De auto moet nu eenmaal getest worden met een uitgebreide proefrit, dus zo vreemd is dat niet.regis schreef:Oke mijn batterij is ook vervangen door van Mossel in Goes.
Dealer heeft zelf gebeld om een afspraak te maken met de opmerking dat de vervanging 2 dagen gaat duren en dat ik een andere auto meekrijg.
Auto is van februari 2020 dus ik denk bouwjaar 2019.
Op de accu staat netjes 64KWh.
Opmerkingen:
- Men wilde de auto niet bijschrijven in het onderhoudsboekje. Het argument was, het is garantie en dat mogen we niet bijschrijven in dat boekje. Zelf maar gedaan met datum, KM stand en door wie.
- Omdat ik een Dashcam in de auto heb maar eens gekeken of daar wat was te zien van de werkzaamheden. Dat viel tegen wat de spanning gaat er op een zeker moment af. Maar ik zag andere dingen, start werkzaamheden 8 uur, klaar om 14.00 uur omdat de spanning dashcam er weer was. Daarna is auto aan de lader gezet maar om ca 17.00 meegenomen door iemand naar huis. Volgende terug in de garage en de auto is weer aan de lader gezet.
Vandaag met de garage gebeld en gevraagd of wat ik gezien heb op de dashcam gezien normaal is. De manager heeft me uitgelegd dat de vervangingsprocedure dit voorschrijft omdat na montage de nieuwe accu opgeladen moet worden, dan voor een deel ontladen moet worden en daarna weer geheel opgeladen moet worden.
Tja voor het ontladen is dus de auto door iemand privé gebruikt maar misschien ook wel logisch omdat anders werkuren kost.
Ik heb zelf ook vanaf het begin een dashcam. Ik kan dit iedereen aanraden, vooral voor incidenten. Ik heb jaren in de buitendienst gewerkt en heb twee keer een situatie meegemaakt dat ik de schuldvraag met de beelden van de dashcam kon bewijzen.
Ik heb je er bijgezet.