Hallo allen,
Vanaf vandaag heb ik mijn oude trouwe C5 uit 2004 op LPG met 292.000 op de teller ingeruild voor een Volt uit 2012 met 78.000 op de teller. Ik hoop dat ik net zoveel plezier met deze auto zal hebben en dat hij het natuurlijk ook zonder grote problemen nog 2 ton volhoudt. Ik ga me verder op dit forum een beetje verder inlezen en wens iedereen alvast een goed weekend.
Groet Barry
Van Citroën C5 naar een Volt
-
Bazzy
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 14 jun 2017, 12:22
- km-stand: 22000
- Lifetime: 22
- Auto: Volt
Van Citroën C5 naar een Volt
“Some people feel the rain. Others just get wet.”
-
tofelec
- Stamgast
- Berichten: 386
- Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:35
- km-stand: 100027
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Re: Van Citroën C5 naar een Volt
welkom barry,veel geniet ervan 
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Van Citroën C5 naar een Volt
Welkom Barry,
Veel rijplezier gewenst!! En op dit forum is genoeg info te vinden!
Veel rijplezier gewenst!! En op dit forum is genoeg info te vinden!
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
-
Bazzy
- Newbie
- Berichten: 9
- Lid geworden op: wo 14 jun 2017, 12:22
- km-stand: 22000
- Lifetime: 22
- Auto: Volt
Re: Van Citroën C5 naar een Volt
Dank dank,
Inmiddels al behoorlijk wat op het forum doorgelezen en bijna 2000 km gereden op nog geen 25 liter benzine. Dit bevalt me natuurlijk erg goed. Het rijdt heerlijk en bevalt tot nog toe erg goed..
Op het forum lees ik dat veel berijders meer dan 10 kWh op een laadbeurt halen. Ik kom echter niet verder dan 9,3 kWh en rijdt hier ongeveer 70 km mee. Zijn er mogelijkheden/ tips om meer kWh en dus iets verder in kilometers te komen, want ik kom voor mijn woon/werk net iets te kort om volledig elektrisch te rijden.
Alvast bedankt.
Inmiddels al behoorlijk wat op het forum doorgelezen en bijna 2000 km gereden op nog geen 25 liter benzine. Dit bevalt me natuurlijk erg goed. Het rijdt heerlijk en bevalt tot nog toe erg goed..
Op het forum lees ik dat veel berijders meer dan 10 kWh op een laadbeurt halen. Ik kom echter niet verder dan 9,3 kWh en rijdt hier ongeveer 70 km mee. Zijn er mogelijkheden/ tips om meer kWh en dus iets verder in kilometers te komen, want ik kom voor mijn woon/werk net iets te kort om volledig elektrisch te rijden.
Alvast bedankt.
“Some people feel the rain. Others just get wet.”
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Van Citroën C5 naar een Volt
Trek er gerust een paar maanden voor uit om zo zuinig mogelijk te leren rijden. Kostte mij een jaar en 30.000 km.Bazzy schreef:Zijn er mogelijkheden/ tips om meer kWh en dus iets verder in kilometers te komen, want ik kom voor mijn woon/werk net iets te kort om volledig elektrisch te rijden.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: di 05 aug 2014, 22:01
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zoetermeer
Re: Van Citroën C5 naar een Volt
70 km is een prima prestatie en bedenk dat dat in de winter niet gaat lukken. Het hangt niet alleen van je eigen rechtervoet af maar ook van jouw specifieke route (combi km's, type weg, stroomverbruikers die aan staan). In de winter wil je ook de verwarming aan en voelt de accu zich niet zo lekker bij koude temperaturen. Hou dus rekening met circa 50 km in de winter.Bazzy schreef:Dank dank,
Op het forum lees ik dat veel berijders meer dan 10 kWh op een laadbeurt halen. Ik kom echter niet verder dan 9,3 kWh en rijdt hier ongeveer 70 km mee.
Die 9,3 of 10 hangt ook af van de staat van je accu, die kan bij jou gewoon iets minder zijn dan bij anderen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Van Citroën C5 naar een Volt
Ik heb ook maar zelden die 10 kWh op mijn middenconsole gezien, varieert bij mij tussen de 9,1 (zelden) tot 9,7/9,8.Bazzy schreef:Op het forum lees ik dat veel berijders meer dan 10 kWh op een laadbeurt halen. Ik kom echter niet verder dan 9,3 kWh en rijdt hier ongeveer 70 km mee.
Momenteel rijd ik maar zo'n 40 km per dag woon/werk verkeer, dus rijd 'm nog maar zelden "leeg".......
Overigens is die weergave van het verbruik wat ie aangeeft ook geen exacte wetenschap, heb ik hier ergens op het forum gelezen.....
Voorheen bij 122 km per dag woon/werk schakelde ik geregeld tussen hold en/of mountain mode, om de E-km's te verdelen voor de heen en terugreis. Wanneer ik dan bijvoorbeeld van benzine naar elektrisch overschakelde, dan zag ik de km's oplopen, maar aantal kWh bleef dan even "hangen".....
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.