Nieuwprijs Ampera

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats reactie
Ampera1
Stamgast
km-stand: 56000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Contacteer:

Nieuwprijs Ampera

Bericht door Ampera1 »

De nieuwprijs van de Ampera is inmiddels € 48.295,- geworden. Dat is voor het 2013 model. Lijkt me toch iets meer dan een BTW correctie van 2%...

De prijsontwikkeling vanaf de introductie is als volgt:

Vanaf eind 2011: € 44.500,- (feitelijk zijn de eerste auto's voor de eindklanten geleverd vanaf eind februari 2012)
vanaf juli 2012: € 45.500,-
vanaf oktober 2012: € 48.295,-
Ampera: Amper verbruik
CyberGrey
Sponsor
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Contacteer:

Re: Nieuwprijs Ampera

Bericht door CyberGrey »

Ampera1 schreef:De nieuwprijs van de Ampera is inmiddels € 48.295,- geworden. Dat is voor het 2013 model. Lijkt me toch iets meer dan een BTW correctie van 2%...

De prijsontwikkeling vanaf de introductie is als volgt:

Vanaf eind 2011: € 44.500,- (feitelijk zijn de eerste auto's voor de eindklanten geleverd vanaf eind februari 2012)
vanaf juli 2012: € 45.500,-
vanaf oktober 2012: € 48.295,-
Er was al een tijdje bekend dat het 2013 model, € 2000,00 duurder zou worden en de 2% BTW correctie en een beetje afronding maakt het compleet
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Rutger
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Rutger »

De (belastingtechnische) concurrent Prius plugin kost net iets minder dan 40K. Dat wordt wel een erg groot verschil, hoewel beide auto's natuurlijk niet te vergelijken zijn qua electrisch rijden. Laten we het er maar op houden dat het misschien goed is voor de waarde van de al geleverde Ampera's en Volts.... :-)
nog geen Ampera...
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44

Bericht door Marco »

maar als je de prius plugin een beetje aankleed, lederen bekleding etc..kom je ook gauw op de 48K.
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Maar dan heb je wel Adaptive Cruise Control met Precrash Safety System, Hill Assist remmen, regensensors, een fatsoenlijke navigatieset die het WEL altijd doet, een auto-park functie (toegeven, ik gebruik hem zelden tot nooit) maar met een zeer goed werkende park-camera die ook in het donker een fatsoenlijk beeld geeft, LED verlichting voor en achter en een gemiddeld ICE verbruik van 1:23. Prijstechnisch (zonder de EV range en het electrisch vermogen mee te tellen) krijg je veel meer auto voor je geld bij Toyota dan bij Opel. Maar ja, als Plugin Hybride stelt de Prius3 helaas niet zo veel voor als je hem vergelijkt met de Ampera. Als de Prius gelijk vermogen en range had dan was voor mij de keus een stuk makkelijker: ik zou het geitenwollensokken imago en uiterlijk van de Prius op de koop toe nemen :lol:
Marco
Stamgast
km-stand: 78000
Lifetime: 44

Bericht door Marco »

Odiebla schreef:Maar dan heb je wel Adaptive Cruise Control met Precrash Safety System, Hill Assist remmen, regensensors, een fatsoenlijke navigatieset die het WEL altijd doet, een auto-park functie (toegeven, ik gebruik hem zelden tot nooit) maar met een zeer goed werkende park-camera die ook in het donker een fatsoenlijk beeld geeft, LED verlichting voor en achter en een gemiddeld ICE verbruik van 1:23. Prijstechnisch (zonder de EV range en het electrisch vermogen mee te tellen) krijg je veel meer auto voor je geld bij Toyota dan bij Opel. :lol:
yep, fair point
Lithium white, Navi, camera, good old 230v, plugwise, openbaar laadpunt in bestelling -> werkend!
Guinness
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 20

Bericht door Guinness »

Ik zie dat Opel nu ook Opel Eye als optie heeft.
Die keuze hadden we niet op die van ons.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
Odiebla

Bericht door Odiebla »

Grom, mijn offerte is echt 1 dag oud!! Zou dit aftermarket te installeren zijn? Het is geen radar zo te zien, puur optisch...
Ampera1
Stamgast
km-stand: 56000
Lifetime: 38
Contacteer:

Bericht door Ampera1 »

Ik zou nu kiezen voor de 2012 modellen die op voorraad staan, inclusief de LoLo laadpunten; Scheelt veel geld.
Ampera: Amper verbruik
Plaats reactie