Nieuwe Volt debuteert in januari
-
Gerto
- Newbie
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 09:56
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Utrecht
Nieuwe Volt debuteert in januari
De nieuwe Volt is officieel aangekondigd, in januari wordt 'ie gepresenteerd. Check de teaserfoto.
En er zijn al enkele details bekendgemaakt:
"(..)een gewijzigd design en in het interieur zal de achterbank voortaan plaats bieden aan drie personen. In technisch opzicht is er ook een belangrijke verandering, want de 1,4 liter benzinemotor die als range extender stroom levert aan de elektromotor zodra de accu bijna leeg is, zal worden vervangen door een 1,0 liter driecilinder motor. Of er ook aan de elektrische aandrijving belangrijke verbeteringen worden doorgevoerd – zoals een grotere actieradius – is nog niet meegedeeld."
Of 'ie ook als Ampera 2.0 naar Europa komt is afwachten.. Ben wel heel benieuwd. Wat verwachten jullie naast bovenstaande? Grotere elektrische actieradius iig wel lijkt me. Snelladen denk ik ook. Ander type accu? iOS in the car, Android Auto?
http://www.carros.nl/autonieuws/42071-n ... n-detroit/
En er zijn al enkele details bekendgemaakt:
"(..)een gewijzigd design en in het interieur zal de achterbank voortaan plaats bieden aan drie personen. In technisch opzicht is er ook een belangrijke verandering, want de 1,4 liter benzinemotor die als range extender stroom levert aan de elektromotor zodra de accu bijna leeg is, zal worden vervangen door een 1,0 liter driecilinder motor. Of er ook aan de elektrische aandrijving belangrijke verbeteringen worden doorgevoerd – zoals een grotere actieradius – is nog niet meegedeeld."
Of 'ie ook als Ampera 2.0 naar Europa komt is afwachten.. Ben wel heel benieuwd. Wat verwachten jullie naast bovenstaande? Grotere elektrische actieradius iig wel lijkt me. Snelladen denk ik ook. Ander type accu? iOS in the car, Android Auto?
http://www.carros.nl/autonieuws/42071-n ... n-detroit/
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Op de testbank zal de 1.0 het wellicht beter doen, maar in de praktijk is de auto veel en veel te zwaar. Het downsizen van de motoren heeft bij lage snelheden een voordeel, wellicht zijn ze bij GM vergeten dat de Volt een volwaardige E aandrijving heeft die juist bij lage snelheden ongekend efficiënt is.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Hopelijk komt er een versie van naar NL! Belangrijk voor mij zijn:
1) binnenruimte gelijk of iets groter. Pas er nu net in, een kleinere binnen ruimte betekent dat ik er niet meer in pas.
2) groter bereik op accu. Ik haal nu 20 a 25% elektrisch. Dit in verband met regelmatig lange ritten.
3) sneller laden, bijvoorbeeld met 11kW, dus 3 fasen, 16A, wat bij de meesten mensen thuis mogelijk is. En hopelijk nog snellere DC optie om onderweg bij te kunnen tanken (bij Fastned of zo, of bij de Tesla super chargers).
4) zuiniger benzine motor, mag ook diesel zijn. Als ik de ICE gebruik, staat ie toch voor langere tijden aan.
5) beter zicht. door dikke pilaren aan voorraam is het moeilijk om fietsers goed te zien.
6) regensensor, mis ik toch wel een beetje.
7) een eco stand, die het mij makkelijker maakt om zijniger te rijden, mijn rechter voet is af en toe gewoon te zwaar. Komt waarschijnlijk door maatje 46
Paul
1) binnenruimte gelijk of iets groter. Pas er nu net in, een kleinere binnen ruimte betekent dat ik er niet meer in pas.
2) groter bereik op accu. Ik haal nu 20 a 25% elektrisch. Dit in verband met regelmatig lange ritten.
