Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Roos
Vaste klant
km-stand: 25000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Bericht door Roos »

Op de auto ambulance! Op accu zit nog garantie, dus als dat oorzaak is, rekening naar Opel.
Succes!
ruleco
Newbie
km-stand: 82000
Lifetime: 60

Bericht door ruleco »

Roos schreef:Op de auto ambulance! Op accu zit nog garantie, dus als dat oorzaak is, rekening naar Opel.
Succes!
dank je Roos,

monteur onderweg die gaat de auto beoordelen en indien nodig wordt ie afgeleverd bij de garage in Huizen en wordt er gelijk vervangend vervoer geregeld.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

ruleco schreef:helaas gisteren kreeg ik de melding accu is helemaal vol geladen.
en het aandrijfvermogen is beperkt.
Opel stern Purmerend gebeld en probleem uit gelegd.
vroeg om een leenauto zodat er rustig naar konden kijken.
werd mij verteld kan maar dan moeten we deze huren en de kosten die wij maken zijn voor u.
niet akkoord gegaan en werd verder niet meer geholpen.

nu wordt ik verder geholpen door Opel in Hilversum aangezien ik daar vlakbij werk.
heb ook Opel nederland gebeld en een klacht ingediend tegen Stern Opel Purmerend.

maar nu mijn vraag:
kan ik met de auto rijden ?
kan nog 160km en dus beperkt vermogen.
maar de auto wordt best warm terwijl de kachel uitstaat, en hoor dar de accu zwaar wordt gekoeld.??
volgens Opel Hilversum moet dat mogelijk zijn.?
iemand hier ervaring mee?
moet namelijk 50km afleggen naar de garage in huizen.?
hoor graag wat jullie hiervan vinden.

gr ruleco
Wat een schandalige actie van Stern Purmerend! Dit valt 100% onder de terugroepactie en alle kosten die daarmee samenhangen, dus gewoon een leenauto bij problemen die hierop betrekking hebben. En je dan gewoon aan je lot overlaten? Zo'n garage zou mij niet meer terug zien. Wat dat betreft is Stern Hoorn heel anders.
In principe kun je er mee doorrijden, het is in de meeste gevallen een softwareprobleem. Ik heb hetzelfde gehad en is de "slechte" software, die deze problemen veelvuldig veroorzaakt, vervangen voor een nieuwe versie zonder deze fout.

Wordt de auto echt warm zonder dat de verwarming aanstaat? En waar komt die warmte dan vandaan? Onder de achterbank of gewoon uit de roosters, want dan kan "ontwaseming" aan staan in het menu en koelt of verwarmt de auto ook als je dat niet aan hebt staan. En is het echt de batterijkoeling die je hoort werken? Dan kan er iets anders aan de hand zijn. Weet je dealer dit ook? Als zij dan zeggen dat het geen kwaad kan dan lijkt het mij geen probleem om daar die 50 kilometer heen te rijden als het binnen de overgebleven range valt. Maar als de achterbank warm wordt dan is er een groot probleem met de batterij gaande en kan dat uitmonden in een zgn. "thermal runaway" wat wil zeggen dat de cellen in de fik kunnen vliegen en daarmee je hele auto... Als de dealer ook twijfelt dan zou ik er niet meer mee rijden en hem niet vlak naast je huis zetten en de auto laten ophalen.
ruleco
Newbie

Bericht door ruleco »

Ruwils schreef:
ruleco schreef:helaas gisteren kreeg ik de melding accu is helemaal vol geladen.
en het aandrijfvermogen is beperkt.
Opel stern Purmerend gebeld en probleem uit gelegd.
vroeg om een leenauto zodat er rustig naar konden kijken.
werd mij verteld kan maar dan moeten we deze huren en de kosten die wij maken zijn voor u.
niet akkoord gegaan en werd verder niet meer geholpen.

nu wordt ik verder geholpen door Opel in Hilversum aangezien ik daar vlakbij werk.
heb ook Opel nederland gebeld en een klacht ingediend tegen Stern Opel Purmerend.

maar nu mijn vraag:
kan ik met de auto rijden ?
kan nog 160km en dus beperkt vermogen.
maar de auto wordt best warm terwijl de kachel uitstaat, en hoor dar de accu zwaar wordt gekoeld.??
volgens Opel Hilversum moet dat mogelijk zijn.?
iemand hier ervaring mee?
moet namelijk 50km afleggen naar de garage in huizen.?
hoor graag wat jullie hiervan vinden.

