Range extender -> vouwfiets

Heeft het niets te maken met Opel Ampera of Chevrolet Volt? Hier kun je het delen!
Gebruikersavatar
CyberGrey
Sponsor
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 16:43
km-stand: 85000
Lifetime: 16
Auto: Ampera
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Range extender

Bericht door CyberGrey »

Duurzaamheidscoach schreef:In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over.
Hallo DZC :P

Handig zo'n verloop... :thumbup:

Groet CyberGrey
Forum Sponsor, J&K EV Solutions
Ampera, CyberGrey, full options, draaghaak en fietsrek, home charger 16A
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Range extender

Bericht door japio »

Weer eentje erbij om in te lijsten....

Bezoekadres was Ekkerswijer in Best, volgens laad.nl was de Ardechelaan in Eindhoven de dichtstbijzijnde laadpaal op 1km (oplaadpalen.nl gaf 1,4km aan).
De looproute planner maakte er al 2,7km aan :thumbup: dus het fietsje ook maar achterin gegooit, op Ekkerswijer de boel uitgeladen en naar de laadpaal gereden, +4,6km en daarna 3,8 terug op de fiets, eind van de middag terug weer 3,8 op de fiets en 4,6 naar Ekkerswijer.
GM steekt zijn neus even om de hoek als het imago gepoetst moet worden en E-laad? die maakt zich druk om een stroomkeuzemenu :oops:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
JacTheFlap
Bekende
Berichten: 56
Lid geworden op: wo 07 nov 2012, 23:44
km-stand: 25500
Lifetime: 18
Auto: Ampera-e
Locatie: IJsselstein

Vouwfiets

Bericht door JacTheFlap »

Nou ik heb de juiste fiets kunnen vinden die redelijk degelijk is en precies in de kofferbak van mijn Volt past.
Hoef ik niet meer te lopen als ie moet laden......

http://www.staples.nl/schoonmaken-facil ... iets-zwart
Chevy Volt LTZ Cyber Grey inclusief snelle ventielen
Gebruikersavatar
Morgoth
Harde kern
Berichten: 799
Lid geworden op: ma 25 jun 2012, 16:25
km-stand: 186000
Lifetime: 49
Auto: Ampera
Locatie: Eschebrügge (D)

Re: Range extender -> vouwfiets

Bericht door Morgoth »

Ik krijg er bij mij echt geen fiets meer bij in.
Twee Ampera's gereden, een Parelwitte van 2012 en een Subterranean van 31 december 2016. In 7 jaar totaal 351.000km mee gereden.

Inmiddels al twee jaar onderweg met een Hyundai Kona EV.
christiaanjanssen
Vaste klant
Berichten: 113
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 21:42
km-stand: 53000
Lifetime: 19
Auto: Ampera-e
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Re: Range extender

Bericht door christiaanjanssen »

Duurzaamheidscoach schreef:Zo'n vouwfietsje is een ideale oplossing omdat je daarmee je afhankelijkheid van laadpalen aanzienlijk verkleint. Inmiddels heb ik 4.500 km met de Volt stad en land afgereden en ben nog nergens op oplaadproblemen gestuit. De grootste afstand tot nu die ik moest fietsen was 4 km, maar meestal is het rond de 1,5 km.
Aan de laadpaal op de camping (Custom) (2).jpg
Tenminste als ik perse aan een laadpaal wil.
In de meeste gevallen hoeft dit niet eens omdat er altijd wel een stopcontact voorhanden is. Waar hebben we het eigenlijk over. Toen ik veel met de trein reisde was dat soort fiets- of bustochtjes min of meer standaard om van het station op mijn werklocaties te komen.
Overigens is in de wereld van het vastgoed, waarin ik actief ben, het plaatsen van oplaadpunten allang geen item meer. Ze komen er gewoon en in grote aantallen.
Kleine kofferbak.jpg
Wat betreft de kofferbak, groot genoeg voor mijn vouwfiets, die lijkt ervoor gemaakt. Kan nog van alles bij ook. En hij is in elk geval groter dan vele andere auto's die massaal verkocht worden. En daarbij, de meeste onder ons hebben op weg naar hun werk toch niet meer bij zich dan hun brooddoos en af en toe een laptop. De gemiddelde kofferbak van de leaseauto's 's morgens op de snelweg is leeg. Evenals de stoelen naast en achter de bestuurder trouwens.

Zie ik daar een Strida? Die heb ik ook op het oog. Klopt het dat die net niet in de breedte past?

Christiaan
4 jaar en 200.000 km in Ampera I, 2 jaar Nissan Leaf en eind 2019 naar Ampera II
Plaats reactie