Waarom moet de verzekeringsmaatschappij hier voor opdraaien? Je kan de Ampera toch verkopen, afschrijving / verlies nemen en een auto gaan rijden die geheel naar je zin is?japio schreef:opeltwan schreef:Product in bezit en het verlangen naar het volgende product komt al weer.Bij de Ampera hoop ik stilletjes op een Total loss -zonder dat er iemand in zit- dan koop ik 2e hands iets van rond de 15.000 euro en neem dan een verouderde navi, beslagen raampjes een niet goed werkend klimaat en wat andere ongemakken voor lief.opeltwan schreef:Heeft niets met prijs / kwaliteit / specs van de Ampera te maken.
Ik rij nu 11 jaar in een Trafic en zou morgen zonder enige twijfel nummer 3 kopen, gewoon omdat het voldoet.
Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
-
opeltwan
- Bekende
- Berichten: 87
- Lid geworden op: vr 20 sep 2013, 14:14
- km-stand: 37000
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
- Ivo
- Beheerder
- Berichten: 2700
- Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Locatie: Waalwijk
- Contacteer:
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Prijskaartje is natuurlijk aangepast aan de doelgroep + fiscale regelgeving in NL. Kijk maar eens ter vergelijking naar de USA prijs van de Volt.japio schreef:De verkopen liggen nu op het niveau wat bij het concept past, de auto rijdt fijn, maar het prijskaartje klopt niet met het product.Ivo schreef:Ze hebben een beperkt budget, verkopen gaan niet goed, maar ze willen wel verkopen.
Het is wel zo dat de "concurrentie" in NL interessante alternatieven heeft.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Unit106
- Moderator
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: anders
- Locatie: Vlaardingen
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Te duur? 29k valt toch wel mee? Zie : http://www.geenbijtellingbijzam.nlElectricRene schreef: klopt de auto is veels te duur voor het comfort bagagemogelijkheden beperkte kwaliteit navigatie etc etc.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Dat kan, we kunnen ook ruilen.opeltwan schreef:Waarom moet de verzekeringsmaatschappij hier voor opdraaien? Je kan de Ampera toch verkopen, afschrijving / verlies nemen en een auto gaan rijden die geheel naar je zin is?
In de echte wereld zul je de afweging tussen een Astra en een Outlander maar zelden tegenkomen, laat staan dat de keuze in 99% op de Outlander zou vallenIvo schreef:Het is wel zo dat de "concurrentie" in NL interessante alternatieven heeft.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
-
joudejans
- Bekende
- Berichten: 87
- Lid geworden op: do 19 dec 2013, 11:48
- km-stand: 65000
- Lifetime: 18
- Auto: Ampera
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Ondertussen kun je ook kiezen uit een A3 E-tron of een Golf GTE. Zeker ook auto's die het de ampera heel moeilijk gaan maken. Enige pro voor de ampera die ik kan bedenken is de iets grotere elektrische range maar als je die niet nodig hebt...
Laatst gewijzigd door joudejans op do 10 jul 2014, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jan van Die
- Vaste klant
- Berichten: 114
- Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:20
- km-stand: 56787
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
...als je die niet nodig hebt, valt een fiets te overwegen... 
Zzzoemm...
-
ralph1978
- Vaste klant
- Berichten: 121
- Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 22:40
- km-stand: 31000
- Lifetime: 54
- Auto: Ampera-e
- Locatie: zuid-limburg
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
De auto is hartstikke interessant voor de ondernemer, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen tellen om dat te zien. Vooral voor diegenen die hem op tijd kochten en levenslang 0% bijtelling aan hun kont hebben zoals mij hihi.
- Robbertpatrison
- Bekende
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 01:32
- km-stand: 37000
- Lifetime: 4
- Auto: Ampera-e
- Locatie: San Jose, California
- Contacteer:
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Na het wegvallen van de subsidie is de Ampera-verkoop totaal nul de laatste maanden: http://www.autozine.nl/overzicht/autove ... p?mok=1666./ Da's diep treurig
want het is een goede auto. Het betekent ook dat er iets mis is met overheidssubsidie op groene autos. Het is of teveel, of te weinig.
En daardoor rijdt we gemiddelde Ampera wel heel erg weinig elektrisch. Kijk maar naar het laatste rapport van travelcard, waaruit blijkt dat het gemiddelde benzinegebruik nu maar liefst 4.44 l/100km is: http://www.travelcard.nl/Nieuws/Nieuwsb ... -brandstof. Veel leaserijders op dit forum (Ralph1978 met 5.1l/100km) zitten daar nog vet boven.
