Ampera grey metalic aug 2013

Stel jezelf en je auto('s) hier voor aan de anderen
Plaats reactie
tvp
Newbie
km-stand: 450
Lifetime: 1
Auto: Ampera

Ampera grey metalic aug 2013

Bericht door tvp »

AfbeeldingHeb de Ampera nog geen week in mijn bezit. Geweldig ruimteschip was de eerste indruk en na 6 dagen 1,5l/100km.
Laadpunt thuis wordt deze week aangelegd maar laden op 220 ging tot op heden ook prima.
Maar gisteravond al het eerste probleem. Ging even kijken of de laadkaart al was geactiveerd bij een openbaar laadpunt in Maarssen. Dat ging allemaal goed. Dus na een 10 minuten laden weer gestopt en weggereden.
Sindsdien brandt nu na het starten met de blauwe knop continu het onderste waarschuwingslampje van de 3 lampjes aan de rechterkant van het display continu oranje. Volgens het onderhoudsboekje kan dit iets met het brandstofsysteem te maken hebben. Ik zou de kwaliteit van de brandstof moeten controleren en het tankklepje. Dat tankklepje zit goed en de brandstof is nog dezelfde als bij aflevering van de auto begin deze week. Dat zal het dus niet zijn. Het moet te maken hebben met dat openbare laadpunt. Thuis laden op 220 ging vannacht overigens prima (gelukkig). Nu dus maar eens de tips op deze site raadplegen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door tvp op di 27 aug 2013, 00:45, 3 keer totaal gewijzigd.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Ampera grey metalic aug 2013

Bericht door Poul »

tvp schreef:Nu dus maar eens de tips op deze site raadplegen.
En dan kom je tot de ontdekking dat dit een veel voorkomende foutmelding is die vaak na een paar goed afgesloten laadsessies vanzelf weer verdwijnt. Niet iets om gelijk de ANWB of de dealer te bellen.

Welkom op dit forum en veel plezier met je Ampera.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
tvp
Newbie
km-stand: 450
Lifetime: 1
Auto: Ampera

Bericht door tvp »

Dank je Poul. Gewoon door rijden dus. Dat stelt gerust.
Heb trouwens geprobeerd om foto's te laden maar dat valt nog tegen. Ga het nog een keer proberen.
Cherokee
Vaste klant
km-stand: 98000
Lifetime: 24
Auto: Ampera-e

Bericht door Cherokee »

Dat lampje brandt bij mij als ik benzine heb laten tanken (een service die je alleen in Friesland nog ziet). De tankdop is dan niet helemaal goed dichtgedraaid en dat geeft storing bij mij. De dop moet echt klikken.
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

En na de discussie over het online zetten van foto's te hebben verplaatst (http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=48), kunnen we nu hier weer On Topic gaan.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Mooie auto, maar hoe kom je aan die lelijke nummerplaten? :mrgreen:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie