Dakdragers Ampera-e
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Dakdragers Ampera-e
En, weet iemand al wat de dakdrager met koffer (en zonder koffer) betekent voor het e-verbruik?
- DerOpelmann
- Newbie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
- km-stand: 30000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Dakdragers Ampera-e
@e-head ik rij nu al goed twee weken rond met alleen de dakdragers, daarmee merk ik geen verschil in het verbruik. Ook het windgeluid is niet heel spannend.
@HaKa en @Boulie ziet er heel tof uit de dakkoffers!
@HaKa en @Boulie ziet er heel tof uit de dakkoffers!
- HaKa
- Vaste klant
- Berichten: 166
- Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 23:23
- km-stand: 85000
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Bennekom
Re: Dakdragers Ampera-e
Vond het verschil niet groot met dakkoffer (en 5 personen, 5 koffers en 5 stuks handbagage...). Binnen de range van 5 graden temperatuurverschil, zeg maar. Verschil was bij de Ampera veel groter.e-head schreef:En, weet iemand al wat de dakdrager met koffer (en zonder koffer) betekent voor het e-verbruik?
Met alleen dakdragers is er geen verschil merkbaar.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Dakdragers Ampera-e
@DerOpelmann en @Haka,
Dat is goed nieuws, dus niet killing voor je actieradius !
Dat is goed nieuws, dus niet killing voor je actieradius !
- DerOpelmann
- Newbie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
- km-stand: 30000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Dakdragers Ampera-e

Gisteren een "verbruikstest" gedaan van de koffer. Over een stuk van 31km met een stijging van 7 meter kwam mijn verbruik op 22kw/100km bij een constante snelheid van 110km/h. Nu had ik een forse tegenwind... Als je rekening houdt met 22kw bij 110km/h kan het alleen maar gunstiger uitvallen.
Vorige week (zonder dakkoffer) kwam ik rond de ~16kw/100km uit bij een constante snelheid van 110km/h.
- e-head
- Vaste klant
- Berichten: 156
- Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
- km-stand: 20703
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Amersfoort
Re: Dakdragers Ampera-e
Dat is dan toch fórs méér!
Maar je kunt dus niet zeggen of dat de tegenwind was, of de dakkoffer? Ws beide, maar je weet niet wat welk effect had.
Nog twee keer bij windstilte herhalen?
Maar je kunt dus niet zeggen of dat de tegenwind was, of de dakkoffer? Ws beide, maar je weet niet wat welk effect had.
Nog twee keer bij windstilte herhalen?
- DerOpelmann
- Newbie
- Berichten: 45
- Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
- km-stand: 30000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Re: Dakdragers Ampera-e
Alles hangt ondertussen in de schuur maar ik kan je vertellen dat het mij ook erg tegenviel! Misschien zijn er ondertussen al meer ervaringen? Ik hoor graag wat jullie verbruiken met dakkoffer.
-
Lex85
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 19 jun 2018, 15:32
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Re: Dakdragers Ampera-e
Nette oplossing deze dakdragers! Ik zat mij blind te staren op een trekhaak-oplossing voor mijn mountainbike, maar bovenop de auto kan natuurlijk ook. Iemand ervaring met vervoer van fietsen bovenop een Ampera? Is dit aan te raden? Ben ook zeer benieuwd wat dit voor het verbruik betekent.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dakdragers Ampera-e
In verband met stabiliteit geef ik altijd de voorkeur voor bovenop, in plaats van op trekhaak en zeker niet rechtop op een karretje. Met een eland-proef ligt je aanhangertje zeker op z'n kant.Lex85 schreef:Iemand ervaring met vervoer van fietsen bovenop een Ampera? Is dit aan te raden?
Fietsen op het dak is lekker stabiel, zeker met een Volt/Ampera van 1700 kg en de batterijen onderin. Over het verbuik moet je je minder druk maken, daarin verschilt het niet zoveel van een conventionele auto.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Lex85
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di 19 jun 2018, 15:32
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
Re: Dakdragers Ampera-e
Kijk, dat opent weer nieuwe deuren. Scheelt een hoop in montage en volgens mij ben je ook nog goedkoper uit. Dank voor de info.Alex schreef:Fietsen op het dak is lekker stabiel, zeker met een Volt/Ampera van 1700 kg en de batterijen onderin. Over het verbuik moet je je minder druk maken, daarin verschilt het niet zoveel van een conventionele auto.