3) sneller laden, bijvoorbeeld met 11kW, dus 3 fasen, 16A, wat bij de meesten mensen thuis mogelijk is. En hopelijk nog snellere DC optie om onderweg bij te kunnen tanken (bij Fastned of zo, of bij de Tesla super chargers).
4) zuiniger benzine motor, mag ook diesel zijn. Als ik de ICE gebruik, staat ie toch voor langere tijden aan.
5) beter zicht. door dikke pilaren aan voorraam is het moeilijk om fietsers goed te zien.
6) regensensor, mis ik toch wel een beetje.
7) een eco stand, die het mij makkelijker maakt om zijniger te rijden, mijn rechter voet is af en toe gewoon te zwaar. Komt waarschijnlijk door maatje 46
Paul
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Vergeet niet dat de elektro motor altijd de hoofdmotor is. De ICE hoeft alleen maar het gemiddelde vermogen te leveren. Zolang de 111kW (150pk) elektro motor er in blijft, zal er aan je acceleratie en max snelheid niks veranderen!japio schreef:Op de testbank zal de 1.0 het wellicht beter doen, maar in de praktijk is de auto veel en veel te zwaar. Het downsizen van de motoren heeft bij lage snelheden een voordeel, wellicht zijn ze bij GM vergeten dat de Volt een volwaardige E aandrijving heeft die juist bij lage snelheden ongekend efficiënt is.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Hier is in een ander draadje al meer dan genoeg over geschreven. Er komt een versie mrt een 20kW-accu. Dat accupakket zou ook in MY2011 t/m MY2014 moeten passen.
Laatst gewijzigd door Alex op di 26 aug 2014, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
Hanzzzz
- Stamgast
- Berichten: 426
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 10:39
- km-stand: 240000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera
- Locatie: Baarn
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Veruit nummer 1 is grotere capaciteit van de accu.
Sneller opladen een tweede Als derde een betere navigatie systeem.
Sneller opladen een tweede Als derde een betere navigatie systeem.
- volt-NL
- Stamgast
- Berichten: 332
- Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 14:42
- km-stand: 20000
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Eindhoven
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Alex, officieel is er nog niks over accu capaciteit bekend. Volgens mij is dat slechts een gerucht...Alex schreef:Hier is in een ander draadje al meer dan genoeg over geschreven. Er komt een versie mrt een 20kW-accu. Dat accupakket zou ook in MY2011 r/m MY2014 moeten passen.
2018-nu Zilver grijze Ampera-e (2019 model)
2012-2018 Zwarte Volt
2012-2018 Zwarte Volt
-
ArjanB
- Vaste klant
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 11 feb 2013, 00:11
- km-stand: 78000
- Lifetime: 26
- Auto: Volt
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Chevrolet trekt zich toch terug uit Europa volgend jaar ?
Dus nieuw model of niet is voor ons niet meer zo relevant denk ik ?
Dus nieuw model of niet is voor ons niet meer zo relevant denk ik ?
- Riconl
- Harde kern
- Berichten: 501
- Lid geworden op: za 22 jun 2013, 22:01
- km-stand: 237600
- Lifetime: 20
- Auto: Volt
- Locatie: Zuidhorn
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Komt gewoon als Ampera deze kant op
-
Gerto
- Newbie
- Berichten: 43
- Lid geworden op: wo 02 okt 2013, 09:56
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Utrecht
Re: Nieuwe Volt debuteert in januari
Kan dat draadje niet vinden via de zoekmachine. Zou wel echt top zijn als je je Volt/Ampera (nu of straks) kan upgraden met een 20kW accupakket.volt-NL schreef:Alex, officieel is er nog niks over accu capaciteit bekend. Volgens mij is dat slechts een gerucht...Alex schreef:Hier is in een ander draadje al meer dan genoeg over geschreven. Er komt een versie mrt een 20kW-accu. Dat accupakket zou ook in MY2011 r/m MY2014 moeten passen.