MB heeft de electric drive dus die stelling raakt kant nog wal, daarnaast komt het 'succes' van de Volt/ Ampera volledig voor rekening van subsidies want zonder deze miljarden waren er wereldwijd nog geen 2500 exemplaren verkocht.opeltwan schreef:Wat GM jaren geleden al heeft ontwikkeld, namelijk een auto die 60-80km full elektrisch kan rijden, is Mercedes is 2015 dus niet gelukt. Jammer, want zou zo graag ook bij andere merken meer full elektric ontwikkelingen zien.
Beter laat dan nooit
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:
Re: Beter laat dan nooit
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
De plaat blijft hangen .......
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Jeffrey Baljet
- Vaste klant
- km-stand: 12000
- Lifetime: 0
Allemaal een beetje kort door de bocht. Het is juist geen nep hybride, maar een echte. Inderdaad is de actieradius een heel stuk minder dan de Ampera (max 30km, op langere ritten met regenereren erbij rond de 50km) maar het is ook een heel andere auto. Elektrisch rijden gebruik ik alleen als ik in een stad of binnendoor rij. Meestal staat hij bij mij gewoon in de (nepopeltwan schreef:Wil zeker niet Mercedes bashen, vindt het een prachtig merk. Echter de c350e is voor wat betreft het elektrische / accu gedeelte gewoon een lanchertje. En voormalig Ampera rijders die nu ze een ster rijden ineens de Ampera afschrijven en pochen op hun Benz, beetje triest.
Wat GM jaren geleden al heeft ontwikkeld, namelijk een auto die 60-80km full elektrisch kan rijden, is Mercedes is 2015 dus niet gelukt. Jammer, want zou zo graag ook bij andere merken meer full elektric ontwikkelingen zien.
Daarnaast heb ik 4 jaar met zeer veel plezier in de Ampera gereden, maar deze wagen is niet te vergelijken met de Ampera, gewoon een heel ander type en klasse auto, en ik schrijf hem zeker niet af en pochen doe ik al helemaal niet. En ja, deze heeft ook een aantal punten die verbeterd kunnen worden. Grootste ergernis volgens het MB forum, is de plaats van de laad aansluiting. Deze is naar boven gericht, en als je dus staat te laden in de regen bestaat er kans op kortsluiting. Gelukkig laad ik onder een carport, dus nog nooit last van gehad.
- japio
- Harde kern
- Contacteer:
@Alex, voor veel (ook Benjamin) is niet het concept, maar het produkt door het ijs gezakt en dat komt bij herhaling terug idd.
MB en wat anderen hebben een beter produkt op de weg gezet en dat is uiteindelijk veel belangrijker dan een litertje op 100km meer of minder.
MB en wat anderen hebben een beter produkt op de weg gezet en dat is uiteindelijk veel belangrijker dan een litertje op 100km meer of minder.
-
ArjanB
- Vaste klant
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
@All
Pochen probeer ik ook niet met deze auto, maar het is gewoon een grote upgrade op veel vlakken tegen een hogere prijs.
Ik heb 3 jaar met plezier in de Ampera gereden, maar liep tegen veel praktische problemen op.
Ruimtegebrek was een heel belangrijke.
Uiteraard is de MB een auto op benzine die als je niet goed oplet erg veel benzine lust.
Gemiddeld kom ik wel aan de 1 op 16 / 20 als ik net zo rij als met de Ampera.
De waardes die in de console staan worden anders weergegeven als ik gewend was bij de Ampera, vandaar dat ik dacht dat ik meer elektrisch heb gebruikt door regeneratie, maar de MB telt hier de elektrische kilometers door benzine ook mee, dus dat klopt niet.
Pochen probeer ik ook niet met deze auto, maar het is gewoon een grote upgrade op veel vlakken tegen een hogere prijs.
Ik heb 3 jaar met plezier in de Ampera gereden, maar liep tegen veel praktische problemen op.
Ruimtegebrek was een heel belangrijke.
Uiteraard is de MB een auto op benzine die als je niet goed oplet erg veel benzine lust.
Gemiddeld kom ik wel aan de 1 op 16 / 20 als ik net zo rij als met de Ampera.
De waardes die in de console staan worden anders weergegeven als ik gewend was bij de Ampera, vandaar dat ik dacht dat ik meer elektrisch heb gebruikt door regeneratie, maar de MB telt hier de elektrische kilometers door benzine ook mee, dus dat klopt niet.
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
dan heeft i wel en heet de hold stand! dan gaat hij net als een hybride rijden ( of eigenlijk iets beter omdat hij iets langer op EV blijft )Jeffrey Baljet schreef:opeltwan schreef: Meestal staat hij bij mij gewoon in de (nep) hybride stand (iets wat de Ampera niet heeft) en werken de twee motoren zeer mooi samen. Ik heb er nu ruim 16.000 km mee gereden, en mijn gemiddeld verbruik zit op 4.2l/100km. En dat is voor zo'n auto op benzine (!) zeer netjes. Verder gebruikt mijn vrouw hem zeer vaak voor haar werk, en dat is max 15 km heen, op haar werk weer laden en weer 15km terug. Dus deze wagen is zeer geschikt voor mij.
Daarnaast heb ik 4 jaar met zeer veel plezier in de Ampera gereden, maar deze wagen is niet te vergelijken met de Ampera, gewoon een heel ander type en klasse auto, en ik schrijf hem zeker niet af en pochen doe ik al helemaal niet. En ja, deze heeft ook een aantal punten die verbeterd kunnen worden. Grootste ergernis volgens het MB forum, is de plaats van de laad aansluiting. Deze is naar boven gericht, en als je dus staat te laden in de regen bestaat er kans op kortsluiting. Gelukkig laad ik onder een carport, dus nog nooit last van gehad.
ik neem aan dat die 4.2 incl het opladen van de accu is en dus ook het verminderde benzine gebruik daardoor?
de plaatsing van die laadstekken snap ik idd ook compleet niet! ziet er ook nog eens heel gek uit.
welke idioot dat verzonnen heeft... of gewoon achteraf inbouwen vanwegen de subsidies en dan krijg je van deze oplossingen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- mc_alistair
- Moderator
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Contacteer:
Dit was dan echt de laatste dag... vaarwel allemaal... pas op een "loslopende" 60TZK5 
ciao en hartelijk dank allemaal
Dit is hem dan voor de komende 52 maanden:

ciao en hartelijk dank allemaal
Dit is hem dan voor de komende 52 maanden:
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Auto: anders
Ziet er goed uitmc_alistair schreef:Dit is hem dan voor de komende 52 maanden
Veel plezier ermee ...
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- japio
- Harde kern
- Contacteer:
Uit beleefdheid? Qua design is het een schoenendoos op wielen dus ik weet niet wat jouw referentiekader is?Unit106 schreef:Ziet er goed uit
Ik wens jou veel probleemloze kilometers toe!
60TZK5 een mooi kenteken om bij de dealer te laten staan
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Auto: anders
Als de Ampera er zo had uit gezien had ik hem ook genomen. Uiterlijk is niet alles. En voor de wintersport zou ik hem wel willen lenen. Gaan mn ski's er een stuk makkelijker in.japio schreef:Uit beleefdheid? Qua design is het een schoenendoos op wielen dus ik weet niet wat jouw referentiekader is?![]()
Tja, je hebt gelijk als ik hem ga vergelijken met mijn volgende auto, de Model 3
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden