Hallo allemaal!
Ik neus al een tijdje rond op dit forum maar sinds gisteren ben ook ik de trotse berijder van een Ampera.
In mijn geval gold (en hier worden een aantal mensen jaloers van): besteld via de lease maatschappij en 3 weken later (waarvan 2 weken vakantie) stond ie voor me klaar.. Dat was toeval want de dealer (Van Kouwen in Hoofddorp) had een Ampera in de door mij gekozen kleur en opties op voorraad. De wachttijd was anders zo'n 5 maanden geweest.
Tip: als je snel wil rijden en niet zo kieskeurig bent, check de voorraden van de verschillende dealers..
De keus voor de Ampera voor mij is de mogelijkheid om al mijn woon-werk verkeer elektrisch te doen zonder de beperkingen te hebben van andere, puur elektrische, auto's waarbij batterij=leeg betekent dat je stil staat.
Op kantoor hebben we al een tijdje een BMW Active-E die iedereen mag gebruiken. Dat is een perfecte gelegenheid om kennis te maken met elektrisch rijden maar je zit bij lange ritten toch wel met geknepe billen achter het stuur omdat je niet helemaal zeker bent of je het gaat halen..
Ik heb voor de Cyber Grey versie gekozen en ik moet zeggen dat ik dat, nu ik hem heb, een stuk chiquer eruit vind zien dan bijv. wit waarin ik een proefrit heb gemaakt. Vooral het interieur komt minder plastic-achtig over ook al had dat echt wel wat beter gedesigned mogen worden.
Ook ik, en iedereen die de auto bekijkt, vind het dekje in de achterbak en de klitteband flap tussen de achterstoelen een echte aanfluiting. Ik vraag me af of er al alternatieven zijn..
Na levering bleken er krassen op het glas van de de linker buitenspiegel te zitten (blijkt vaker voor te komen af fabriek) en een van de elementen van het linker acherlicht bleek vocht te bevatten. De spiegel is dezelfde dag nog vervangen en een nieuw achterlicht is besteld.
Verder ben ik 'm nog helemaal aan het ontdekken en so-far is het een groot genot..
Groet,
Erwin
Verse Ampera
- AmpErwin
- Newbie
- km-stand: 21000
- Lifetime: 13
- Auto: Ampera
Verse Ampera
Ampera Cyber Grey, satnav & park assist packs
- mc_alistair
- Moderator
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Verse Ampera
Welkom! wees getroost, dat euvel met vocht in de achterlicht heeft bijna iedereen, incl ondergetekende... "been there, done that, got a t-shirt" 
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader