Vandaar dat er hier nog geen laadpalen bijgeplaatst zijn. Overigens worden de publieke laadpunten bij mij in de omgeving nog maar zelden gebruikt, ook mijn 'medeopladers' van destijds zijn kennelijk afgehaakt.Alex schreef:Helaas is die aanbesteding niet goed verlopen en moest die overnieuw.
Amersfoort
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Amersfoort
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Amersfoort
Ik heb de eerste 2 weken de publieke laadpaal vlak bij mijn huis veelvuldig gebruikt (elke dag bijna).
Maar ben volgens mij de enige die hem de laatste tijd gebruikte. Nu laad ik 'm thuis voor de deur op, dus de paal blijft weer ongebruikt staan.....
Maar ben volgens mij de enige die hem de laatste tijd gebruikte. Nu laad ik 'm thuis voor de deur op, dus de paal blijft weer ongebruikt staan.....
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Amersfoort
Site Gemeente Amersfoort schreef:Aanvraag e-oplaadpunten gestopt
Stichting e-laad, een samenwerkingsverband van bestaande netbeheerders (met uitzondering van Stedin), is gestopt met het aanbieden van e-laadpalen. Voorheen regelde Stichting e-laad de aanvragen en e-laadpalen. De opmars van elektrisch rijden heeft ertoe geleid dat het aantal aanvragen voor publieke oplaadpunten in 2012 dusdanig hard gegroeid is, dat het budget van stichting e-laad geen ruimte meer biedt voor nieuwe aanvragen. Stichting e-laad heeft besloten dat zij in 2013 en 2014 wel doorgaan met het onderhoud en beheer van alle bestaande publieke oplaadpunten van de stichting en met haar rol als kennis- en expertisecentrum. Bekijk voor meer informatie de website van e-laad.
Hoe nu verder?
De gemeente onderzoekt nu of en op welke manier het aanbieden van e-laadpalen een vervolg kan krijgen.
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Amersfoort
Is oud nieuws, dat van E-laad. Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=774. De actuele stand van zaken v.w.b. Amersfoort staat in mijn laatste bericht in dit draadje (14 maart 2015).
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Amersfoort
E-laad (EVnet), dat is die stichting waar maandelijks meer aan salaris uitgaat dan zij kWh's leveren....
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Amersfoort
dus je moet dit zo lezen
:opmars van elektrisch rijden heeft ertoe geleid dat het aantal aanvragen voor publieke oplaadpunten in 2012 dusdanig hard gegroeid is, dat het budget van stichting e-laad geen ruimte meer biedt voor nieuwe aanvragen
=
zakken zijn gevuld niet genoeg geld meer om nog te voldoen waar ze eigenlijk voor opgericht zijn.
:opmars van elektrisch rijden heeft ertoe geleid dat het aantal aanvragen voor publieke oplaadpunten in 2012 dusdanig hard gegroeid is, dat het budget van stichting e-laad geen ruimte meer biedt voor nieuwe aanvragen
=
zakken zijn gevuld niet genoeg geld meer om nog te voldoen waar ze eigenlijk voor opgericht zijn.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Amersfoort
Je moet het zo lezen dat het budget wat voor 10.000 laadpunten bedacht was er al bij 3500 doorheen was...
Laatst gewijzigd door japio op zo 22 mar 2015, 01:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- gl640
- Harde kern
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 11 nov 2014, 14:31
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
- Auto: Ampera-e
Re: Amersfoort
hahah komt denk ik op het zelfde neer
de hoogte van het salaris was meer per maand dan het aantal kwh dat werd geleverd
de hoogte van het salaris was meer per maand dan het aantal kwh dat werd geleverd
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- HenryAmpera
- Harde kern
- Berichten: 1157
- Lid geworden op: vr 23 jan 2015, 10:21
- km-stand: 220230
- Lifetime: 27
- Auto: anders
- Locatie: Deventer
Re: Amersfoort
Is het niet zo dat ze wel (kunnen) leveren, maar "wij" niet afnemen?????
Ik gebruik zelden nog een publieke paal, als er 1 op het industrieterrein zou staan bij m'n werk, dan zou ik die bijna dagelijks gebruiken. (Tot het moment dat ik op m'n werk kan/mag laden, dan is het ook voorbij....)
Thuis aan de 220 stekker is per keer al €1,50 goedkoper dan de publieke laadpaal 200 meter verder op......
Ik gebruik zelden nog een publieke paal, als er 1 op het industrieterrein zou staan bij m'n werk, dan zou ik die bijna dagelijks gebruiken. (Tot het moment dat ik op m'n werk kan/mag laden, dan is het ook voorbij....)
Thuis aan de 220 stekker is per keer al €1,50 goedkoper dan de publieke laadpaal 200 meter verder op......
Na 10 jaar sinds 21/02/2025 Amperaloos. Huidige auto Hyundai Ioniq Electric.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Amersfoort
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald, als je razend dure laadpalen in landelijk buitengebied neerzet op punten waar geen klant komt of op plaatsen waar je niet kunt opladen (1 uurszone's) of 2 laadpunten op 200 meter van elkaar (o.a. Arnhem) dan gaat de muziek vanzelf uit.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.