Wat gebeurt er in die laatste fase zo ongeveer?
- je gaat verscherpt letten op de geschatte actieradius, en ook het minimum dat je zeker nog kunt halen

- vanaf dat moment moet je je partner steeds bevestigen, dat je het "ruim" zult gaan halen

- vanaf rond 30 km restant gaat de accuaanduiding naar oranje
- vanaf 25 km restant (20 km minimum) verdwijnt de schatting van de actieradius en krijg je waarschuwing om snel aan de lader te gaan
- vanaf rond 20 km krijg je de waarschuwing, dat de auto het maximum vermogen heeft teruggeschroefd. Maar daar merk je weinig van bij normale rijstijl, er zit nog genoeg kracht in voor normale verkeersdeelname. De oranje accuaanduiding gaat nu knipperen
- vanaf ongeveer 16 km (instelbaar, ik heb gekozen voor de laagste instelling van 4% acculading) krijg je een advies om display en radio uit te schakelen; als je dat overneemt, en niet op negeren drukt, doet de auto dat voor je
- als je aankomt, geeft de acculading nog één oranje knipperend balkje weer


- de auto begint eerst met een paar kW te laden, pas na een paar minuten gaat de laadsterkte naar de 7,2 kW; dit is kennelijk om de accu te sparen?
- de auto staat dan de nacht lekker te laden, de volgende ochtend is ie weer heerlijk vol
- de New Motion app geeft aan dat er die nacht 64,4 kWh is gebruikt om te laden, dus de batterij was best wel aardig leeg! Betekent dit, dat er pakweg 4,5 kWh aan laadverliezen optreedt? Zeg maar 7,5%? Of zou daar het aan-de-stekker-voorverwarmen van de volgende ochtend bij in zitten??