Het is niet zo slim van Opel om de Volt cijfers uit te sluiten. Let maar op: hierdoor zal het gemiddeld verbruik ongetwijfeld stijgen...Ivo schreef:Opel Nederland wacht tot volgende week af op deze resultaten, want qua PR waarde gaat het ze nu vooral om de Ampera's.
Winnaars! Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*
-
eco
- Newbie
- km-stand: 23200
- Lifetime: 13
- Auto: Ampera-e
Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*
- shumway
- Harde kern
- km-stand: 73500
- Lifetime: 28
In frankrijk noemen ze de ampera al de Manta electrique
Chevrolet Volt LTZ zwart
Voltec SPX Pilot Xenon
Voltec SPX Pilot Xenon
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Auto: anders
- Contacteer:
ik denk dat je gelijk hebt, als ik de cijfers zo zieeco schreef:Het is niet zo slim van Opel om de Volt cijfers uit te sluiten. Let maar op: hierdoor zal het gemiddeld verbruik ongetwijfeld stijgen...Ivo schreef:Opel Nederland wacht tot volgende week af op deze resultaten, want qua PR waarde gaat het ze nu vooral om de Ampera's.
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
- Alex
- Sponsor
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Contacteer:
Zou zomaar kunnen. Zeker als er verhoudingsgewijs meer lease onder de Ampera zit en volgens de hypothese zijn. Dat niet de zuinigste rijders.......eco schreef:Het is niet zo slim van Opel om de Volt cijfers uit te sluiten. Let maar op: hierdoor zal het gemiddeld verbruik ongetwijfeld stijgen...Ivo schreef:Opel Nederland wacht tot volgende week af op deze resultaten, want qua PR waarde gaat het ze nu vooral om de Ampera's.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
-
mark1970
- Newbie
- km-stand: 25000
- Lifetime: 12
- Auto: Ampera
Vandaag boven de 5000 km en inmiddels op 1.2ltr/100km. En dat met een Ampera leasebak
Had overigens nooit gedacht dat ik er zo mee bezig zou zijn, ik ging primair voor de bijtelling, maar voor mij is het inmiddels een sport om de hele rit elektrisch te rijden.. Airco onderweg nog niet nodig gehad, raampje open en meestal het eerste deel op de rechterbaan met 100km/u. De rest kan ik dan met 110-115km/u door rijden..
Daarmee haal ik 65-70 km op een lading...en dagelijks minimaal 130km volledig elektrisch...Wellicht scheelt het ook dat ik modeljaar 2013 heb (met ong. 0.5KWh meer accu capaciteit).
Ik rijd vaak hetzelfde stuk woon/werk en kan dus altijd laden, maar ook tijdens bezoeken (okay, vrijwel altijd Amsterdam of Utrecht) kan ik vaak in de buurt laden..
Ik verbaas me over de gemiddelde lifetime (hoog).
Had overigens nooit gedacht dat ik er zo mee bezig zou zijn, ik ging primair voor de bijtelling, maar voor mij is het inmiddels een sport om de hele rit elektrisch te rijden.. Airco onderweg nog niet nodig gehad, raampje open en meestal het eerste deel op de rechterbaan met 100km/u. De rest kan ik dan met 110-115km/u door rijden..
Daarmee haal ik 65-70 km op een lading...en dagelijks minimaal 130km volledig elektrisch...Wellicht scheelt het ook dat ik modeljaar 2013 heb (met ong. 0.5KWh meer accu capaciteit).
Ik rijd vaak hetzelfde stuk woon/werk en kan dus altijd laden, maar ook tijdens bezoeken (okay, vrijwel altijd Amsterdam of Utrecht) kan ik vaak in de buurt laden..
Ik verbaas me over de gemiddelde lifetime (hoog).
Opel Ampera | Lithium White | Lolo thuis | Voltec op het wek
- Unit106
- Moderator
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
Ik kom op een gewogen gemiddelde van 3,2. Zit ik niet eens zo hoog met mijn 3,4.Ivo schreef:De resultaten zijn beschikbaar voor de statistici onder ons. Als je ze wil, stuur me een mail en ik stuur je een CSV file met km-stand en lifetime![]()
Dit onder de voorwaarde dat je leuke statistieke resultaten ook weer deelt hier op het forum![]()
Zoek je eigen waarde terug
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ampera : 2012 - 2019, Model 3 : 2019 - heden
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Ik had een curve omhoog verwacht! Wat verder opvalt is dat er weinig gebruikers met lage kilometerstanden en een laag verbruik zijn, + 25.000km met een verbruik onder de 1 is natuurlijk helemaal top.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Ivo
- Beheerder
- km-stand: 171000
- Lifetime: 41
- Contacteer:
Ok ben oranjeUnit106 schreef:Ik kom op een gewogen gemiddelde van 3,2. Zit ik niet eens zo hoog met mijn 3,4.Ivo schreef:De resultaten zijn beschikbaar voor de statistici onder ons. Als je ze wil, stuur me een mail en ik stuur je een CSV file met km-stand en lifetime![]()
Dit onder de voorwaarde dat je leuke statistieke resultaten ook weer deelt hier op het forum![]()
Zoek je eigen waarde terug
We zitten dus gelijk qua betekening gewogen gemiddelde, gelukkig. Kun jij eenvoudig een top 100 ofzo uitrekenen. Het ziet eruit alsof je software hebt hiervoor?
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
-
eco
- Newbie
- km-stand: 23200
- Lifetime: 13
Als we de cijfers konden afzetten tegen het jaarkilometrage i.p.v. de kilometerstand zou dat een beter beeld geven. Voorbeeld:japio schreef:Ik had een curve omhoog verwacht! Wat verder opvalt is dat er weinig gebruikers met lage kilometerstanden en een laag verbruik zijn, + 25.000km met een verbruik onder de 1 is natuurlijk helemaal top.
- Iemand die een kmstand heeft van 5.000 km maar de auto slechts één maand heeft rijdt dus gemiddeld 160 km per dag. Die heeft dus moeite om aan een laag verbruik te komen.
- Iemand die een kmstand heeft van 25.000 km en de auto al 12 maanden in bezit heeft rijdt dus gemiddeld nog geen 70 km per dag. Die zou in principe ook volledig op elektriciteit kunnen rijden...
- japio
- Harde kern
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Contacteer:
Als we de cijfers konden afzetten tegen het jaarkilometrage i.p.v. de kilometerstand zou dat een beter beeld geven. Voorbeeld:
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.