Probleem is de frustratie. Het is zo vervelend om pech te krijgen. Kost mij veel tijd en energie. Ik vermoed overigens dat ik richting de 300.000 km's wel meer dan 5.000 onderhoud per jaar mag rekenen. De desinvestering valt dan erg mee. Het wegvallen van de 0% bijtelling tegen een 7% bijtelling is iets van € 4.500 voor de komende twee jaar. Maar dat is wel appels met peren vergelijken, want voor dat geld rij ik dus een veel betere auto en grote kans dat ik er minder pech mee heb dan deze Ampera. En dat uitgesmeerd over de komende vier jaar.NeufegliseThierry schreef:Nee, sterker dus: ook als je hoge onderhoudskosten hebt ben je nog steeds (veel) voordeliger uit!gl640 schreef: en als je gelukt hebt dan ben je er nog gunstiger uit als je geen dure onderhouds kosten hebt.
Bye Bye Ampera!
- Guinness
- Stamgast
- km-stand: 0
- Lifetime: 20
- Auto: Ampera
Re: Bye Bye Ampera!
Laatst gewijzigd door Guinness op wo 04 mar 2015, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Lithium White, Full Options except alarm, EVbox homecharger
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Ik snap je wel hoor en zoals gezegd heb ik geen recht van spreken 
Nu je toch -gelukkig- nog actief bent: kun je mij aangeven of het schurend geluid in de stuurbekrachtiging uiteindelijk opgelost is en zo ja hoe?
Ik heb er namelijk nu 2 dagen last van en ik stoor me er vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk aan
Nu je toch -gelukkig- nog actief bent: kun je mij aangeven of het schurend geluid in de stuurbekrachtiging uiteindelijk opgelost is en zo ja hoe?
Ik heb er namelijk nu 2 dagen last van en ik stoor me er vreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeselijk aan
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
Verder op stal 1 x Saab 9-5 ('05), Saab 96 ('78) en Renault Modus (05)
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Begrijpelijke keuze, mij niet meer gezien want voor je het weet wordt de km heffing hier in de randstad ingevoerd en gaan er andere krachten spelen.
Met 27k afschrijving op 160000km kom je uit op 17 cent per km, weinig in vergelijk met een luxe auto a la een BMW 5 alleen is de Ampera dat dan ook niet...
http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=2 ... ing#p17241
Met 27k afschrijving op 160000km kom je uit op 17 cent per km, weinig in vergelijk met een luxe auto a la een BMW 5 alleen is de Ampera dat dan ook niet...
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Guinness
- Stamgast
Uiteindelijk hebben ze de gehele stuurkolom vervangen. De keren daarvoor deden ze alleen iets met het lint van de airbag in het stuur die niet helemaal goed zat. Dat lint was het uiteindelijk ook niet. Maar zoals eerder verteld heb ik helaas hoog spel moeten spelen om dat voor elkaar te krijgen.NeufegliseThierry schreef:Ik snap je wel hoor en zoals gezegd heb ik geen recht van spreken
- Guinness
- Stamgast
Klopt inderdaad! Vandaar dat ik nu uitstap voordat die kosten wel hoger worden. Nu is de Ampera alsnog voordelig voor me geweest. Ik heb overigens nog een half jaartje voordat ik op die 160.000 zit. Jullie zijn nog niet van me afjapio schreef:Begrijpelijke keuze, mij niet meer gezien want voor je het weet wordt de km heffing hier in de randstad ingevoerd en gaan er andere krachten spelen.
- NeufegliseThierry
- Harde kern
- km-stand: 195
Hartelijk dank voor je snelle reactie, de mijne gaat vrijdag de garage in.Guinness schreef:Uiteindelijk hebben ze de gehele stuurkolom vervangen. De keren daarvoor deden ze alleen iets met het lint van de airbag in het stuur die niet helemaal goed zat. Dat lint was het uiteindelijk ook niet. Maar zoals eerder verteld heb ik helaas hoog spel moeten spelen om dat voor elkaar te krijgen.
Sinds kort Ampera-e (na Ampera, Leaf, e-Evalia, Zoe, i3 en 320d)
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
ergens een video en geluid van dit probleem!
dat helpt enorm om dingen ook aan te kaarten bij de garage en om problemen te vergelijken!
dat helpt enorm om dingen ook aan te kaarten bij de garage en om problemen te vergelijken!
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
Black, Halogeen, SPX Voltec reislader.
- Jeffrey Baljet
- Vaste klant
- km-stand: 12000
- Auto: Volt
Inderdaad gave bak!! En wat een verschil tussen de Opel dealers en de Mercedes Dealers. Wat een super service bij Mercedes. Sinds de mijne in bestelling staat houden ze me via de telefoon persoonlijk op de hoogte van deze wagen. Eind maart ben ik persoonlijk en via een uitnodiging per post uitgenodigd om samen met mijn vrouw een proefrit te maken in de eerste Mercedes C350 plugin die dan bij hun binnenkomt. Ik heb direct al een vast contactpersoon bij Mercedes voor al mijn vragen.
Bij Opel moest ik er zelf achterheen, meerdere malen die Pim gebeld, nooit reactie terug...maar goed dat weten we nu wel hier.
Bij Opel moest ik er zelf achterheen, meerdere malen die Pim gebeld, nooit reactie terug...maar goed dat weten we nu wel hier.
- gl640
- Harde kern
- km-stand: 24000
- Lifetime: 25
grappig
ook Mercedes gereden (zakelijk dan ) en ik heb geheel andere ervaringen.
als je niet in pak naar binnen kwam lopen zagen ze je niet eens staan.
wat ook wel weer past bij het merk
al moet ik zeggen dat de opel dealer daar nog een stapje bovenop deed toen ik kwam kijken naar de ampera.
had mijn auto ( plain old nothing special Toyota ) naast de ampera geparkeerd en ze vonden dat het niet uitzag naast z'n mooie ampera.
was gelijk klaar daar.
ook Mercedes gereden (zakelijk dan ) en ik heb geheel andere ervaringen.
als je niet in pak naar binnen kwam lopen zagen ze je niet eens staan.
wat ook wel weer past bij het merk
al moet ik zeggen dat de opel dealer daar nog een stapje bovenop deed toen ik kwam kijken naar de ampera.
had mijn auto ( plain old nothing special Toyota ) naast de ampera geparkeerd en ze vonden dat het niet uitzag naast z'n mooie ampera.
was gelijk klaar daar.
bak/rotor lager stuk? vul even in aub = http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=2685&hilit=poll+bak+lager
- shumway
- Harde kern
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
Stond stuk in ED over restwaarde ampera's
Leasemaatschappijen schreven deze heel snel af, ivm onbekendheid.
Leasemaatschappijen schreven deze heel snel af, ivm onbekendheid.
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon