Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
opeltwan
Bekende
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 20 sep 2013, 14:14
km-stand: 37000
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door opeltwan »

japio schreef:
opeltwan schreef:Product in bezit en het verlangen naar het volgende product komt al weer.
opeltwan schreef:Heeft niets met prijs / kwaliteit / specs van de Ampera te maken.
Bij de Ampera hoop ik stilletjes op een Total loss -zonder dat er iemand in zit- dan koop ik 2e hands iets van rond de 15.000 euro en neem dan een verouderde navi, beslagen raampjes een niet goed werkend klimaat en wat andere ongemakken voor lief.
Ik rij nu 11 jaar in een Trafic en zou morgen zonder enige twijfel nummer 3 kopen, gewoon omdat het voldoet.
Waarom moet de verzekeringsmaatschappij hier voor opdraaien? Je kan de Ampera toch verkopen, afschrijving / verlies nemen en een auto gaan rijden die geheel naar je zin is?
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door Ivo »

japio schreef:
Ivo schreef:Ze hebben een beperkt budget, verkopen gaan niet goed, maar ze willen wel verkopen.
De verkopen liggen nu op het niveau wat bij het concept past, de auto rijdt fijn, maar het prijskaartje klopt niet met het product.
Prijskaartje is natuurlijk aangepast aan de doelgroep + fiscale regelgeving in NL. Kijk maar eens ter vergelijking naar de USA prijs van de Volt.

Het is wel zo dat de "concurrentie" in NL interessante alternatieven heeft. :shifty:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Gebruikersavatar
Unit106
Moderator
Berichten: 1393
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 20:49
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Vlaardingen

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door Unit106 »

ElectricRene schreef: klopt de auto is veels te duur voor het comfort bagagemogelijkheden beperkte kwaliteit navigatie etc etc.
Te duur? 29k valt toch wel mee? Zie : http://www.geenbijtellingbijzam.nl
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door japio »

opeltwan schreef:Waarom moet de verzekeringsmaatschappij hier voor opdraaien? Je kan de Ampera toch verkopen, afschrijving / verlies nemen en een auto gaan rijden die geheel naar je zin is?
Dat kan, we kunnen ook ruilen.
Ivo schreef:Het is wel zo dat de "concurrentie" in NL interessante alternatieven heeft.
In de echte wereld zul je de afweging tussen een Astra en een Outlander maar zelden tegenkomen, laat staan dat de keuze in 99% op de Outlander zou vallen :lol:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
joudejans
Bekende
Berichten: 87
Lid geworden op: do 19 dec 2013, 11:48
km-stand: 65000
Lifetime: 18
Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door joudejans »

Ondertussen kun je ook kiezen uit een A3 E-tron of een Golf GTE. Zeker ook auto's die het de ampera heel moeilijk gaan maken. Enige pro voor de ampera die ik kan bedenken is de iets grotere elektrische range maar als je die niet nodig hebt...
Laatst gewijzigd door joudejans op do 10 jul 2014, 09:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jan van Die
Vaste klant
Berichten: 114
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 14:20
km-stand: 56787
Lifetime: 4
Auto: Ampera

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door Jan van Die »

...als je die niet nodig hebt, valt een fiets te overwegen... ;)
Zzzoemm...
ralph1978
Vaste klant
Berichten: 121
Lid geworden op: ma 03 dec 2012, 22:40
km-stand: 31000
Lifetime: 54
Auto: Ampera-e
Locatie: zuid-limburg

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door ralph1978 »

De auto is hartstikke interessant voor de ondernemer, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen tellen om dat te zien. Vooral voor diegenen die hem op tijd kochten en levenslang 0% bijtelling aan hun kont hebben zoals mij hihi.
Gebruikersavatar
Robbertpatrison
Bekende
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 28 jan 2013, 01:32
km-stand: 37000
Lifetime: 4
Auto: Ampera-e
Locatie: San Jose, California
Contacteer:

