Ik heb een eenmanszaak, waar ik de Ampera op heb staan. MIA/KIA/VAMIL volledig genomen. Auto is dus commercieel meer waard dan de waarde op de balans.
Als ik in loondienst ga, maar m'n eenmanszaak niet wil stoppen, mag ik dan de Ampera op de eenmanszaak laten staan, en dus geen MIA/KIA/VAMIL terugbetalen?
(Voorlopig) stoppen eenmanszaak
-
BlackEyed
- Vaste klant
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera
(Voorlopig) stoppen eenmanszaak
Olympic White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot voor en achter incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Re: (Voorlopig) stoppen eenmanszaak
Of je ondernemer blijft, zal worden beoordeeld op basis van de feiten. Dus niet of je iets zelf 'wilt'. Als je als ondernemer blijft gekwalificeerd, dan kun je de auto op de zaak laten staan. Zo niet, dan moet je fiscaal afrekenen/liquideren.
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
-
ralph1978
- Vaste klant
- km-stand: 31000
- Lifetime: 54
- Auto: Ampera-e
Pay Time. De belastingdienst zal blij met je zijn. Als je de auto 1 jaar hebt als voorbeeld. Mag je maar 1/5 deel profiteren. Het gaat zich nml om 5 jaar meen ik. Dus als je het eerste jaar 25.000 € belastingvoordeel had, dan moet je nu over 20.000€ afrekenen/ belasting betalen. Als je hem ook nog in een keer hebt afgeschreven komt daar natuurlijk nog eens rond de 30.000€ minimaal bovenop na een jaar en praat je al over afrekenen over 50.000€. Maar goed je kan het zelf heel gemakkelijk uittellen. Gewoon kijken hoeveel je hebt afgetrokken. Ben benieuwd naar je aankoopdatum en afgetrokken bedrag. Ook dit allemaal moet je natuurlijk in je overweging meenemen of het nog wel interessant is om voor een baas te gaan werken
-
Gerto
- Newbie
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Ampera-e
Je moet wel ondernemer blijven (al is het maar gedeeltelijk), anders gaat de auto naar privé en dan gelden de faciliteiten niet meer, sterker nog je moet over de dan geldende waarde KIA/MIA terugbetalen.