Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Michiel van G.
Newbie
km-stand: 160000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu

Bericht door Michiel van G. »

Dit komt hoogstwaarschijnlijk door de bug die zo nu en dan tijdens de update optreedt. Ik heb de update wel gehad en gelukkig geen bug; na stevig aandringen is mij ook de dagvergoeding weer uitgekeerd.
jover
Newbie
km-stand: 1500

Bericht door jover »

De 80proc update heeft er voor gezorgd dat mijn Ampera niet meer oplaad. Zo staan er al een aantal in Nederland. Opel is op zoek naar een software oplossing. Ik rij nu in een leenauto.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Ik heb even snel gekeken op het ChevyBolt forum maar kan daar niets vinden over een probleem met deze software.
Vreemd dat dit blijkbaar alleen bij de Ampera-e voorkomt. Op 22 maart is bij mij de nieuwe software update uitgevoerd en heb geen problemen, anders dan de harde 80% limiet natuurlijk.

Ook heb ik nog steeds de dagvergoeding van februari en maart niet ontvangen waarbij ik van februari wel een creditnota (€280,-) heb gekregen. Toen ik hierover naar de dealer belde vertelden ze me dat anderen hier ook over hadden geklaagd, maar dat zij er niks aan kunnen doen omdat betalingen sinds de overname tegenwoordig door het Stern-hoofkantoor gedaan worden. Die moest ik maar bellen. De receptioniste vertelde me dat er wel een creditnota voor maart naar me zou zijn gestuurd. Dat klopt, die kreeg ik gisteren binnen (€310,-), dus de vergoeding an sich stopt niet. Als er volgende week nog niks is overgemaakt maar even naar het Stern-hoofdkantoor bellen. Wat een gedoe allemaal..

Wel vreemd dat de januari betaling wel goed ging. Dat was namelijk na de Stern overname en vanaf een nieuw banknummer. Toch heb ik over die en voorgaande maanden nooit een creditnota ontvangen. Ik vind het wel apart dat de laatste twee creditnota's zijn verstuurd door mijn dealer, maar dat de betaling door het Stern-hoofdkantoor gebeurt.
Hebben andere mensen met een Stern dealer of Opel dealer die onlangs is overgegaan naar Stern vergelijkbare issues?
HdB
Newbie
km-stand: 18000

Bericht door HdB »

Wij hebben nu dik een week de 80% update. In die tijd twee keer geladen op twee verschillende 11kW 3 fase laadpunten (ofwel 11 / 3 = 3.7 kW voor de Ampera-E).

De eerste keer hadden we 24 uur nodig om van 30% tot 80% te komen. Dat is 29 kWh in 24 uur, ofwel geladen met gemiddeld 1.2 kW.

De tweede sessie is nu nog bezig, maar hier zijn we afgelopen nacht in 17 uur van 16% tot 51% gegaan (dik 20 kWh erbij). Wederom geladen met een gemiddelde snelheid van 1.2 kW.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ben een beetje bang dat de 80% update ook onze laadsnelheid beïnvloed heeft (ongeveer een factor 3 lager dan voorheen). Gelukkig wordt er bij ons in ieder geval nog geladen, maar ik hoop niet dat dit de bedoeling was van de update.
Ruwils
Stamgast
km-stand: 30760

Bericht door Ruwils »

Het kan zo maar zijn dat het tragere laden een onderdeel is van de (nog veiligere) tijdelijke update. Want de kans op oververhitting en dus brand indien je auto toevallig het "torned anode en folded separator" probleem heeft, is met het tragere laden kleiner en zo de kans op brand ook. Maar dit is puur speculatie van mijn kant.
HdB
Newbie
km-stand: 18000

Bericht door HdB »

HdB schreef:Wij hebben nu dik een week de 80% update. In die tijd twee keer geladen op twee verschillende 11kW 3 fase laadpunten (ofwel 11 / 3 = 3.7 kW voor de Ampera-E).

De eerste keer hadden we 24 uur nodig om van 30% tot 80% te komen. Dat is 29 kWh in 24 uur, ofwel geladen met gemiddeld 1.2 kW.

