Hallo allemaal

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Gebruikersavatar
Anko
Stamgast
Berichten: 476
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
km-stand: 10500
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Montfoort

Re: Hallo allemaal

Bericht door Anko »

Ah, dus er is nog hoop ;-)
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door japio »

Koude lucht langs de benen is ook bij de oude Ampera een vaak genoemde klacht en ik heb een donkerbruin vermoeden dat er een kachelsysteem wat voor een ICE aangedreven model is ontworpen in de Ampera is gefröbeld. Misschien was er nog een voorraadje onderdelen welke naar de E zijn doorgeschoven :eh:
De elektrische dompelaar is een component wat in een land wat tegen de evenaar aanschurkt een bruikbare oplossing is, maar voor NL zijn die dingen alleen geschikt om een bak koffie mee te zetten.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Anko
Stamgast
Berichten: 476
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
km-stand: 10500
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Montfoort

Re: Hallo allemaal

Bericht door Anko »

In mijn Outlander kon ik met een kachel van 4 kW uit de voeten. De Ampera E heeft het dubbele. Capaciteit lijkt mij echt het probleem niet.
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door japio »

Tot er een 3weg klep blijft hangen en de 8kW bijna volledig naar de radiator gaat. Kan razendsnel met een FLiR warmtebeeldcamera worden geanalyseerd.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Anko
Stamgast
Berichten: 476
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 20:58
km-stand: 10500
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e
Locatie: Montfoort

Re: Hallo allemaal

Bericht door Anko »

Ja, als er dingen stuk gaan, dan werken ze niet meer. Geldt toch zo'n beetje voor alles? Zegt niet veel over geschiktheid.

Ik denk overigens niet dat er een drie weg klep in de E zit. Althans niet zo één zoals die vermoedelijk in de gewone Ampera zit (en zeker in de Outlander PHEV) om het koelwater circuit en het kachel circuit met elkaar moet verbinden.
Plaats reactie