Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Wel opvallend dat blijkbaar nu van alle auto's met kentekenregistratie februari 2020 en bouwjaar 2019 de batterij wordt vervangen. Mijn auto is ook op kenteken gezet in februari 2020 (voorraadauto in augustus gekocht) en van bouwjaar 2019.
-
tverdeni
- Newbie
- km-stand: 12500
- Lifetime: 7
Mijn auto ook (van 2019 en 2020 op kenteken) en ik ben gisteren gebeld door de dealer dat 6 December de accu wordt vervangen. Zou 1 of misschien 2 dagen duren. Ben benieuwd!
-
Ampera-Ed
- Newbie
- km-stand: 23000
- Lifetime: 69
Vraagje @Ruwils: Waar kun je die stickers vinden ? Moet je daarvoor in de accubak kijken of is het van buitenaf te zien ?Ruwils schreef:
Hieronder de nieuwe sticker met de oude als referentie eronder.
Sticker nieuw batterijpack 64kWh:
-
PeterHoog
- Newbie
- km-stand: 0
Geen compensatie meer voor ampera-E verkocht na 15-10-000 20
Vanmorgen een te koop staande ampera-E bij Broekhuis in Doetinchem bekeken.
De verkoper deelde mij mee dat voor auto's verkocht sinds half oktober van dit jaar geen compensatie meer wordt betaald.
Wie weet hier iets meer van?
De verkoper deelde mij mee dat voor auto's verkocht sinds half oktober van dit jaar geen compensatie meer wordt betaald.
- Ruwils
- Stamgast
Als je van achteren onder de auto tegen de accubak aankijkt (bestuurderszijde) dan moet je de sticker zien zitten. Bij mij zat hij bij de nieuwe accu wat hoger op de accubak geplakt dan de oude.Ampera-Ed schreef:Vraagje @Ruwils: Waar kun je die stickers vinden ? Moet je daarvoor in de accubak kijken of is het van buitenaf te zien ?Ruwils schreef:
Hieronder de nieuwe sticker met de oude als referentie eronder.
Sticker nieuw batterijpack 64kWh:
- Ruwils
- Stamgast
Re: Geen compensatie meer voor ampera-E verkocht na 15-10-00
Lijkt me wel logisch, als je nu een Ampera-e koopt moet het wel heel raar zijn als je niet op de hoogte bent van de terugroepactie en de beperking die daar bij hoort. Ook is de kans groot dat er al een nieuwe accu onder zit of dit zeer snel zal gebeuren. Een garage zal dit bij verkoop altijd melden want een (binnenkort) nieuwe accu is natuurlijk altijd een goed verkoopargument dus dit zullen ze echt niet nalaten.PeterHoog schreef:Vanmorgen een te koop staande ampera-E bij Broekhuis in Doetinchem bekeken.
-
Jan'sAmpera-e
- Newbie
- km-stand: 14000
- Lifetime: 16
Maandag is mijn auto aan de beurt voor het vervangen van de HV accu. Begin van de week al gebeld door de dealer en gaf direct aan dat er een vervangende benzineauto klaar zou staan.
Bouwjaar 2019, op kenteken januari 2020 en door mij aangeschaft in september 2020. Momenteel is de km stand ruim 20.000.
Maandagmorgen vroeg brengen en zou aan het eind van de werkdag weer opgehaald kunnen worden.
Ondanks de trouw uitbetaalde dagvergoeding ben ik blij als dit Ampera-e drama voor mij achter de rug is.
Bouwjaar 2019, op kenteken januari 2020 en door mij aangeschaft in september 2020. Momenteel is de km stand ruim 20.000.
Maandagmorgen vroeg brengen en zou aan het eind van de werkdag weer opgehaald kunnen worden.
Ondanks de trouw uitbetaalde dagvergoeding ben ik blij als dit Ampera-e drama voor mij achter de rug is.
-
bvs
- Newbie
- km-stand: 91000
Ruwils, ik ben benieuwd wat jij erbij hebt gekregen. Ik ben van plan aan te geven dat (wanneer ik aan de beurt ben) ik het wil laten bijschrijven in het onderhoudsboekje. Al weet ik niet hoeveel waarde dat heeft voor garantie.Ruwils schreef:Wat ik me afvraag is of forumleden, waarvan hun accu al vervangen is, hier ook bewijs of een certificaat o.i.d. bij hebben gekregen waarop staat dat de nieuwe 8 jaar of 160.000km garantie is ingegaan op moment van vervanging en bij de huidige kilometerstand.
- Ruwils
- Stamgast
Ik heb er niks bijgekregen. Nu ben ik ook vergeten er om te vragen, maar Opel registreerd dit uiteraard. Dit had ik ook al gelezen op het Chevy Bolt forum. Die willen echt wel bijhouden waar hun dure onderdelen worden gebruiktbvs schreef:Ruwils, ik ben benieuwd wat jij erbij hebt gekregen. Ik ben van plan aan te geven dat (wanneer ik aan de beurt ben) ik het wil laten bijschrijven in het onderhoudsboekje. Al weet ik niet hoeveel waarde dat heeft voor garantie.Ruwils schreef:Wat ik me afvraag is of forumleden, waarvan hun accu al vervangen is, hier ook bewijs of een certificaat o.i.d. bij hebben gekregen waarop staat dat de nieuwe 8 jaar of 160.000km garantie is ingegaan op moment van vervanging en bij de huidige kilometerstand.
Vanmiddag heb ik in MyOpel gekeken en daar staat de vervanging in met bijbehorende kilometerstand incl. de laatse termijn van de dagvergoeding:

- SlomeDuikelaar
- Newbie
- km-stand: 45000
Donderdagochtend ga ik mijn auto inleveren voor de nieuwe batterij.
Ik ga zeker vragen om voldoende documentatie van de vervanging en de nieuwe garantie.
Mijn inschatting is dat dit zeker de auto zeer aantrekkelijk maakt voor de verkoop.
Zodra donderdag goed verlopen is, ga ik namelijk een Tesla model Y bestellen.
De model 3 was altijd mijn doel, toen ik van mijn Peugeot RCZ wilde overstappen naar elektrisch.
Vanwege de subsidie verlaging en de randvoorwaarden heb ik de Ampera-E gekocht.
Tegenwoordig is de model Y aantrekkelijker dan een model 3.
Zeker nu ik 6 dagen geleden een dochter heb gekregen
Offtopic: Mochten jullie iemand weten die geïnteresseerd is in een Ampera-E Business Executive met nu circa 45000km.
Ik ben zelf hobby detailer, dus de auto staat er top bij in zijn coating en wordt 2 wekelijks met de hand vertroeteld
Ik ga zeker vragen om voldoende documentatie van de vervanging en de nieuwe garantie.
Mijn inschatting is dat dit zeker de auto zeer aantrekkelijk maakt voor de verkoop.
Zodra donderdag goed verlopen is, ga ik namelijk een Tesla model Y bestellen.
De model 3 was altijd mijn doel, toen ik van mijn Peugeot RCZ wilde overstappen naar elektrisch.
Vanwege de subsidie verlaging en de randvoorwaarden heb ik de Ampera-E gekocht.
Tegenwoordig is de model Y aantrekkelijker dan een model 3.
Zeker nu ik 6 dagen geleden een dochter heb gekregen
Offtopic: Mochten jullie iemand weten die geïnteresseerd is in een Ampera-E Business Executive met nu circa 45000km.
Ik ben zelf hobby detailer, dus de auto staat er top bij in zijn coating en wordt 2 wekelijks met de hand vertroeteld