ARMAND62 schreef:
Ik wil toch graag even mijn vraag herhalen over het koelsysteem: Zijn er meer mensen die ervaring hebben met overmatig geluid van rondstromende koelvloeistof tijdens het snelladen van de nieuwe accu?
Ik vermoed dat er lucht in het koelsysteem zit dat de Opel dealer er niet uit krijgt. De Opel dealer beweert echter dat dit geluid normaal is voor het koelsysteem van de nieuwe accu. Ik betwijfel of deze uitleg klopt.
Is het een borrelend geluid of een constante stroom vloeistof die je hoort?
Ik lees op het Chevybolt forum over lucht in het systeem en dat de auto soms meerdere keren een "boertje" moet geven nadat de accu was vervangen en het systeem van nieuwe coolant is voorzien.
Heb even een snelle search gadaan op "burping".
Vooral deze post is interessant en hebben ze tot twee keer coolant moeten bijvullen omdat er lucht in bleef zitten.
Het is meer een geluid van stromend water. Er is inmiddels twee keer ontlucht door de Opel dealer en het geluid is een stuk minder luid geworden ,maar nog niet verdwenen. Volgens de Opel dealer hoef ik geen verdere actie te ondernemen en kan het geen kwaad.
Rijder van een electric blue Ampera e sinds 8 februari 2018
Ruwils schreef:Maandag 14 november ben ik aan de beurt voor een nieuwe accu, ben benieuwd!
top man ben benieuwd hoe je ervaring zal zijn met de nieuwe accu.
ik kan ook niet wachten tot ik mijn auto weer terug heb.
de corsa rijdt totaal niet zuinig en mis me stuur en stoel verwarming.
Afgelopen vrijdag ook een nieuwe accupakket d'r onder gekregen. We zijn er deels blij mee natuurlijk. Ja meer actieradius (van 420 naar 488 nu ongeveer) maar geen 10 euro meer.
Bouwjaar is 2017, ten naamstelling 2018. 4-10-2022 is hij vervangen, duurde ongeveer 6 uur.
Netjes ingeleverd met niet zoveel meer op de accu. 24 uur van te voren niet meer mogen laden.
We werden netjes door broekhuis gebeld of we nog eigenaar waren van de auto, en ze gingen bestellen.
24/10 gebeld, meteen besteld
2/11 was hij binnen en werd er een afspraak gemaakt voor dezelde vrijdag
4/11 was hij vervangen
Helaas kregen we geen gratis vervangend vervoer maar verder wel goed afgehandeld.
Koelvloeistof toch nog iets nagezakt na de tijd, dus morgen om 8:00 gaan we nog even heen om bij te vullen.
64kWh staat er op de accupakket, "Renewed for General Motors"
De auto moet er wel aan wennen; de nieuwe accu. Kreeg hem met 112km op de GOM, 35km later (naar huis rijden) was hij opeens 128km op de GOM.
We lezen hem regelmatig uit via de ODB2, zien dat hij nog erg aan het zoeken is wat capaciteit is. Na een keer volledig laden zei de "Battery Capacity Estimate" 62,18kWh bruikbaar accupakket.
Nu 67,20kWh - wat helemaal niet kan met een 64kWh accupakket (denk ik)
We moeten er nog even paar weken mee rijden denk ik voordat hij precies weet wat hij er mee aanmoet
Dank voor de uitgebreide info Ger, ik heb je er bij gezet.
Het blijkt maar weer dat het bouwjaar niets uitmaakt qua volgorde. Deze lijkt echt geheel willekeurig.
Veel plezier met de nieuwe accu!
Ook wij hebben vandaag de auto terug gekregen met een nieuwe accu, nadat we 19 oktober een foutmelding hadden gekregen (wat een paar dagen later bij de garage een defecte cel bleek te zijn). Direct ook de eindafrekening gehad voor de compensatieregeling. De komende tijd eens kijken wat dit doet met de actieradius, maar hoe dan ook blij dat dit weer achter de rug is! Bouwjaar is trouwens 2018.
Volgens de garage hadden ze in één levering 6 nieuwe pakketten te pakken gekregen. Als deze geplaatst zijn hadden ze nog een lijst van een stuk of 10 Ampera-E's die vervangen moeten worden. Hopelijk snel weer zo'n lading, dan is onze garage bijna klaar.
Jij ook gefeliciteerd!
Twee vervangingen op één dag, het kan niet op!
Het lijkt er sterk op dat er nu veel batterijpakketten beschikbaar komen en het grote water over steken.
Ik heb je hierbij ook toegevoegd.
Oke mijn batterij is ook vervangen door van Mossel in Goes.
Dealer heeft zelf gebeld om een afspraak te maken met de opmerking dat de vervanging 2 dagen gaat duren en dat ik een andere auto meekrijg.
Auto is van februari 2020 dus ik denk bouwjaar 2019.
Op de accu staat netjes 64KWh.
Opmerkingen:
- Men wilde de auto niet bijschrijven in het onderhoudsboekje. Het argument was, het is garantie en dat mogen we niet bijschrijven in dat boekje. Zelf maar gedaan met datum, KM stand en door wie.
- Omdat ik een Dashcam in de auto heb maar eens gekeken of daar wat was te zien van de werkzaamheden. Dat viel tegen wat de spanning gaat er op een zeker moment af. Maar ik zag andere dingen, start werkzaamheden 8 uur, klaar om 14.00 uur omdat de spanning dashcam er weer was. Daarna is auto aan de lader gezet maar om ca 17.00 meegenomen door iemand naar huis. Volgende terug in de garage en de auto is weer aan de lader gezet.
Vandaag met de garage gebeld en gevraagd of wat ik gezien heb op de dashcam gezien normaal is. De manager heeft me uitgelegd dat de vervangingsprocedure dit voorschrijft omdat na montage de nieuwe accu opgeladen moet worden, dan voor een deel ontladen moet worden en daarna weer geheel opgeladen moet worden.
Tja voor het ontladen is dus de auto door iemand privé gebruikt maar misschien ook wel logisch omdat anders werkuren kost.