Rotterdam Ahoy

Over positie en beschikbaarheid van laadpunten
Plaats reactie
aahouwaart
Bekende
km-stand: 42507
Lifetime: 20
Auto: Ampera

Rotterdam Ahoy

Bericht door aahouwaart »

Vorige week ben ik met mijn zoon naar de War of the Worlds van Jeff Wayne geweest. Wat een bak met herrie was dat maar we hadden een heerlijk avondje waar we thuis nog van hebben nagenoten. Onze ervaringen: Voor de voorstelling even geïnformeerd naar een laadpaal voor onze Ampera. Nou, die was er: een mooie mennekes-aansluiting op het buitengebied voor de ingang. Je moet wel even bellen om bij de taxistandplaatsen langs de slagboom te kunnen. Daarna haal je een pasje bij de portier. Die zit helemaal achter in het gebouw en dat is wel even een onpraktisch stukje lopen. De portier weet niet zoveel van elektrisch laden. Geeft na een verhelderend telefoontje tegen inlevering van paspoort of rijbewijs een pasje af en als je hem even later terugbrengt (4 minuten later) denkt ze dat je je auto al helemaal volgetankt hebt! Gelukkig mag de auto tijdens de gehele voorstelling aan de stekker blijven staan. Het afkoppelen gaat ook weer met het pasje van de portier (even heen en weer lopen). Het parkeren en laden is gelukkig gratis (voor wie de voorstelling bezoekt) en dat is dus mooi geregeld!
Opel Ampera - Cyber Gray
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Rotterdam Ahoy

Bericht door Poul »

Mag je het pasje niet bij je houden totdat je weggaat en de auto is opgeladen? Scheelt je toch een keer heen en weer lopen.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
aahouwaart
Bekende
km-stand: 42507
Lifetime: 20

Bericht door aahouwaart »

Poul schreef:Mag je het pasje niet bij je houden totdat je weggaat en de auto is opgeladen? Scheelt je toch een keer heen en weer lopen.

Groeten,
Poul
De laadprocedure is overduidelijk nog niet in beton gegoten. Je merkt nog wel de onwennigheid en het ontbreken van standaarden bij alle verschillende laadpalen in het land. Op het gebied van elektrisch laden kan iedereen nog veel van elkaar leren...
Opel Ampera - Cyber Gray
edward ac
Newbie
km-stand: 7999
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door edward ac »

Met dank aan dit bericht op het forum heb ik deze week ook even gebruik gemaakt van de oplaadpaal bij de Ahoy om naar de rijwiel 6-daagse te gaan.

Het ging bij mij inmiddels iets soepeler: idd melden via de intercom bij de paal dat ik wil laden, over het voetgangersgebied :D naar de laadpaal. Even rijbewijs ruilen voor de laadpas bij de kassa (ik kreeg hem dus wel mee; vond de kassiere makkelijker) en laden maar. De mensen bij de kassa waren inmiddels duidelijk wel al wat beter op de hoogte van de procedure.

Ergens halverwege de avond zag ik dat er nog een Ampera naast die van mij geparkeerd stond.

's avonds laat idd wel even naar achteren lopen naar de portier om het pasje weer om te ruilen.

Gratis parkeren en gratis laden. Zo mag ik het vaker zien....

Grt Edward
petervanwelsem
Newbie
km-stand: 23000
Lifetime: 35

Bericht door petervanwelsem »

Gisteren naar een beurs geweest in Ahoy
Iedereen werd omgeleid omdat de p plaats vol was
Maar na overleg met de verkeersregelaar kon ik doorrijden
Idd een paal pal voor de ingang achter de toegang voor taxi
Er stonden echter al twee ampera s te tanken en nog een te wachten
Heb hem er naast gezet, geen stroom maar wel een gratis plekje voor de ingang
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Was het wat, Infratech?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
petervanwelsem
Newbie
km-stand: 23000
Lifetime: 35

Bericht door petervanwelsem »

Niet echt, moest er toch zijn voor een praatje maar zou er niet alleen voor de beurs heengaan
Maar dat ligt meer aan mijn werkveld
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

petervanwelsem schreef:Niet echt, moest er toch zijn voor een praatje maar zou er niet alleen voor de beurs heengaan
Maar dat ligt meer aan mijn werkveld
Helder, daarom ben ik dit jaar niet gegaan. Zelfde reden zeg maar. En de sneeuw hielp oom niet ;)

Sorry voor off topic :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Arjan
Bekende
km-stand: 33000
Lifetime: 32

Bericht door Arjan »

Gisteren in Ahoy geweest en inderdaad, bij de taxistandplaats staat een praatpaal, naast de slagboom. Die slagboom doenze open en je rijdt tot de tweede ingang en rechts naast de fietsenstalling staat een laadpaal. war je gewoon met je laadpas terecht kan. Dus geen gedoen meer met pasjes ophalen.

Super, want het was gisteren erg druk en ik kon zo uit mijn Ampera de ingang in....
Opel Ampera Lithium White full options. Lolo@home
jochemjochem
Newbie
km-stand: 2500
Lifetime: 40

Bericht door jochemjochem »

Afbeelding
Afbeelding

Hierbij ook een beeld bij de laadpalen. 2e foto is slechte kwaliteit, maar geeft wel een goede indruk hoe dicht bij de ingang je staat!
Plaats reactie