gr ruleco
Wat een schandalige actie van Stern Purmerend! Dit valt 100% onder de terugroepactie en alle kosten die daarmee samenhangen, dus gewoon een leenauto bij problemen die hierop betrekking hebben. En je dan gewoon aan je lot overlaten? Zo'n garage zou mij niet meer terug zien. Wat dat betreft is Stern Hoorn heel anders.
In principe kun je er mee doorrijden, het is in de meeste gevallen een softwareprobleem. Ik heb hetzelfde gehad en is de "slechte" software, die deze problemen veelvuldig veroorzaakt, vervangen voor een nieuwe versie zonder deze fout.

Wordt de auto echt warm zonder dat de verwarming aanstaat? En waar komt die warmte dan vandaan? Onder de achterbank of gewoon uit de roosters, want dan kan "ontwaseming" aan staan in het menu en koelt of verwarmt de auto ook als je dat niet aan hebt staan. En is het echt de batterijkoeling die je hoort werken? Dan kan er iets anders aan de hand zijn. Weet je dealer dit ook? Als zij dan zeggen dat het geen kwaad kan dan lijkt het mij geen probleem om daar die 50 kilometer heen te rijden als het binnen de overgebleven range valt. Maar als de achterbank warm wordt dan is er een groot probleem met de batterij gaande en kan dat uitmonden in een zgn. "thermal runaway" wat wil zeggen dat de cellen in de fik kunnen vliegen en daarmee je hele auto... Als de dealer ook twijfelt dan zou ik er niet meer mee rijden en hem niet vlak naast je huis zetten en de auto laten ophalen.

gisteravond is de auto opgehaald door de ANWB en hier ik via Opel pech hulp nu een leenauto.
maandag of dinsdag gaan ze erna naar kijken in de vestiging in huizen aangezien ze daar alles voor handen hebben voor deze auto's.
stern Purmerend heeft me terug gebeld en zijn excuus aangeboden onder de nom van verkeerd begrepen.
dom en slecht excuus maar goed het wordt opgepakt.
ik zal het gaan horen of ze de update kunnen verwijderen en vervangen voor een nieuwe.
bedankt voor de reactie's
robsloetjes
Newbie
km-stand: 0
Auto: Ampera

Bericht door robsloetjes »

Huppie schreef:Ik heb hier uitvoerig discussies over gevoerd met mijn dealer maar volgens de dealer is het standpunt van de garantieafdeling van Opel Nederland dat het kwaad bekend was toen ik de auto kocht en ik dus wist dat ik daar rekening mee moest houden. Het vreemde was dat ik vóór ik tot aanschaf overging van de klantenservice van Opel Nederland te horen had gekregen dat ik die regeling gewoon via de dealer aan zou kunnen vragen.

....
Gisteren ben ik op advies van de garage (niet Opel dealer) naar een Opel dealer geweest voor de dagvergoeding. Ik heb mijn gegevens achtergelaten en ze hebben kopieën gemaakt van aankoopbewijs e.d.. Ze geven aan dat ik in aanmerking kom voor de dagvergoeding, ook al heb ik de auto tweedehands gekocht. Ik wil niet te vroeg juichen, maar dit lijkt wel de goede kant op te gaan. Vergoeding met terugwerkende kracht vanaf datum tenaamstelling was echter wel teveel gevraagd ;)

Ik laat weten wanneer ik de vergoeding ook werkelijk ontvang!
ruleco
Newbie

Bericht door ruleco »

update:
net gebeld geworden door opel dat mijn accu kapot is.
is meteen een nieuwe besteld en zal ongeveer 1 maand duren voordat ie binnen zal zijn.
kortom als je auto niet meer kan rijden wordt je voor op de lijst gezet voor vervangen accu.
ben hier wel blij om en zal tot die tijd het moeten doen met een combo of een corsa elektrisch.
ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren.
Ger Teunis
Newbie
km-stand: 115000

Bericht door Ger Teunis »