Vergelijk dat met het gemiddelde hier in de USA: 1.9l/100km (=124MPG, zie http://www.voltstats.net/ ). Volt's in Amerika rijden gemiddeld ~70% elektrisch. Het lijkt dus dat dat in Nederland maar ~35% is. Dat betekent dat voor de meeste mensen de Ampera gewoon niet de juiste auto is. Die kunnen beter een gewone Prius scoren.
Ik rij zelf 94% elektrisch, en mijn lifetime verbruik is 0.4 l/100km. Dat betekent dat de Volt hartstikke goed bij mij rijprofiel past (60-70km per dag). Ik zou ook een Nissan Leaf kunnen rijden, maar ik vind range-anxiety ontzettend vervelend en het is een lelijk ding.
De Volt/Ampera was alleen interessant door een 'loophole' in de belastingwetgeving. Het is natuurlijk onzin dat deze belachelijke subsidie alleen naar leaseauto's ging. De Volt/Ampera werd gekozen omdat hij fiscaal gunstig (goedkoop) was, niet omdat het goed past bij het rijprofiel van de bestuurders.ralph1978 schreef:De auto is hartstikke interessant voor de ondernemer, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen tellen om dat te zien. Vooral voor diegenen die hem op tijd kochten en levenslang 0% bijtelling aan hun kont hebben zoals mij hihi.
En daardoor rijdt we gemiddelde Ampera wel heel erg weinig elektrisch. Kijk maar naar het laatste rapport van travelcard, waaruit blijkt dat het gemiddelde benzinegebruik nu maar liefst 4.44 l/100km is: http://www.travelcard.nl/Nieuws/Nieuwsb ... -brandstof. Veel leaserijders op dit forum (Ralph1978 met 5.1l/100km) zitten daar nog vet boven.
Vergelijk dat met het gemiddelde hier in de USA: 1.9l/100km (=124MPG, zie http://www.voltstats.net/ ). Volt's in Amerika rijden gemiddeld ~70% elektrisch. Het lijkt dus dat dat in Nederland maar ~35% is. Dat betekent dat voor de meeste mensen de Ampera gewoon niet de juiste auto is. Die kunnen beter een gewone Prius scoren.
Ik rij zelf 94% elektrisch, en mijn lifetime verbruik is 0.4 l/100km. Dat betekent dat de Volt hartstikke goed bij mij rijprofiel past (60-70km per dag). Ik zou ook een Nissan Leaf kunnen rijden, maar ik vind range-anxiety ontzettend vervelend en het is een lelijk ding.
- Norbert
- Stamgast
- Berichten: 333
- Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 18:35
- km-stand: 83300
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
- Locatie: Zwolle
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
die 4.44l/100km in het rapport gaat niet over de ampera/volt, maar om het totale segment. De titel doet vermoeden dat de auto's in kwestie minder zuinig zijn als normaal. En als je het vlug leest zou je bijna de conclusie trekken dat deze type auto's minder zuinig zijn als normale auto's. Het rapport beschrijft juist dat de steiging komt doordat er onzuinigere plugin-hybrides bij zijn gekomen. En de conclusie van het rapport is juist dat de ampera/volt onder dit gemiddelde liggen.
Het is logisch dat het gemiddelde van het segment omhoog gaat als je grote zware stationwagens and 'terreinwagens' gaat meetellen.
Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat als je niet minimaal 70% elektrisch reid, dat de ampera/volt niet de juiste auto voor je is.. Ik haal die 70% niet, maar heb 2.94 als lifetime.. Met welke andere auto kan dit?
Mijn dagelijkse rit is gemiddeld 100km heen en terug.
Ik zou best open staan voor een Leaf of i3, maar kom toch echt te vaak bij klanten die geen laadmogelijkheid hebben.
Het is logisch dat het gemiddelde van het segment omhoog gaat als je grote zware stationwagens and 'terreinwagens' gaat meetellen.
Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat als je niet minimaal 70% elektrisch reid, dat de ampera/volt niet de juiste auto voor je is.. Ik haal die 70% niet, maar heb 2.94 als lifetime.. Met welke andere auto kan dit?
Mijn dagelijkse rit is gemiddeld 100km heen en terug.
Ik zou best open staan voor een Leaf of i3, maar kom toch echt te vaak bij klanten die geen laadmogelijkheid hebben.
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera
Hoeveel Ampera- en Voltrijders hebben een kaart van Travelcard? Ik denk de meeste kopers niet. Die vallen buiten al deze onderzoeken. Ik durf de stelling aan dat die groep het beter doet.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne