amperaphile schreef:
Harderwijk gebeld. Ze gaan toch nog eens morgen bij Opel proberen maar hoop is er niet eigenlijk.
Broekhuis in Harderwijk heeft mij toch vandaag een gedetaillerde offerte doorgestuurd, voor vervanging van 9 onderdelen, werkuren en spuitwerk voor een totaal van 2.774,26 Eur.
Van leveringstermijn is er nog geen sprake maar ze gaan het wel nu checken. Ik vrees natuurlijk dat er geen leveringstermijn gaat komen...
Broekhuis Harderwijk heeft bevestigd dat de onderdelen zijn beschikbaar ... onmiddelijk. Hoe kunnen ze onderdelen krijgen als hun eigen collega's van anderen Broekhuis geen onderdelen kunnen bekomen blijft een mysterie.
Nog de details met de deskundige van de verzekeringsmaatschappij sorteren en hopelijk gaat de herstelling toch endelijk gebeuren.
Als ik me niet vergis zijn er zo'n 3 werken verstreken sinds ze aangegeven hebben te kijken naar beschikbaarheid. Dus helemaal "onmiddellijk" is het ook weer niet Wel fijn dat je nu verder kunt.
amperaphile schreef:Broekhuis Harderwijk heeft bevestigd dat de onderdelen zijn beschikbaar ... onmiddelijk. Hoe kunnen ze onderdelen krijgen als hun eigen collega's van anderen Broekhuis geen onderdelen kunnen bekomen blijft een mysterie.
Nog de details met de deskundige van de verzekeringsmaatschappij sorteren en hopelijk gaat de herstelling toch endelijk gebeuren.
Mijn Broekhuis dealer in mijn woonplaats mag niet aan Ampera's sleutelen, en zal dan waarschijnlijk ook geen onderdelen kunnen bestellen??
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
HenryAmpera schreef:Mijn Broekhuis dealer in mijn woonplaats mag niet aan Ampera's sleutelen, en zal dan waarschijnlijk ook geen onderdelen kunnen bestellen??
Helaas onzin: iedere dealer en iedere schadehersteller mag gewoon onderdelen bestellen, dat kan niet verboden worden.
Protectionistische maatregelen zijn al heel lang geleden verboden, denk b.v. aan het gegeven dat iedere willekeurig garagebedrijf je auto tegenwoordig kan uitlezen en dat fabrieksgarantie ook blijft bestaan als een bedrijf als Kwikfit de beurt volgens de voorschriften van de importeur (kun je gewoon opvragen/raadplegen) heeft onderhouden.
Mijn Ampera had 1e beurt bij een niet-Opel dealer gehad, volgens fabrieksvoorschriften. Daarom ook geen gedoe gehad met herstel dat onder de garantie viel.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
HenryAmpera schreef:Mijn Broekhuis dealer in mijn woonplaats mag niet aan Ampera's sleutelen, en zal dan waarschijnlijk ook geen onderdelen kunnen bestellen??
Helaas onzin: iedere dealer en iedere schadehersteller mag gewoon onderdelen bestellen, dat kan niet verboden worden.
Protectionistische maatregelen zijn al heel lang geleden verboden, denk b.v. aan het gegeven dat iedere willekeurig garagebedrijf je auto tegenwoordig kan uitlezen en dat fabrieksgarantie ook blijft bestaan als een bedrijf als Kwikfit de beurt volgens de voorschriften van de importeur (kun je gewoon opvragen/raadplegen) heeft onderhouden.
Mijn Ampera had 1e beurt bij een niet-Opel dealer gehad, volgens fabrieksvoorschriften. Daarom ook geen gedoe gehad met herstel dat onder de garantie viel.
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Onderdelen zelf moeten beschikbaar zijn. (probeer dat Tesla maar eens aan het verstand te brengen?? )
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
Een toeleverancier mag zelf bepalen aan wie hij levert en onder welke condities. Het is goed mogelijk dat de bestelroute voor niet gecertificeerde dealers dicht staat.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
japio schreef:Een toeleverancier mag zelf bepalen aan wie hij levert en onder welke condities. Het is goed mogelijk dat de bestelroute voor niet gecertificeerde dealers dicht staat.
Dat is op zich een erg liberaal idee japio, maar er bestaat in Nederland ook nog zoiets als consumentenbescherming in ons rechtssyteem en dat zegt nu juist weer dat:
HenryAmpera schreef:[...] Onderdelen zelf [...] beschikbaar [moeten] zijn. [...]
Een beetje raar, toch? Iemand een gebruiksproduct verkopen van zo'n halve ton Euries en hem dan niet in staat stellen om het te herstellen...
Amperaloos sinds 13/6/2021, nu: BMW 330e (en BMW 225xe als boodschappenwagen) dus nog steeds PHEV enthusiast.
japio schreef:Een toeleverancier mag zelf bepalen aan wie hij levert en onder welke condities. Het is goed mogelijk dat de bestelroute voor niet gecertificeerde dealers dicht staat.
Lijkt me niet: ieder willekeurig schadebedrijf moet onderdelen kunnen bestellen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Ik zou de ampera e bij de dealer zetten en de koop overeenkomst laten ontbinden.
Dan hebben ze in ieder geval 1 setje reserve onderdelen.
Het is toch te gek voor woorden dat je weken moet wachten, moet toch binnen enkele dagen overgevlogen kunnen zijn.
Ik heb er geen last meer van ik heb hem al verkocht, maar het was een fijne auto.