vanaf juni 2012 heb ik veel plezier gehad op dit nuttige forum. Veel tips hebben mij geholpen om met veel plezier in mijn Ampera te rijden
De leasetermijn van mijn wagen is afgelopen, en ik mocht hem niet langer leasen van de maatschappij. Sinds afgelopen zaterdag rij ik in een Mercedes c350e en moet weer bijtelling gaan betalen. Gelukkig nog net in de 7% dus ik kan weer een paar jaar vooruit voor een redelijk bedrag.
Een heerlijke wagen moet ik zeggen, al is de actieradius alleen op stroom de helft van wat de Ampera kan. Het is wel een heel andere techniek, en ik zal waarschijnlijk altijd in de Hybride Comfort stand rijden (zitten 4 rij-modi op, met in elke modus nog eens 5 verschillende standen...) waarbij de auto zelf bepaald wanneer op stroom, wanneer op brandstof, of gecombineerd. Ik heb er nu 250 km opzitten, en mijn verbruik is een nette 4.9 l/100 km. Dus al met al niet slecht, maar niet zo goed als de Ampera.
Ik zal het forum zeker blijven volgen. Nogmaals iedereen bedankt voor de bijdrage en tips.
Gr, Jeffrey.