Terugroepactie Ampera-e en Bolt ivm branden; nieuwe accu
-
Jan'sAmpera-e
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: di 22 sep 2020, 10:07
- km-stand: 14000
- Lifetime: 16
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Opel Nederland weet blijkbaar nog van niets. Vandaag ontving ik een brief met nogmaals het dringende verzoek om langs te komen voor een tijdelijke oplossing. Ik wacht rustig af tot ik de brief ontvang voor de definitieve oplossing. Laden doe ik al een poosje tot 80%, veel risico loop ik dan ook niet.
-
Geert2202
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 28 jun 2020, 14:21
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Goei bericht Theo. Fijn als je ons op de hoogte houdt.
-
Theolaanen
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 20:48
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Geachte forum leden,
Ik denk dat mijn bericht positiever was dan de werkelijkheid. Ik kreeg vandaag een herinneringsbrief dat ik mijn Ampera naar de de dealer moet brengen voor een update die de laadcapaciteit verlaagd naar 90% om een brand te voorkomen. Deze update heb ik op 21 december 2020 al laten uitvoeren. De administratie van Opel is dus verre van op orde en dat dat zegt vaak veel over de organisatie. (Mijn jurist zegt overigens dat het positieve bericht van de dealer een vertragingstactiek kan zijn voor claims.) Ook een vragen van mij over de update, bv wat het effect is voor de oplaadsnelheid konden niet worden beantwoordt . Wordt vervolgt.
Ik denk dat mijn bericht positiever was dan de werkelijkheid. Ik kreeg vandaag een herinneringsbrief dat ik mijn Ampera naar de de dealer moet brengen voor een update die de laadcapaciteit verlaagd naar 90% om een brand te voorkomen. Deze update heb ik op 21 december 2020 al laten uitvoeren. De administratie van Opel is dus verre van op orde en dat dat zegt vaak veel over de organisatie. (Mijn jurist zegt overigens dat het positieve bericht van de dealer een vertragingstactiek kan zijn voor claims.) Ook een vragen van mij over de update, bv wat het effect is voor de oplaadsnelheid konden niet worden beantwoordt . Wordt vervolgt.
-
wimtim
- Newbie
- Berichten: 10
- Lid geworden op: ma 19 feb 2018, 10:25
- km-stand: 42000
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Nijmegen
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
In de USA is vorige week nog een Chevrolet Bolt in de garage afgebrand. (zie https://youtu.be/ZrHad73VLkE op 0:56) Deze had de software update al gehad en was slechts tot 70% geladen!
Tot nu toe heb ik de software update nog uitgesteld. Gisteren kreeg ik een herinnering van Opel om deze uit te laten voeren.
Naar aanleiding van deze herinnering heb ik nu een brief naar Opel gestuurd, waarin ik antwoord op drie vragen wil, alvorens de update te laten uitvoeren:
- Wanneer is de verwachting dat de definitieve oplossing plaatsvindt?
- Wat houdt die oplossing dan in?
- Wat voor compensatie geeft Opel als blijkt dat een definitieve oplossing niet mogelijk is en de software-update niet teruggedraaid kan worden?
Ik ben nl bang dat er geen definitieve oplossing komt en ik blijf zitten met een auto met een sterk verminderde (gebruiks)waarde, waarbij bovendien nog steeds de kans bestaat dat hij gaat branden.
Als geen antwoord van Opel op die vragen komt en er dus geen zicht is op een definitieve oplossing op redelijke termijn, zou Ik zou er voor voelen om middels een gezamenlijke actie Opel hierop aan te spreken. Wij hebben nl allen hiermee te maken en samen staan we sterker. Is er in het Forum een Ampera-E bezitter die juridisch onderlegd is en die die kar zou willen trekken?
Tot nu toe heb ik de software update nog uitgesteld. Gisteren kreeg ik een herinnering van Opel om deze uit te laten voeren.
Naar aanleiding van deze herinnering heb ik nu een brief naar Opel gestuurd, waarin ik antwoord op drie vragen wil, alvorens de update te laten uitvoeren:
- Wanneer is de verwachting dat de definitieve oplossing plaatsvindt?
- Wat houdt die oplossing dan in?
- Wat voor compensatie geeft Opel als blijkt dat een definitieve oplossing niet mogelijk is en de software-update niet teruggedraaid kan worden?
Ik ben nl bang dat er geen definitieve oplossing komt en ik blijf zitten met een auto met een sterk verminderde (gebruiks)waarde, waarbij bovendien nog steeds de kans bestaat dat hij gaat branden.
Als geen antwoord van Opel op die vragen komt en er dus geen zicht is op een definitieve oplossing op redelijke termijn, zou Ik zou er voor voelen om middels een gezamenlijke actie Opel hierop aan te spreken. Wij hebben nl allen hiermee te maken en samen staan we sterker. Is er in het Forum een Ampera-E bezitter die juridisch onderlegd is en die die kar zou willen trekken?
