GEZOCHT: oplaadluik open motortje

Wat zoek je?
Plaats reactie
wijnand71
Newbie
km-stand: 96000
Lifetime: 0
Auto: Volt

GEZOCHT: oplaadluik open motortje

Bericht door wijnand71 »

Beste forumleden, na een paar jaar van af en toe een storing op het openen van het oplaad luikje, is hij er nu definitief mee gestopt en blijft hij dicht zitten.
Als ik op het knopje druk (zowel op de sleutel als in de auto) om het oplaadklepje te openen, gebeurt er niets meer. Ik hoor alleen het kleine relais linksvoorin de zekeringbox klikken.
Ik heb het linker voorwiel en spatbord verwijderd aan de binnenzijde om bij het mechaniek te komen van het luikje. Als ik daar aan het kabeltje trek gaat het luikje zonder enige weerstand open. Het lijkt er dus op dat het motortje defect is en bij deze dus de vraag of iemand deze heeft.

De volgende codes staan op de motor:
>PA6-GF- 30<
1404 430036418

Hartelijk dank alvast voor het meedenken!
FrankVolt
Newbie
km-stand: 186000
Lifetime: 4
Auto: Ampera

Re: GEZOCHT: oplaadluik open motortje

Bericht door FrankVolt »

Controleer zekering "X50A Fuse Block under bonnet" hierin zit zekering F23UA Fuse 20A die de stroom op het motortje zet.

Je kan ook controleren door direct 12V op de aansluiting (connector) van het motortje te zetten.

Als ik het goed heb is het hetzelfde motortje als de tankdop van een Corsa.
Mogelijk het zelfde als van een centrale deurvergrendeling.
Kan helaas geen schema of plaatje toevoegen vanwege de restricties met betrekking tot grote van plaatje op deze site.

Op de onderdelenlijn:

https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... /20201158/
wijnand71
Newbie

Bericht door wijnand71 »

Dankje voor je reactie, is die 20A zekering toevallig de zekering direct naast het kleine relais wat het motortje schakelt? Die is in orde, dat heb ik gechecked. Ik kan nog proberen direct 12v op het motortje te zetten, alleen weet ik niet goed hoe de stekker uit het motortje te krijgen. Die zit met een soort van rood palletje vast.
Ik ga kijken op de onderdelen lijn, bedankt voor de tip van de corsa!
FrankVolt
Newbie

Bericht door FrankVolt »

Op de onderdelenlijn link heb je gelijk het goede motortje!
wijnand71
Newbie

Bericht door wijnand71 »

Dankjewel FrankVolt voor de info en link! Inmiddels is de nieuwe motortje geplaatst en werkt het luikje weer zoals bedoelt. De oude bleek vol water te staan, ondanks dat hij goed afgedicht leek en de rubberen beschermkap erop zat. Ik moest de oude er af slijpen, de schroeven (bleek later) moesten er achterwaards uitgedaaid worden.. Nu met 2 verse m4 boutjes de motor weer vastgezet en werkt het weer als een zonnetje.
FrankVolt
Newbie

Bericht door FrankVolt »

Ik zag dat het motortje via de onderdelenlijn weg was dus had al een vermoedde dat je die besteld had.
Mooi dat alles weer werkt. Leuk dat je het resultaat hier even meedeelt, nu weer lekker opladen :)
Plaats reactie