Leasebeleid...

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats reactie
BKramer
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Leasebeleid...

Bericht door BKramer »

Beste allen,

Ik wil een Opel Ampera bestellen als zakelijke auto. Als manager duurzaamheid lijkt me dat een logische stap. Ik heb een tijd een vol electrische auto als pool auto gereden (test) maar door de korte actieradius kom ik dan niet op bestemming (2 x in de week rijd ik vaak 100-120 km voor afspraken).

Nu liggen de wagenpark beheerder en Facility manager dwars. Ze zeggen dat er geen beleid is en dat ik daarom moet wachten. Dat wordt wachten op St Juttemis. Heeft iemand voorbeeld van beleid?

Vragen die ze willen afdekken zijn:
-- lease op basis van 0% bijtelling of vanwege duurzaamheid (ze spelen moraalpolitie, beetje betuttelend maar goed dit passeer is glansrijk.
-- Wat als de auto wordt ingeleverd bij uit-dienst treding
-- Kosten laadpaal plaatsen
-- Declaratie laadpaal thuis

HELP!? Kan iemand mij helpen de stroperigheid hiervan te doorbreken? Wat nou als ik een voorbeeld beleid stuk schrijf wat ze kunnen oppakken? Heeft iemand zoiets?

DANK
Birgitta
Unit106
Moderator
Auto: anders

Re: Leasebeleid...

Bericht door Unit106 »

BKramer schreef:Vragen die ze willen afdekken zijn:
-- lease op basis van 0% bijtelling of vanwege duurzaamheid (ze spelen moraalpolitie, beetje betuttelend maar goed dit passeer is glansrijk.
-- Wat als de auto wordt ingeleverd bij uit-dienst treding
-- Kosten laadpaal plaatsen
-- Declaratie laadpaal thuis

HELP!? Kan iemand mij helpen de stroperigheid hiervan te doorbreken? Wat nou als ik een voorbeeld beleid stuk schrijf wat ze kunnen oppakken? Heeft iemand zoiets?

DANK
Birgitta
Aan een beleid stuk kan ik jou niet helpen. Met mijn werkgever een vergelijkbare discussie moeten voeren.

Mijn oplossing:
- Zelf gezorgd voor een oplaadstation voor thuis (rekening wel via werkgever laten lopen);
- De energiekosten thuis worden gemeten met degelijke apparatuur en één keer per jaar (achteraf) gedeclareerd bij werkgever om de kosten/last te beperken;
- Een aanvullende afspraak gemaakt voor het geval ik de auto inlever bij uit-dienst treding (voor overige lease perioden een extra boete van 150,- per maand);

In de diverse berichten op dit forum is terug te lezen hoe andere Ampera rijders hun werkgever zover hebben gekregen en hoe er thuis opgeladen wordt.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
alefarendsen
Bekende

Bericht door alefarendsen »

Beste Birgitta,

ik wil niet al te diep ingaan op de zaken aangezien dat de forum etiquette een beetje met voeten zou treden (toch, forum admins...).

Ik heb je een privé-bericht gestuurd.
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
Morgoth
Harde kern
km-stand: 186000
Lifetime: 49
Auto: Ampera

Bericht door Morgoth »

alefarendsen schreef:Ik heb je een privé-bericht gestuurd.
Ik ook.
Wat een geluk heb ik toch. Mag rijden wat ik wil.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
Unit106
Moderator

Bericht door Unit106 »

Morgoth schreef:
alefarendsen schreef:Ik heb je een privé-bericht gestuurd.
Ik ook.
Een dame op het forum en iedereen gaat meteen privé berichten versturen? Wat is dat nou weer? :lol:
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
alefarendsen
Bekende

Bericht door alefarendsen »

Hahaha!
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Contacteer:

Bericht door Ivo »

alefarendsen schreef: ik wil niet al te diep ingaan op de zaken aangezien dat de forum etiquette een beetje met voeten zou treden (toch, forum admins...).
Alef, volgens mij kan dat wel hoor, als je maar niet teveel reclame maakt. Of ik begrijp niet wat je bedoeld, dat kan ook :roll: :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
WimZ
Newbie
km-stand: 43000
Lifetime: 28
Contacteer:

Bericht door WimZ »

Met de laadpaal thuis heeft mijn werkgever gekozen voor dezelde constructie als een opleiding. Wij hadden in het regelement al geregeld indien je uit dienst treedt tijden de leaseperiode. Declaratie van de laadkosten achteraf door een KwH meter in de meterkast.
Plaats reactie