Ik zat met de gedachten te spelen om eens te kijken of het haalbaar was en verstandig om een volt 2.0 naar EU te importeren
zit zo nu de eerste reviews te bekijken op YouTube als ze er echt in mogen rijden en moet zeggen de auto groeit op me.
weet iemand hoe het zit met levering van onderdelen! moeten ze in Europa ook onderdelen op voorraad hebben ( of althans net doen alsof ) of moet ik dan straks zelf betalen voor het verschepen van een baklager naar nederland.
zo te zien is de volt 2.0 al klaar voor Europa gezien hij orange knipperlichten achter heeft in tegenstelling tot veel Amerikanen die de remlichten als richting aanwijzers gebruiken.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Bij import maakt het niet uit of de knipperlichten rood of oranje zijn.
Zie veel amerikanen rijden met rode knipperlichten.
In jouw geval zou ik er niet aan beginnen omdat je ook al erg ontevreden bent over je huidige volt.
Neem aan dat de afwerking, kwaliteit hetzelfde is en de aanlevering van onderdelen zal nog langer duren dan nu.
Dus nee zou het in jouw geval zeker niet doen.
Bovendien, welke dealer heeft de kennis en apparatuur om deze niet in Nederland verkochte auto te kunnen servicen? Of moet je daarvoor dan naar de VS? Sterkte.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
gl640 schreef:......en moet zeggen de auto groeit op me.
weet iemand hoe het zit met levering van onderdelen! moeten ze in Europa ook onderdelen op voorraad hebben ( of althans net doen alsof ) of moet ik dan straks zelf betalen voor het verschepen van een baklager naar nederland.
Het is erg simpel:
- op het moment dat een auto in een bepaald land niet geleverd wordt via de officiële kanalen gelden er geen wettelijke verplichtingen voor onderdelenleveranties en/of onderhoud. Doe je dat met de 3e auto in je gezin die 20 jaar oud is moet dat kunnen denk ik maar als het je auto is waar je dagelijks vaan afhankelijk bent niet erg verstandig.
- je geeft aan "de auto groeit op me". Ben erg benieuwd hoe je dat rijmt met de klachten die je zelf ook hebt met Volt 1.0. Het punt is: een groot deel van de klachten heeft niks met de "vooruitstrevende" techniek te maken, die Amerikanen zijn gewoon een veel lager kwaliteitsniveau gewend en auto's worden in de good old USA minder zwaar belast dan bij ons. Daarbij lukt het ze niet om problemen die de kop op doen in de loop der jaren op te lossen dus waarom zou Volt 2.0 dan nu wel goed moeten zijn.
Ik zeg: poster uitprinten, boven je bed hangen en van dromen maar zeker nooit kopen, voor je het weet heb je een dagmerrie
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
ik bedoelde dat ik de auto eerste niet zo mooi vond!
maar nu ik hem op video zie en mensen er in real world mee rond rijden vind ik hem er beter uit zien.
en ze hebben bij de volt en ampera gewoon geen moeite genomen zaken op te lossen of echt te verbeteren
iets wat ze wel zouden gedaan kunnen hebben toen ze hem toch opnieuw moesten ontwerpen!
al kan dat ook weer een hele lading nieuwe problemen met zich meebrengen
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
gl640 schreef:wonder dat de Boeings in de lucht blijven.
Dat klopt, vandaar dat het laatste paradepaardje van Boeing, de 787 dreamliner, een periode lang een wereldwijd vliegverbod heeft gehad vanwege.........juist ja, een probleem met de ACCU'S
Saillant detail: het laatste wereldwijde vliegverbod was in 1979 (!), toen betrof het ook een Boeing.
Nu even serieus: niet alles wat uit de USA komt is ruk (alhoewel de meningen verdeeld blijven over Iphones), maar feit is dat ze (de grote fabrikanten) te laat zijn gaan nadenken over elektrische auto's en nu met een veel te korte ontwikkeltijd de markt willen bestormen met Volts e.d..
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
Niet alles uit de USA is slecht. Tesla komt daar ook vandaan...
Sinds maart 2012 is de ampera mijn auto voor dagelijks vervoer. Inmiddels een Tesla Model S (85 kWh performance, zwart, tech pakket, 21"lmv, sound, derde zitrij) besteld, levering in september/oktober 2013. De ampera wordt dan de auto van mijn vrouw.