-
Roos
- Vaste klant
- Berichten: 137
- Lid geworden op: za 27 jun 2020, 21:58
- km-stand: 25000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Beste WimTim,
Gezamenlijke aktie perfect, ook m.b.t. OnStar, maar denk dat het nog te vroeg is. Opel moet kans krijgen de problemen op te lossen, ik heb sterk de indruk dat Opel Nederland ook m.b.t. OnStar slaapt, GM moet met accu oplossing komen, en daar zijn ze mee bezig kun je lezen op hun website en de US forums. Die geupdate Bolt (Ampera) die na de nieuwe update in brand vliegt is natuurlijk geen sterke maar wel een vliegende start.....
We zijn enthousiast over onze Ampera, maar minder over Opel NL met een communicatie afdeling die slecht gemanaged wordt.
Gezamenlijke aktie perfect, ook m.b.t. OnStar, maar denk dat het nog te vroeg is. Opel moet kans krijgen de problemen op te lossen, ik heb sterk de indruk dat Opel Nederland ook m.b.t. OnStar slaapt, GM moet met accu oplossing komen, en daar zijn ze mee bezig kun je lezen op hun website en de US forums. Die geupdate Bolt (Ampera) die na de nieuwe update in brand vliegt is natuurlijk geen sterke maar wel een vliegende start.....
We zijn enthousiast over onze Ampera, maar minder over Opel NL met een communicatie afdeling die slecht gemanaged wordt.
-
Theolaanen
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 20:48
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Geachte forum leden,
Ik ben ook voor een gezamenlijke actie. Wellicht in samenspraak met de A.N.W.B. Mijn Ampera is nu al bijna een half jaar teruggeschroefd en als ik de Amerikaanse info lees, was het accu probleem vorig jaar zomer al bekend. (Dus bijna een jaar). Volgens mij is de tijd voor een oplossing wel verstreken.
Ik ben ook voor een gezamenlijke actie. Wellicht in samenspraak met de A.N.W.B. Mijn Ampera is nu al bijna een half jaar teruggeschroefd en als ik de Amerikaanse info lees, was het accu probleem vorig jaar zomer al bekend. (Dus bijna een jaar). Volgens mij is de tijd voor een oplossing wel verstreken.
-
Theolaanen
- Newbie
- Berichten: 25
- Lid geworden op: zo 21 jun 2015, 20:48
- km-stand: 28800
- Lifetime: 56
- Auto: Ampera
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
BTW:
"met een communicatie afdeling die slecht gemanaged wordt." Heel Opel Nederland wordt m.i. slecht gemanaged. Ik heb eerder het gevoel dat ze de elektrische rijders al vijand zien, dan als pionier-partner waar je een mooi product mee wil ontwikkelen.
"met een communicatie afdeling die slecht gemanaged wordt." Heel Opel Nederland wordt m.i. slecht gemanaged. Ik heb eerder het gevoel dat ze de elektrische rijders al vijand zien, dan als pionier-partner waar je een mooi product mee wil ontwikkelen.
- SlomeDuikelaar
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: do 24 dec 2020, 09:59
- km-stand: 45000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Zojuist gebeld naar de dealer (Orange Motors Naaldwijk), eind van de maand hebben ze de oplossing...
Ik zal dan worden uitgenodigd om langs te komen, ben benieuwd...
Ik zal dan worden uitgenodigd om langs te komen, ben benieuwd...
-
remib
- Newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 15 mei 2021, 19:00
- km-stand: 118000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Wat ik niet lees op het forum, misschien overheen gekeken, maar bij mijn Ampera-E is niet alleen de capaciteit beperkt, maar ook de laadsnelheid. Bij FastNed laadt de auto nu op slechts 20kW. Ik vind die beperking tot 90% capaciteit nog wel mee te leven, bij lange ritten laden wij aan de snellader toch nooit veel meer dan 80%, maar 20kW laadsnelheid is gewoon killing. Dan sta je ruim 2 uur aan de lader voor 10% -> 80% (42kWh). Dan wordt het ritje naar Italië waar we in de zomer toch wel op rekenen niet echt haalbaar. Ik ben benieuwd of andere Ampera-E bezitters dit ook al hebben ervaren. Ook zou ik graag weten of de verwachting is dat de laadsnelheid ook weer terug gaat naar 50kW als het probleem wordt verholpen.
-
RuudSchel
- Newbie
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do 30 nov 2017, 19:37
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Terugroepactie Chevrolet Bolt ivm branden
Ik sta bijna nooit aan de snellader, maar toevallig afgelopen zaterdag bij Shell 42kW geladen,