japio schreef:48k voor een elektrisch aangedreven Mokka wannabe ...
Je bedoelt een elektrische Chevrolet Sonic, waar de Bolt het platform mee deelt. Ziet er uit als een Chevrolet Aveo met een nieuwe neus (de Aveo wordt gemaakt sinds 2011 onder codenaam T300). http://www.chevrolet.com/cars/sonic-compact-car
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Vorige week heb ik een Kangoo ZE gekocht van 2 jaar oud (7500km) met een kleine 22kWh huurbatterij. E.e.a. als een soort proef/ overbrugging tot mijn nieuwe ZE komt.
Jammer dat de Ampera destijds niet met 20kWh is geleverd want deze capaciteit is echt goud hier in de Randstad.
Na een week staat de teller ruim 700km verder en ondanks de kleine batterij en een slome lader gaat alles toch reuze soepel. Ik ben pas één keer stilgevallen dat was 15 cm voor de laadpaal
Renault heeft een eenvoudige one pedal variant bedacht wat ontzettend fijn rijdt, maar of mijn achterliggers daar ook zo over denken dat betwijfel ik
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Je weetdat een ampera ook met 1 pedaal te rijden is? Een tesla ook trouwens, alsdus een tesla rijder die me aansprak.
Ik rem bijna nooit, alleen om m in zn achteruit te zetten
Ikzelf sprak n tesla model S 85 dual engine aan en die vertelde dat zijn actieradius op 300 km lag.
Dat verbaasde me nogal, ik vond dat nogal matig voor een 85 kw auto, maar hij verklaarde op de snelweg gewoon 140 te rijden.
Een amsterdamse taxichauffeur die n nieuwe hyundai ionic had, vertelde dat zijn actieradius op 170-190 km lag als hij volgeladen was.
Dat is echt niet best zeg.
Mijn Ampera rijdt gewoon door als ik de rem niet gebruik... De Kangoo stopt, zonder te remmen en je kunt zelfs uitstappen terwijl de versnelling in D staat, perfect voor de postbode (werkt natuurlijk niet op een helling )
Actieradius is120km met 22kWh, best OK, actieradius van 190 voor een ioniq lijkt mij prima, er is geen taxichauffeur die 5 uur aaneengesloten rijdt.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
japio schreef:
Renault heeft een eenvoudige one pedal variant bedacht wat ontzettend fijn rijdt, maar of mijn achterliggers daar ook zo over denken dat betwijfel ik
Zal toch wel meevallen? Als je gematigd afremt (zoals bij terugschakelen heel vroeger) gebeurt er niets (geen remlicht); moeten ze maar afstand houden. Vertraagt de auto harder zal er toch wel een lampje gaan branden? Heeft onze wetgever vast wel voor gezorgd.
Heb nu nog een Mitsubishi Outlander PHEV (sinds november 2013) met zo'n 85k ervaring. Blauwe Ampera E (af)besteld. Nu een Leaf 2 besteld.