Michiel van G. schreef:Zojuist ook gebeld: accu wordt 6 oktober vervangen! :mrgreen:
Je zal intussen al blij met de nieuwe accu rondrijden. Weet je hoe lang het 'bestellen' van de accu heeft geduurd bij je?
We zijn nml maandag gebeld dat onze accu in bestelling stond.
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

ruleco schreef:update:
net gebeld geworden door opel dat mijn accu kapot is.
is meteen een nieuwe besteld en zal ongeveer 1 maand duren voordat ie binnen zal zijn.
kortom als je auto niet meer kan rijden wordt je voor op de lijst gezet voor vervangen accu.
ben hier wel blij om en zal tot die tijd het moeten doen met een combo of een corsa elektrisch.
ben benieuwd hoe lang het zal gaan duren.
Wauw, maar goed dat er snel duidelijkheid is gekomen!
Hier is waarschijnlijk de diagnostische software aan het werk geweest die op deze manier een "thermal runaway" heeft voorkomen en dat je je auto nog hebt..

Hopelijk arriveert er snel een nieuwe batterij. Succes!
HdB
Newbie
km-stand: 18000

Bericht door HdB »

Ook wij hebben deze week de foutmelding vermogen beperkt op ons display gekregen (inclusief oranje waarschuwingslampje). De auto is gisteren bij de garage geweest en daar hebben ze de auto uitgelezen. Ook bij ons een defecte/afwijkende accucel. Zoals bij anderen op dit forum krijgen ook wij inmiddels voorrang op de accuwissel (al werd er geen termijn genoemd, behalve dat ze al 2 maanden wachten op een bestelde accu).

Wat totaal anders lijkt te gaan: wij kregen te horen dat we gewoon door kunnen rijden met de auto. De auto zou nu maar tot 75% (i.p.v. 80%) kunnen laden, maar verder geen restricties (de auto mag zelfs weer de parkeergarage onder ons huis in). Mijn verbazing is groot, omdat bij een vergelijkbare melding bij anderen hier op het forum de auto ingeruild is voor een leenauto tot de accu vervangen is. Zou het hier om een andere fout gaan? De auto staat dus onder ons huis, en de kinderen zitten regelmatig op de achterbank: geen twijfel dat ik hier geen enkel onnodig risico wil lopen.

Voor forumleden die eerder deze melding hebben gehad: wat heeft de garage in jullie geval precies verteld? En was de leenauto een wens van jullie zelf, of op initiatief van de garage? Dank alvast voor jullie reacties!
Ruwils
Stamgast

Bericht door Ruwils »

HdB schreef:Ook wij hebben deze week de foutmelding vermogen beperkt op ons display gekregen (inclusief oranje waarschuwingslampje). De auto is gisteren bij de garage geweest en daar hebben ze de auto uitgelezen. Ook bij ons een defecte/afwijkende accucel. Zoals bij anderen op dit forum krijgen ook wij inmiddels voorrang op de accuwissel (al werd er geen termijn genoemd, behalve dat ze al 2 maanden wachten op een bestelde accu).

Wat totaal anders lijkt te gaan: wij kregen te horen dat we gewoon door kunnen rijden met de auto. De auto zou nu maar tot 75% (i.p.v. 80%) kunnen laden, maar verder geen restricties (de auto mag zelfs weer de parkeergarage onder ons huis in). Mijn verbazing is groot, omdat bij een vergelijkbare melding bij anderen hier op het forum de auto ingeruild is voor een leenauto tot de accu vervangen is. Zou het hier om een andere fout gaan? De auto staat dus onder ons huis, en de kinderen zitten regelmatig op de achterbank: geen twijfel dat ik hier geen enkel onnodig risico wil lopen.

Voor forumleden die eerder deze melding hebben gehad: wat heeft de garage in jullie geval precies verteld? En was de leenauto een wens van jullie zelf, of op initiatief van de garage? Dank alvast voor jullie reacties!
Ik heb hetzelfde gehad, zie deze post. Bij mij was het dus een kwestie van nieuwe software. Hierna de melding niet meer gehad. Ook met Enginelink en de BT-dongle heb ik geen afwijkende voltages van de individuele cellen gezien en zag alles er normaal uit. Ik heb verder netjes een vervangende auto meegehad, in dit geval een elektrische Combo. Dat dit een bestelauto was vond ik niet erg voor die ene dag en ben ik toch alleen.
Plaats reactie