk niet. Helaas houdt de ampera alleen het benzinegebruik bij over het totaal aantal gereden kilometers. Het zou aardiger zijn geweest om het aantal kWh/100km en het aantal l/100km uit te splitsen. Nu kun je dat alleen bijhouden door elke keer de losse standen op te schrijven.
Overigens vind ik het prijs aspect niet doorslaggevend voor de keuze stand-by of niet. Ek heb een EV, dus vind ik dat ik dat met name moet gebruiken daar waar de auto het meeste overlast geeft. En dat is in de stad.
Ik rij altijd zo veel als mogelijk binnen de bebouwde kom en 80km wegen. En stand-by op de 100km+ wegen. Daarmee optimaliseer ik de elektrisch gereden kilometers. Maar of dat ook het meest efficiënt is op prijstechnisch gebied, weet ik eigenlijk niet. Helaas houdt de ampera alleen het benzinegebruik bij over het totaal aantal gereden kilometers. Het zou aardiger zijn geweest om het aantal kWh/100km en het aantal l/100km uit te splitsen. Nu kun je dat alleen bijhouden door elke keer de losse standen op te schrijven.
Overigens vind ik het prijs aspect niet doorslaggevend voor de keuze stand-by of niet. Ek heb een EV, dus vind ik dat ik dat met name moet gebruiken daar waar de auto het meeste overlast geeft. En dat is in de stad.
-
Tuur
- Newbie
- km-stand: 40823
- Lifetime: 22
Ik heb eens even snel alle verbruikcijfers van dit draadje opgeteld, 442280 km gereden en daarbij 13502 liter benzine verbruikt (31 verschillende berijders) is toch een hele mooie 3l/100!
- mc_alistair
- Moderator
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Nice!Tuur schreef:... is toch een hele mooie 3l/100!
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Contacteer:
Ik ben nu weer even verder en de laatste 1,5 week 1000 km gereden met een gemiddelde van 1.2l/100 totaal nu 2.1l/100 loop dus mooi in.
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
- Arjan
- Bekende
- km-stand: 33000
- Lifetime: 32
13000 km en 2,4 l/100km
Opel Ampera Lithium White full options. Lolo@home
-
hjk
- Bekende
- km-stand: 81000
- Lifetime: 12
8500 km en 1,7liter. Rijdt vooral elektrisch,nu 64km op teller, wat te rekken is tot 70 per dag. Opladen doe ik thuis aan de lader. Op de werkplek hang ik hem af en toe voor opening aan het snoer zodat ik de beide winkels kan bezoeken op een dag. Ik probeer wel de route te plannen indien ik te weinig EVkm over heb. Even thuis wat dingen doen en een half uur later naar het andere adres. Ik denk dat ik 70% elektrisch rij. De Volt is ideaal voor mij. De laadpalen laten trouwens wel lang op zich wachten in Hengelo. Op mijn werkplek kon ik er geen meer aanvragen.Almelo werkt totaal niet mee en Tubbergen wil graag maar krijgt geen aanvraag van een EVrijder. We wachten af.
Update 9-12 11100 en 1,4 liter. Het wordt een sport om het gemiddelde naar beneden te krijgen en het lukt mij aardig. Veel 80 km wegen en maar 48 km in de accu. Het voorverwarmen van het interieur is super met dit weer. De laatste 3 a 4 kilometers gaan nu dagelijks via de RExt. Dit is wel stadsverkeer.
Update 9-12 11100 en 1,4 liter. Het wordt een sport om het gemiddelde naar beneden te krijgen en het lukt mij aardig. Veel 80 km wegen en maar 48 km in de accu. Het voorverwarmen van het interieur is super met dit weer. De laatste 3 a 4 kilometers gaan nu dagelijks via de RExt. Dit is wel stadsverkeer.
Laatst gewijzigd door hjk op zo 09 dec 2012, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Volt, Cyber gray, SPX Voltec wandlader
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
Mooie cijfers voor de statistieken, dankTuur schreef:Ik heb eens even snel alle verbruikcijfers van dit draadje opgeteld, 442280 km gereden en daarbij 13502 liter benzine verbruikt (31 verschillende berijders) is toch een hele mooie 3l/100!
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
eco
- Newbie
- km-stand: 23200
- Lifetime: 13
Na 7.000 km is mijn gemiddeld verbruik 1,2 ltr per 100 km 
- CyberGrey
- Sponsor
- km-stand: 85000
- Lifetime: 16
- Contacteer:
dat is heel eco.... ecoeco schreef:Na 7.000 km is mijn gemiddeld verbruik 1,2 ltr per 100 km
Forum Sponsor, J&K EV Solutions