Oplaadpunten groningen
-
groothr
- Newbie
- km-stand: 33256
- Lifetime: 26
- Auto: Bolt
Oplaadpunten groningen
Afgelopen anderhalf jaar kom ik zeer geregeld in Groningen en het verbaast me elke keer weer dat er daar nagenoeg geen laadpunten zijn. Ik parkeer mijn auto inmiddels maar bij het Hempshire Hotel waar een laadpaal staat om vervolgens met het openbaar vervoer verder te gaan. Eigenlijk absurd. Ook de aanvraag van mijn laadpaal in Groningen (1,5 jaar oud) is nog steeds niet gerealiseerd. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn en of er op een of andere manier wat actie te nemen is?
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Re: oplaadpunten groningen
Is beleid van de gemeente om op straat alleen kortparkeren toe te staan.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Poul
- Moderator
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Contacteer:
Re: Oplaadpunten groningen
Behalve dan in Aduard, bij een P&R word je toch geacht lang te parkeren?
Groeten,
Poul
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Ik bedoel binnenstad.Poul schreef:Behalve dan in Aduard, bij een P&R word je toch geacht lang te parkeren?
Groeten,
Poul
Forum Sponsor, Buurauto
- Riconl
- Harde kern
- km-stand: 237600
- Lifetime: 20
Men wil in Groningen in de binnenstad geen parkeerplaatsen opofferen voor electrische autos.....
Gewoon in de binnenstad op Standby rijden...blijkbaar vind men uitlaatgassen lekker daar
Maar is natuurlijk een erg vreemd beleid.
Gewoon in de binnenstad op Standby rijden...blijkbaar vind men uitlaatgassen lekker daar
Maar is natuurlijk een erg vreemd beleid.
-
Cherokee
- Vaste klant
- km-stand: 98000
- Lifetime: 24
- Auto: Ampera-e
Ik ben al maanden bezig met de gemeente Groningen. Er zou zijn besloten dat er 50 oplaadpunten moeten komen in de stad en aan de randen van de stad. Inmiddels zijn er meen ik enkele gerealiseerd. Het gaat heel traag. Groningen heeft altijd een anti-auto beleid gevoerd en zal dit blijven doen. De meeste oplaadpunten komen op de trasferplekken waar je de auto kan opladen terwijl je met de bus de stad in gaat. Er komen geen plekken op reguliere parkeerplaatsen aangezien je daar nooit langer dan 60 en soms zelfs maar 20 minuten mag parkeren. In de betaalde parkeergarages komen wel plekken, maar alleen in die parkeergarages die eigendom zijn van de gemeente. Bij de parkeergarage vismarkt is een oplaadpunt gekomen. De enige in het centrum van de hele stad. Groningen is een stad met vrijwel alleen maar fietsers, dus wellicht parkeren bij transferium en met (elektrische) fiets de stad in 
-
ErikVenne
- Newbie
- km-stand: 50000
- Lifetime: 28
- Auto: Ampera-e
Ik ken het probleem ook; bij de Makro is een oplaadpunt en in de Euroborg (betaald parkeren; gratis stroom van de sponsor Essent). Als er oplaadpunten bij het Transferium Haren zouden komen, dan zou ik mijn auto minder vaak meenemen naar de Stad.
-
Bos
- Newbie
- km-stand: 1400
- Lifetime: 35
- Auto: Ampera
Teleurstellende laadpaal ervaring Groningen
Vandaag met de nieuwe Ampera vol goede moed naar een roeievenement in Groningen. Vouwfiets mee, om auto bij laadpaal te parkeren en per fiets naar de bestemming te gaan. Vante voren via love to load palen opgezocht. Helaas..... De ene kon ik niet vinden (ikgeef toe het was vroeg en donker). De andere zat bij een bedrijf achter een gesloten hek! Zo worden de goede voornemens om zovaak mogelijk te laden wel gedwarsboomd!
Het resultaat 5.3 l/ 100 km (totaal vandaag 200km)
Het resultaat 5.3 l/ 100 km (totaal vandaag 200km)
- Alex
- Sponsor
- Contacteer:
Re: Teleurstellende laadpaal ervaring Groningen
Yep! De palen staan dan wel in de app, maar let vooral op wat er niet in de app staat. 
Forum Sponsor, Buurauto
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Contacteer:

Geweldig!! Hampshire Groningen 'buiten' heeft een laadpaal en nog binnen bereik van de afstandsbediening ook!!
Een 'ik heb een stekkerauto dus ik ga hier staan zonder te pluggen' Outlander en een andere aso ten spijt toch kunnen opladen en voorverwarmen
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.