De tweede sessie is nu nog bezig, maar hier zijn we afgelopen nacht in 17 uur van 16% tot 51% gegaan (dik 20 kWh erbij). Wederom geladen met een gemiddelde snelheid van 1.2 kW.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar ik ben een beetje bang dat de 80% update ook onze laadsnelheid beïnvloed heeft (ongeveer een factor 3 lager dan voorheen). Gelukkig wordt er bij ons in ieder geval nog geladen, maar ik hoop niet dat dit de bedoeling was van de update.
Ik heb inmiddels contact gehad met onze Opel dealer. Ze geven aan dat er inderdaad een fout in de 80% update zit en dat het trage laden dat wij ervaren een gevolg is van deze fout. Binnenkort volgt er een nieuwe update en zou het laden weer met normalere snelheid moeten plaatsvinden.
Rovenius
Newbie
km-stand: 90000

Bericht door Rovenius »

Ruwils schreef:Ik heb even snel gekeken op het ChevyBolt forum maar kan daar niets vinden over een probleem met deze software.
Vreemd dat dit blijkbaar alleen bij de Ampera-e voorkomt. Op 22 maart is bij mij de nieuwe software update uitgevoerd en heb geen problemen, anders dan de harde 80% limiet natuurlijk.

Ook heb ik nog steeds de dagvergoeding van februari en maart niet ontvangen waarbij ik van februari wel een creditnota (€280,-) heb gekregen. Toen ik hierover naar de dealer belde vertelden ze me dat anderen hier ook over hadden geklaagd, maar dat zij er niks aan kunnen doen omdat betalingen sinds de overname tegenwoordig door het Stern-hoofkantoor gedaan worden. Die moest ik maar bellen. De receptioniste vertelde me dat er wel een creditnota voor maart naar me zou zijn gestuurd. Dat klopt, die kreeg ik gisteren binnen (€310,-), dus de vergoeding an sich stopt niet. Als er volgende week nog niks is overgemaakt maar even naar het Stern-hoofdkantoor bellen. Wat een gedoe allemaal..

Wel vreemd dat de januari betaling wel goed ging. Dat was namelijk na de Stern overname en vanaf een nieuw banknummer. Toch heb ik over die en voorgaande maanden nooit een creditnota ontvangen. Ik vind het wel apart dat de laatste twee creditnota's zijn verstuurd door mijn dealer, maar dat de betaling door het Stern-hoofdkantoor gebeurt.
Hebben andere mensen met een Stern dealer of Opel dealer die onlangs is overgegaan naar Stern vergelijkbare issues?
Bij ons is het andersom. We ontvangen geen creditnota's, maar wel de vergoeding (nu t/m maart).
MJLangeveld
Newbie
km-stand: 35000
Lifetime: 1

Bericht door MJLangeveld »

jover schreef:De 80proc update heeft er voor gezorgd dat mijn Ampera niet meer oplaad. Zo staan er al een aantal in Nederland. Opel is op zoek naar een software oplossing. Ik rij nu in een leenauto.
Dit is mij ook overkomen denk ik. Ik heb een update gehad in januari waarna de afgrenzer op 30% bleef hangen en daarna niet verder wil laden. Dealer heft met man en macht geprobeerd het op te lossen, maar is na 3 weken tot te conclusie gekomen dat ze het ook niet weten. Laatste hoop: nieuwe accu. Maar ja, levertijd... Ik zit nu al 3 maanden zonder auto. Dealer (Nefkens Oirschot) hoopt volgende week de accu te vervangen.
Ruben
Bekende
km-stand: 0

Bericht door Ruben »

HdB schreef:
HdB schreef:Wij hebben nu dik een week de 80% update. In die tijd twee keer geladen op twee verschillende 11kW 3 fase laadpunten (ofwel 11 / 3 = 3.7 kW voor de Ampera-E).

Ik heb inmiddels contact gehad met onze Opel dealer. Ze geven aan dat er inderdaad een fout in de 80% update zit en dat het trage laden dat wij ervaren een gevolg is van deze fout. Binnenkort volgt er een nieuwe update en zou het laden weer met normalere snelheid moeten plaatsvinden.
Pfff, ik word een beetje gek van al die keren naar de garage voor een update. Ik was ook helemaal de jaarbeurt vergeten omdat ik er zo vaak zit. Gek, thuis laad ik met 7kwh en dat gaat prima.
JacquelineM
Newbie
km-stand: 77500

Bericht door JacquelineM »

Vanmorgen mijn Ampera-e (dec2017) bij de dealer achtergelaten. Software update uitgevoerd op 30 maart, tot gisteren probleemloos, maar nu kan ik dus ook niet meer laden. Leenauto meegekregen, wachten op wat Opel Nederland gaat doen.
Dit is auto nummer 3 bij mijn dealer met dit probleem.
electric blue Ampera-e
Plaats reactie