Koenmeloen schreef:
Ik heb net mijn kenteken ingevoerd en er staat geen terugroep actie geregistreerd. Maar mijn accu is nog niet vervangen. Ontvang al wel geruime tijd de vergoeding, dus opel weet het wel.
HdB schreef:
Bij ons staat er: Geen terugroepactie(s) geregistreerd. Opmerkelijk dus, want onze accu moet nog vervangen worden. Wel alle software updates gehad.
Ik het er zelfs nog 2 . Dat komt volgens mij omdat ik de laatste - de 80% update- niet gehad heb. Dit staat er bij mij: https://drive.google.com/file/d/1v3rZh4 ... sp=sharing
Ik was in de veronderstelling dat dat bij iedereen zo is.
Maar dan zit ik dus fout met die 58%. Ik weet alleen niet hoe fout. Nu weet ik het ook niet meer...
Ik heb de mijne ook even gecheckt en bij mij staat er wel een terugroepactie geregistreerd. Aan bovenstaande reakties zie ik dus duidelijk dat er helemaal niets van klopt en het gewoon willekeurig lijkt te zijn vermeld. Dit bevestigt mijn vermoeden dat de claim dat er reeds 58% vervangingen zijn gedaan niet kan kloppen.
Misschien kunnen forumleden wiens accu al is vervangen ook even checken.
Laatst gewijzigd door Ruwils op do 27 okt 2022, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Koenmeloen schreef:
Ik het er zelfs nog 2 . Dat komt volgens mij omdat ik de laatste - de 80% update- niet gehad heb. Dit staat er bij mij: https://drive.google.com/file/d/1v3rZh4 ... sp=sharing
Ik was in de veronderstelling dat dat bij iedereen zo is.
Bij mij staat precies hetzelfde vermeld en heb alle updates ook gehad, en zelfs eentje extra vanwege de problemen met de 80% update die bij mij de "vermogen beperkt" melding en twee foutcodes triggerde.
Maar dan zit ik dus fout met die 58%. Ik weet alleen niet hoe fout. Nu weet ik het ook niet meer...
Die RDW registratie lijkt me natte vingerwerk en heb geen idee waar die op gebaseerd is.
Bij mijn kenteken staat GEEN terugroep actie, mijn accu is nog NIET vervangen. Sterft de accuvervanging een langzame dood? Stern heeft aan mij doorgeven dat uitbetaling van de compensatie ingaande september eenmaal per 3 maanden zal plaatsvinden. Het is mij niet duidelijk of er dan eenmaal per 3 maanden € 300 wordt uitbetaald of eenmaal per 3 maanden € 900.(voor de eenvoud even uitgegaan van 30 dagen per maand). Eind november, begin december verwacht ik die door Stern bedoelde betaling, tot zolang maar afwachten.
Meer die een soortgelijk bericht van hun dealer hebben ontvangen inzake de compensatie?
Ja, hier hetzelfde qua betalen compensatie. Ik kreeg deze mededeling al eerder en heb onlangs voor 3 maanden 10 euro per dag gekregen. Het maakt vooral dat ik denk dat het nog wel even gaat duren voordat mijn accu vervangen wordt.
Ik heb laatst ook de betaling ontvangen van Stern over de maanden juli, augustus en september (920 euro), maar dat was ook omdat betaling uitbleef. Sinds de overname van mijn dealer door Stern gaan de betalingen niet meer via de dealer, maar via het Stern Hoofdkantoor. Ik krijg wel netjes elke keer een creditnota van mijn dealer, maar moet ik bij Stern HK er steeds achteraan mailen. Maar ik heb nog niet gehoord dat betaling per drie maanden standaard wordt.
Dat het nog wel "even" gaat of kan duren heb ik op zich geen moeite mee, tot op heden nog geen indicatie dat er iets niet goed gaat met de HV accu
Ik had uiteraard liever wel gehad dat het vervangen van de HV accu's voor alle Ampera-e 's gepaard zou gaan met, bijvoorbeeld, driemaandelijkse updates vanuit Opel of het dealernetwerk.
Hier ook geen terugroepactie geregistreerd bij RDW en ook geen nieuwe accu. Probeer nog steeds via de dealer de compensatieregeling te krijgen maar tot nu toe geen succes. Iemand tips?
Jan Slomp schreef:Hier ook geen terugroepactie geregistreerd bij RDW en ook geen nieuwe accu. Probeer nog steeds via de dealer de compensatieregeling te krijgen maar tot nu toe geen succes. Iemand tips?
probeer het eens bij een andere opel dealer in de beurt.
en ander opel nederland bellen.