Dakdragers Ampera-e

Alles over de Opel Ampera-e (& Chevrolet Bolt)
Gebruikersavatar
e-head
Vaste klant
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
km-stand: 20703
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Amersfoort

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door e-head »

En, weet iemand al wat de dakdrager met koffer (en zonder koffer) betekent voor het e-verbruik?
Gebruikersavatar
DerOpelmann
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
km-stand: 30000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door DerOpelmann »

@e-head ik rij nu al goed twee weken rond met alleen de dakdragers, daarmee merk ik geen verschil in het verbruik. Ook het windgeluid is niet heel spannend.
@HaKa en @Boulie ziet er heel tof uit de dakkoffers! :thumbup:
Gebruikersavatar
HaKa
Vaste klant
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 24 aug 2012, 23:23
km-stand: 85000
Lifetime: 18
Auto: Ampera-e
Locatie: Bennekom

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door HaKa »

e-head schreef:En, weet iemand al wat de dakdrager met koffer (en zonder koffer) betekent voor het e-verbruik?
Vond het verschil niet groot met dakkoffer (en 5 personen, 5 koffers en 5 stuks handbagage...). Binnen de range van 5 graden temperatuurverschil, zeg maar. Verschil was bij de Ampera veel groter.

Met alleen dakdragers is er geen verschil merkbaar.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
Gebruikersavatar
e-head
Vaste klant
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
km-stand: 20703
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Amersfoort

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door e-head »

@DerOpelmann en @Haka,

Dat is goed nieuws, dus niet killing voor je actieradius !
Gebruikersavatar
DerOpelmann
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
km-stand: 30000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door DerOpelmann »

Afbeelding

Gisteren een "verbruikstest" gedaan van de koffer. Over een stuk van 31km met een stijging van 7 meter kwam mijn verbruik op 22kw/100km bij een constante snelheid van 110km/h. Nu had ik een forse tegenwind... Als je rekening houdt met 22kw bij 110km/h kan het alleen maar gunstiger uitvallen.

Vorige week (zonder dakkoffer) kwam ik rond de ~16kw/100km uit bij een constante snelheid van 110km/h.
Gebruikersavatar
e-head
Vaste klant
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 03 jun 2012, 11:12
km-stand: 20703
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Amersfoort

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door e-head »

Dat is dan toch fórs méér!
Maar je kunt dus niet zeggen of dat de tegenwind was, of de dakkoffer? Ws beide, maar je weet niet wat welk effect had.

Nog twee keer bij windstilte herhalen?
Gebruikersavatar
DerOpelmann
Newbie
Berichten: 45
Lid geworden op: di 21 nov 2017, 09:48
km-stand: 30000
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door DerOpelmann »

Alles hangt ondertussen in de schuur maar ik kan je vertellen dat het mij ook erg tegenviel! Misschien zijn er ondertussen al meer ervaringen? Ik hoor graag wat jullie verbruiken met dakkoffer.
Lex85
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 jun 2018, 15:32
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door Lex85 »

Nette oplossing deze dakdragers! Ik zat mij blind te staren op een trekhaak-oplossing voor mijn mountainbike, maar bovenop de auto kan natuurlijk ook. Iemand ervaring met vervoer van fietsen bovenop een Ampera? Is dit aan te raden? Ben ook zeer benieuwd wat dit voor het verbruik betekent.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door Alex »

Lex85 schreef:Iemand ervaring met vervoer van fietsen bovenop een Ampera? Is dit aan te raden?
In verband met stabiliteit geef ik altijd de voorkeur voor bovenop, in plaats van op trekhaak en zeker niet rechtop op een karretje. Met een eland-proef ligt je aanhangertje zeker op z'n kant.

Fietsen op het dak is lekker stabiel, zeker met een Volt/Ampera van 1700 kg en de batterijen onderin. Over het verbuik moet je je minder druk maken, daarin verschilt het niet zoveel van een conventionele auto.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Lex85
Newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: di 19 jun 2018, 15:32
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders

Re: Dakdragers Ampera-e

Bericht door Lex85 »

Alex schreef:Fietsen op het dak is lekker stabiel, zeker met een Volt/Ampera van 1700 kg en de batterijen onderin. Over het verbuik moet je je minder druk maken, daarin verschilt het niet zoveel van een conventionele auto.
Kijk, dat opent weer nieuwe deuren. Scheelt een hoop in montage en volgens mij ben je ook nog goedkoper uit. Dank voor de info.
Plaats reactie