Publiek opladen E-laad (veel) duurder geworden?

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Gesloten
Gerto
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Publiek opladen E-laad (veel) duurder geworden?

Bericht door Gerto »

Per 1 juni (geloof ik) zijn de publieke oplaadtarieven geliberaliseerd. The New Motion geeft via hun (mooie) nieuwe app inzicht in de tarieven per laadpaal. En nu lijken de tarieven voor opladen via de laadpalen van E-laad fors omhoog gegaan te zijn (of zie ik het verkeerd?). Voorheen was het tarief overal standaard €0.28 per kWh als je bv met de The New Motion pas laadde. Maar nu moet je bij de E-laad palen een starttarief van €0.61 betalen en daarna €0.35 per kWh. Bij palen van Balast Nedam & The New Motion lijkt het nog gewoon €0.29 per kWh te zijn, zonder starttarief.

Klopt deze constatering ook volgens jullie? En zo ja, is deze forse verhoging bij meer laadpaalaanbieders het geval?

Op zich prima een liberalisering, want kan de prikkel zijn voor ondernemers om te investeren in publieke laadinfrastructuur, maar wel grote verschillen zo, zeker percentueel gezien. En het probleem erbij is dat je regelmatig geen keuze hebt, doordat palen bezet zijn. Tevens wordt het verschil in opladen via een publieke paal of thuis aan de stekker zo wel erg fors. En bij ons in de stad kun je vaak niet zelf thuis opladen (want dan zou de kabel gevaarlijk over de stoep hangen).

Vooralsnog geen goede ontwikkeling voor EV-rijders lijkt het...
japio
Harde kern
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Publiek opladen E-laad (veel) duurder geworden?

Bericht door japio »

Gerto, deze discussie loopt hier al http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=1 ... =50#p26484 ook op alle andere xx-EV fora is men verbolgen over deze actie.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gerto
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Ampera-e

Bericht door Gerto »

japio schreef:Gerto, deze discussie loopt hier al http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=1 ... =50#p26484 ook op alle andere xx-EV fora is men verbolgen over deze actie.
Ah, sorry, had nog wel gekeken of ie ergens anders liep, maar te snel dus klaarblijkelijk. Ik ga daar even checken
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

En omdat die discussie al in een ander topic loopt, sluit ik dit topic. Dan houden we de discussies op 1 plek.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Gesloten