Zo dan... maar (even off-topic, maar voor het algehele beeld) heb jij ook in de "oude" Ampera gereden...?pollekes schreef:[...] Ik rijd momenteel liever in de 15 jaar oude Doblo Cargo diesel van m'n dochter of de evenoude Mini van m'n vrouw.
Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
-
pollekes
- Newbie
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 11:53
- km-stand: 16250
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Nee, oude Ampera heb ik niet gereden.sbogovac schreef:Zo dan... maar (even off-topic, maar voor het algehele beeld) heb jij ook in de "oude" Ampera gereden...?pollekes schreef:[...] Ik rijd momenteel liever in de 15 jaar oude Doblo Cargo diesel van m'n dochter of de evenoude Mini van m'n vrouw.
Wel 6 verschillende Opels tussen 1991 en 1999 en met 1 uitzondering, over allen zeer tevreden.
-
sbogovac
- Harde kern
- Berichten: 509
- Lid geworden op: za 10 feb 2018, 20:30
- km-stand: 138578
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ah jammer... k'rij er momenteel in en had graag de mening van beide (als contrast, zeg maar) gehoord...pollekes schreef:[...] Nee, oude Ampera heb ik niet gereden.
Wel 6 verschillende Opels tussen 1991 en 1999 en met 1 uitzondering, over allen zeer tevreden.
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ben ondertussen over de 100.000 km heen met de ampera.
Ruim 80.000 in de eerste en nu al ruim 20.000 in de tweede.
Goed nieuws over t vervelende geluid in mn eerste (werkelijk het enige probleem wat ik heb gehad in die 100.000 km)....het waren de 2 achterbanden die dit geluid maakten.
Het profiel was nog ruim voldoende maar wellicht dat die 2 proppen dit hebben veroorzaakt.
Erg leuk:
Ik ben net verhuisd naar n dorpje (Scherpenzeel) waar gelukkig n laadpaal staat.
Echter na n week kwam ik aanrijden en waren beide plekken bezet.
Net toen ik op de smoove app aan t kijken was, stond er n man bij mn raam en zei: zoek je n laadpaal?
Ik zei ja, ben hier net komen wonen en mn taxi moet iedere dag volgeladen zijn.
Ah zei hij, die BMW I3 is van mij aan de lader....zal ik je de laders in t dorp even laten zien?
Perfect zei ik en t bleek dat er zelfs veel waren!
Hij zei: wij EV rijders moeten elkaar n beetje helpen niet waar?

Ruim 80.000 in de eerste en nu al ruim 20.000 in de tweede.
Goed nieuws over t vervelende geluid in mn eerste (werkelijk het enige probleem wat ik heb gehad in die 100.000 km)....het waren de 2 achterbanden die dit geluid maakten.
Het profiel was nog ruim voldoende maar wellicht dat die 2 proppen dit hebben veroorzaakt.
Erg leuk:
Ik ben net verhuisd naar n dorpje (Scherpenzeel) waar gelukkig n laadpaal staat.
Echter na n week kwam ik aanrijden en waren beide plekken bezet.
Net toen ik op de smoove app aan t kijken was, stond er n man bij mn raam en zei: zoek je n laadpaal?
Ik zei ja, ben hier net komen wonen en mn taxi moet iedere dag volgeladen zijn.
Ah zei hij, die BMW I3 is van mij aan de lader....zal ik je de laders in t dorp even laten zien?
Perfect zei ik en t bleek dat er zelfs veel waren!
Hij zei: wij EV rijders moeten elkaar n beetje helpen niet waar?
-
pollekes
- Newbie
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 11:53
- km-stand: 16250
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Hoe was jouw bestuurdersstoel er na 80.000km aan toe ?Ferry34 schreef:Ben ondertussen over de 100.000 km heen met de ampera.
Ruim 80.000 in de eerste en nu al ruim 20.000 in de tweede.
Ik zit bijna op 40.000 en de linkerkant van het zitgedeelte is al helemaal zacht geworden en bied totaal geen steun meer.
Ook drukken de harde randen van de rugleuning vervelend tegen m'n schouderbladen, omdat daar al bijna geen schuimvulling zit en deze nu helemaal verdwenen lijkt te zijn.
(Ben 1m75 lang en 75kg en heb lederen bekleding in de Ampera-e)
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Stoelen waren exact gelijk aan de nieuwe auto die ik nu heb.
Ik ben 1,78 90 kg
Ik ben 1,78 90 kg
-
pollekes
- Newbie
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 11:53
- km-stand: 16250
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Heb jij stoelen met stoffen of lederen bekleding ?Ferry34 schreef:Stoelen waren exact gelijk aan de nieuwe auto die ik nu heb.
Ik ben 1,78 90 kg
Volgens een Amerikaans forum blijkt daar nogal verschil in te zijn.
http://www.electricvehiclewiki.com/wiki ... iscomfort/
-
Ferry34
- Vaste klant
- Berichten: 176
- Lid geworden op: za 30 dec 2017, 19:01
- km-stand: 70000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Ik heb de leren stoelen. Skai nep leer ofzo
.
De eerste indruk van de stoelen was.... geen.
Ik zat prima al begrijp ik niet waarom de rugleuning niet gewoon traploos te verstellen is met zo'n ronde draaiknop of gewoon elektrisch.
Ook ogen ze niet alsof ze goed zouden zitten, maar ik zit heerlijk en stap helemaal fris uit!
De eerste indruk van de stoelen was.... geen.
Ik zat prima al begrijp ik niet waarom de rugleuning niet gewoon traploos te verstellen is met zo'n ronde draaiknop of gewoon elektrisch.
Ook ogen ze niet alsof ze goed zouden zitten, maar ik zit heerlijk en stap helemaal fris uit!
-
pollekes
- Newbie
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 13 jul 2018, 11:53
- km-stand: 16250
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Nou, ik ben van de Ampera-e af.
De auto wordt ingezet als pool-auto en ik rijdt comfortabel in een Audi A3.
Voor mij in ieder geval nooit meer Opel en voorlopig niet meer electrisch.
De auto wordt ingezet als pool-auto en ik rijdt comfortabel in een Audi A3.
Voor mij in ieder geval nooit meer Opel en voorlopig niet meer electrisch.
-
Bijrijder
- Newbie
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 26 nov 2019, 15:41
- km-stand: 10
- Lifetime: 1
- Auto: Ampera
Re: Praktijktest Opel Ampera-e; de antwoorden komen binnen!
Fijn Pollekes, dat je nu in ieder geval een prettige auto rijdt!
Zelf ben ik net begonnen in een Ampera E en heb dit hele draadje al gelezen. Waardevolle informatie, waarvoor mijn dank!
Zelf ben ik net begonnen in een Ampera E en heb dit hele draadje al gelezen. Waardevolle informatie, waarvoor mijn dank!