Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
HdB
- Newbie
- km-stand: 18000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
Ik vraag me wel af of die 3200 allemaal nog in Nederland rijden. Ik kom er niet helemaal uit of exports hier al vanaf gehaald zijn (imports zitten er wel in). Zal er nog eens beter induiken.
-
bvs
- Newbie
- km-stand: 91000
Goedemiddag,
Zojuist heb ik interessante open data gevonden van het rdw. (is idd die data van kenteken.tv)
De data is deze week nog bijgewerkt.
Er zijn nu 1843 Ampera-E`s in NL die geen openstaande terugroepactie hebben.
En er zijn er totaal 3199 in NL
Dus bij 1356 Ampera-E`s staat er nog een terugroepactie open.
We zitten dus op bijna 58% waarbij de accu vervangen is (als ik dat voorzichtig mag concluderen).
Zojuist heb ik interessante open data gevonden van het rdw. (is idd die data van kenteken.tv)
We zitten dus op bijna 58% waarbij de accu vervangen is (als ik dat voorzichtig mag concluderen).
-
bvs
- Newbie
Exports zijn er af gehaald, zie kolom AY, ze hebben allemaal export indicator: NeeHdB schreef:Ik vraag me wel af of die 3200 allemaal nog in Nederland rijden. Ik kom er niet helemaal uit of exports hier al vanaf gehaald zijn (imports zitten er wel in). Zal er nog eens beter induiken.
-
Ampera54
- Newbie
- km-stand: 47000
Uit een recent CNN bericht heb ik deze tekst gevist:
“Then, in April, with the battery issue resolved, and gas prices coincidentally spiking, GM restarted Bolt production. Sales took off like a Corvette Z06 in Launch Mode. The Bolt EV and its new, more SUV-like sibling the Bolt EUV had record sales in the third quarter of the year with 14,000 being delivered to customers. Sales have come back so strongly, in fact, that GM now plans to increase production from 44,000 Bolts this year to 70,000 next year.”
Klaarblijkelijk zijn de verkopen Bolt EV en EUV booming en worden de meeste batterijen direct voor de productie van nieuwe EV’s ingezet. Ik vermoed dat de vervanging van de batterijen daarom op een laag pitje staat en mondjesmaat wordt uitgevoerd. En Opel NL vindt het allemaal best nu ze bij Stellantis horen. Ben inmiddels toe aan het opschalen van juridische druk om vaart te zetten achter de vervanging. Wat vinden jullie? Zijn er suggesties voor advocaten die hun tanden er in willen zetten?
“Then, in April, with the battery issue resolved, and gas prices coincidentally spiking, GM restarted Bolt production. Sales took off like a Corvette Z06 in Launch Mode. The Bolt EV and its new, more SUV-like sibling the Bolt EUV had record sales in the third quarter of the year with 14,000 being delivered to customers. Sales have come back so strongly, in fact, that GM now plans to increase production from 44,000 Bolts this year to 70,000 next year.”
Klaarblijkelijk zijn de verkopen Bolt EV en EUV booming en worden de meeste batterijen direct voor de productie van nieuwe EV’s ingezet. Ik vermoed dat de vervanging van de batterijen daarom op een laag pitje staat en mondjesmaat wordt uitgevoerd. En Opel NL vindt het allemaal best nu ze bij Stellantis horen. Ben inmiddels toe aan het opschalen van juridische druk om vaart te zetten achter de vervanging. Wat vinden jullie? Zijn er suggesties voor advocaten die hun tanden er in willen zetten?
-
HdB
- Newbie
Dit klink wel veel reëler inderdaad en meer in lijn met de ogenschijnlijke verhoudingen hier op het forum. Mooi zoekwerk! Waar de garage bij ons de 300-400 vandaan haalt is me dan een raadsel (wellicht de 1 over het hoofd gezien die er nog voor stond.bvs schreef:Goedemiddag,
- Ruwils
- Stamgast
- km-stand: 30760
Ik geloof nog steeds niet dat we al over de helft zitten. De laatste batterij die mijn dealer heeft vervangen dateert van december vorig jaar en ze zeggen allemaal dat het zeer langzaam gaat en het minimaal tot volgend jaar gaat duren en dat het allemaal heel druppelsgewijs gaat.
Ook de registratie of er terugroepacties "openstaan" voor specifieke kentekens lijken me niet bepaald nauwkeurig.
Als we echt over de helt waren had mijn dealer toch wel minstens één of twee batterijvervangingen per maand hadden moeten hebben.
Ook de registratie of er terugroepacties "openstaan" voor specifieke kentekens lijken me niet bepaald nauwkeurig.
Als we echt over de helt waren had mijn dealer toch wel minstens één of twee batterijvervangingen per maand hadden moeten hebben.
-
bvs
- Newbie
In mijn omgeving is er niemand die ook een Ampera-E heeft, dus ik heb niet veel referenties.Ruwils schreef:Ik geloof nog steeds niet dat we al over de helft zitten. De laatste batterij die mijn dealer heeft vervangen dateert van december vorig jaar en ze zeggen allemaal dat het zeer langzaam gaat en het minimaal tot volgend jaar gaat duren en dat het allemaal heel druppelsgewijs gaat.
Toch vraag ik me af waarom het RDW het bij het verkeerde eind heeft.
Ik zou forumleden bij wie nog geen accu is verwisseld willen vragen je kenteken te checken op https://ovi.rdw.nl/.
Als je nog geen accuwissel hebt gehad, dan staat er volgens mij altijd een terugroepactie open.
Als er geen terugroepactie open staat terwijl er wel geen accu verwisseld is, dan zou de info van kenteken.tv niet juist kunnen zijn, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Dus ik ga er vanuit dat die 58% aardig klopt.
-
Koenmeloen
- Newbie
- km-stand: 26000
bvs schreef:In mijn omgeving is er niemand die ook een Ampera-E heeft, dus ik heb niet veel referenties.Ruwils schreef:Ik geloof nog steeds niet dat we al over de helft zitten. De laatste batterij die mijn dealer heeft vervangen dateert van december vorig jaar en ze zeggen allemaal dat het zeer langzaam gaat en het minimaal tot volgend jaar gaat duren en dat het allemaal heel druppelsgewijs gaat.
Ik zou forumleden bij wie nog geen accu is verwisseld willen vragen je kenteken te checken op https://ovi.rdw.nl/.
Als je nog geen accuwissel hebt gehad, dan staat er volgens mij altijd een terugroepactie open.
Als er geen terugroepactie open staat terwijl er wel geen accu verwisseld is, dan zou de info van kenteken.tv niet juist kunnen zijn, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. Dus ik ga er vanuit dat die 58% aardig klopt.
Ik heb net mijn kenteken ingevoerd en er staat geen terugroep actie geregistreerd. Maar mijn accu is nog niet vervangen. Ontvang al wel geruime tijd de vergoeding, dus opel weet het wel.
-
HdB
- Newbie
Bij ons staat er: Geen terugroepactie(s) geregistreerd. Opmerkelijk dus, want onze accu moet nog vervangen worden. Wel alle software updates gehad.bvs schreef: In mijn omgeving is er niemand die ook een Ampera-E heeft, dus ik heb niet veel referenties.
-
Koenmeloen
- Newbie
- km-stand: 26000
Kortom, de rdw data is niet geschikt om te berekenen hoeveel accu's er vervangen zijn. Ik heb ook alle updates gehad.