Hallo allen,
ben erg benieuwd wat bij de meeste nu de range is onder deze omstandigheden met de nieuwe accu?
bijv ik rijd elke dag 110 km
80 % snelweg
10% 80 km wegen
10% 50 km wegen.
ik rijd op de snelweg vaak 105
en voor rest houdt ik me redelijk aan de snelheid.
heb natuurlijk airco/verwarming aan staan.
de range wat ik nu gemiddeld haal is tussen de 350 en 390 km
ben benieuwd wat jullei nu halen.
Range
-
Ruben
- Bekende
- Berichten: 99
- Lid geworden op: do 14 mei 2020, 15:26
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Range
Dat is best netjes! Ik haal hem net van de lader en geeft 349 km aan. We doen vooral veel korte ritjes.
We zagen in de zomer dat de auto soms 500+ aangeeft (niet zozeer haalt). Dat was met de oude accu maar een keer gebeurd.
We zagen in de zomer dat de auto soms 500+ aangeeft (niet zozeer haalt). Dat was met de oude accu maar een keer gebeurd.
-
HielkeHoeve
- Bekende
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 02 nov 2023, 15:30
- km-stand: 92000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Range
Ik heb de auto sinds november, met nieuwe winterbanden. Tot zover staat het gemiddelde verbruik op 18.7kW/100km.
*Edit: het mooie weer heeft het verbruik over 3700km verlaagd naar 18.1/100km.*
Wij rijden veel in de stad. Dus koude auto en veel optrekken/remmen. Onze stad kent alleen maar heuvels dus hoger verbruik icm regenereren.
Soms N-weg of snelweg maar dan max 92km/h. Heel soms 102km/h bij tijdgebrek.
AC probeer ik zoveel mogelijk uit te laten, maar anders staat hij op 18c stand 1 a 2.
Ik laad de auto tot 100% wanneer hij nog 1/3-1/4 vol is. Niet de beste manier, maar soms heb ik de auto toch onverwacht voor langere afstand nodig.
- Met <5c gemiddeld vermelde verwachte range 280km.
- Met 5c-10c gemiddeld vermelde verwachte range 310km.
- Met 10c-15c gemiddeld vermelde verwachte range 350km.
Hopelijk zetten deze waarden door bij 20c maar dat is nog even wachten.
Dit is een goede database voor gemiddeld verbruik van allerlei autos: https://ev-database.org/nl/auto/1051/Opel-Ampera-e
*Edit: het mooie weer heeft het verbruik over 3700km verlaagd naar 18.1/100km.*
Wij rijden veel in de stad. Dus koude auto en veel optrekken/remmen. Onze stad kent alleen maar heuvels dus hoger verbruik icm regenereren.
Soms N-weg of snelweg maar dan max 92km/h. Heel soms 102km/h bij tijdgebrek.
AC probeer ik zoveel mogelijk uit te laten, maar anders staat hij op 18c stand 1 a 2.
Ik laad de auto tot 100% wanneer hij nog 1/3-1/4 vol is. Niet de beste manier, maar soms heb ik de auto toch onverwacht voor langere afstand nodig.
- Met <5c gemiddeld vermelde verwachte range 280km.
- Met 5c-10c gemiddeld vermelde verwachte range 310km.
- Met 10c-15c gemiddeld vermelde verwachte range 350km.
Hopelijk zetten deze waarden door bij 20c maar dat is nog even wachten.
Dit is een goede database voor gemiddeld verbruik van allerlei autos: https://ev-database.org/nl/auto/1051/Opel-Ampera-e
Laatst gewijzigd door HielkeHoeve op ma 11 mar 2024, 22:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Matrox
- Newbie
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 17 jun 2018, 10:27
- km-stand: 35000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Range
Wij laden altijd tot 90% op en rijden vnl. snelweg met 100km/u
Onze Ampera haalt daarmee bij temperaturen beneden 5C ong. 280.
Met temperaturen rond tussen 5C en 15C komen we aan zo'n 340.
Onder ideale omstandigheden (rond de 23C, geen regen en wind) rijden we vrolijk op en neer naar zoonlief in Groningen (220 km deur tot deur, laden met die rit voor de boeg wel tot 100%) hebben dan aan het eind nog een kleine 30 km. over. Oftewel, ruim 440km écht bereik.
Collega's met peperdure audi en bmw ev's zijn hier best jaloers op en weigeren te geloven dat we zo'n eind komen met ons in hun ogen goedkope tweedehandsje.
Overigens is er weinig voor nodig om dit riante bereik te doen kelderen. Tegenwind, regen, en je bent zo 80 km kwijt. Daarom hangen we hem in Groningen als het weer er wat minder uit ziet voor de zekerheid toch een paar uurtjes aan de paal.
Onze Ampera haalt daarmee bij temperaturen beneden 5C ong. 280.
Met temperaturen rond tussen 5C en 15C komen we aan zo'n 340.
Onder ideale omstandigheden (rond de 23C, geen regen en wind) rijden we vrolijk op en neer naar zoonlief in Groningen (220 km deur tot deur, laden met die rit voor de boeg wel tot 100%) hebben dan aan het eind nog een kleine 30 km. over. Oftewel, ruim 440km écht bereik.
Collega's met peperdure audi en bmw ev's zijn hier best jaloers op en weigeren te geloven dat we zo'n eind komen met ons in hun ogen goedkope tweedehandsje.
Overigens is er weinig voor nodig om dit riante bereik te doen kelderen. Tegenwind, regen, en je bent zo 80 km kwijt. Daarom hangen we hem in Groningen als het weer er wat minder uit ziet voor de zekerheid toch een paar uurtjes aan de paal.
4,5 jaar Volt. 90.000 km op iets minder dan 200 liter benzine.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.
Vanaf maart 2023 Ampera-e.