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door Robbertpatrison »

Na het wegvallen van de subsidie is de Ampera-verkoop totaal nul de laatste maanden: http://www.autozine.nl/overzicht/autove ... p?mok=1666./ Da's diep treurig :( want het is een goede auto. Het betekent ook dat er iets mis is met overheidssubsidie op groene autos. Het is of teveel, of te weinig.
ralph1978 schreef:De auto is hartstikke interessant voor de ondernemer, je moet natuurlijk wel een beetje kunnen tellen om dat te zien. Vooral voor diegenen die hem op tijd kochten en levenslang 0% bijtelling aan hun kont hebben zoals mij hihi.
De Volt/Ampera was alleen interessant door een 'loophole' in de belastingwetgeving. Het is natuurlijk onzin dat deze belachelijke subsidie alleen naar leaseauto's ging. De Volt/Ampera werd gekozen omdat hij fiscaal gunstig (goedkoop) was, niet omdat het goed past bij het rijprofiel van de bestuurders.

En daardoor rijdt we gemiddelde Ampera wel heel erg weinig elektrisch. Kijk maar naar het laatste rapport van travelcard, waaruit blijkt dat het gemiddelde benzinegebruik nu maar liefst 4.44 l/100km is: http://www.travelcard.nl/Nieuws/Nieuwsb ... -brandstof. Veel leaserijders op dit forum (Ralph1978 met 5.1l/100km) zitten daar nog vet boven.

Vergelijk dat met het gemiddelde hier in de USA: 1.9l/100km (=124MPG, zie http://www.voltstats.net/ ). Volt's in Amerika rijden gemiddeld ~70% elektrisch. Het lijkt dus dat dat in Nederland maar ~35% is. Dat betekent dat voor de meeste mensen de Ampera gewoon niet de juiste auto is. Die kunnen beter een gewone Prius scoren.

Ik rij zelf 94% elektrisch, en mijn lifetime verbruik is 0.4 l/100km. Dat betekent dat de Volt hartstikke goed bij mij rijprofiel past (60-70km per dag). Ik zou ook een Nissan Leaf kunnen rijden, maar ik vind range-anxiety ontzettend vervelend en het is een lelijk ding.
Gebruikersavatar
Norbert
Stamgast
Berichten: 333
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 18:35
km-stand: 83300
Lifetime: 31
Auto: Ampera-e
Locatie: Zwolle

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door Norbert »

die 4.44l/100km in het rapport gaat niet over de ampera/volt, maar om het totale segment. De titel doet vermoeden dat de auto's in kwestie minder zuinig zijn als normaal. En als je het vlug leest zou je bijna de conclusie trekken dat deze type auto's minder zuinig zijn als normale auto's. Het rapport beschrijft juist dat de steiging komt doordat er onzuinigere plugin-hybrides bij zijn gekomen. En de conclusie van het rapport is juist dat de ampera/volt onder dit gemiddelde liggen.
Het is logisch dat het gemiddelde van het segment omhoog gaat als je grote zware stationwagens and 'terreinwagens' gaat meetellen.

Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat als je niet minimaal 70% elektrisch reid, dat de ampera/volt niet de juiste auto voor je is.. Ik haal die 70% niet, maar heb 2.94 als lifetime.. Met welke andere auto kan dit?
Mijn dagelijkse rit is gemiddeld 100km heen en terug.

Ik zou best open staan voor een Leaf of i3, maar kom toch echt te vaak bij klanten die geen laadmogelijkheid hebben.
Gebruikersavatar
Alex
Sponsor
Berichten: 3333
Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dramatische verkoop cijfers Volt en Ampera

Bericht door Alex »

Hoeveel Ampera- en Voltrijders hebben een kaart van Travelcard? Ik denk de meeste kopers niet. Die vallen buiten al deze onderzoeken. Ik durf de stelling aan dat die groep het beter doet.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie