Winnaars! Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*

Ruimte voor enquetes van derden, links naar externe onderzoeken etc.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee! *resultaten bekend*

Bericht door Ivo »

japio schreef:
Tja, ik zou zeggen; meer dan 5,5 miljoen echte kilometers in NL met gemiddeld 1 op 33,7. Klopt min of meer en heeft best wel wat PR waarde.
Ivo, met deze verbruikscijfers sla je geen deuk in een pakje PR boter.
De ICE blijkt bij de berijders die ook willen pluggen nog in 50% van de gereden kilometers nodig...
Japio, ik lever faciliteiten, geen PR. Tenminste niet in dit geval :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

saba schreef:Ik heb 20688 km op de teller. met verbruik 2.4liter/100km
Sinds ik consequent de stekker insteek van zodra die ook maar 5 min. stilstaat, zakt het verbruik zienderogen.
Ik zal normaal binnen 1 à 2 weken op 2.3 liter staan.
ik zat enkele maanden geleden op 3.2 liter.
Ik kies zelfs het restaurant, cinema, winkel enz op basis van beschikbaarheid laadpaal.
In België is laden vooralsnog gratis, dus dat is maar mooi meegenomen.
Dat is een heel net verbruik, volgens mij. :thumbup:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Farmer01
Newbie
km-stand: 27200
Lifetime: 12
Auto: Ampera

Bericht door Farmer01 »

Ik heb nu zo'n 23500 km op de teller staan en zit op een lifetime van 1,3 l / 100 km.
Zowel thuis als bij de werkgever een laadpaal en een woonwerk-afstand van 62,5 km.

Dat levert 's winters wel eens wat benzine-kilometers op, maar over het algemeen redt ik het net.
Mike Philippens
Newbie
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Mike Philippens »

Poul schreef:Hmmmm, dan zou het nog best eens tegen kunnen vallen wat Opel uit PR-oogpunt kan met deze resultaten.
Juist niet denk ik. Het bevestigt juist dat je een Ampera/Volt bewust moet kiezen en dat ie in je mobilieitspatroon moet passen. Als je nooit kunt laden en elke dag 250km rijdt, heeft een Ampera helemaal geen nut. Natuurlijk heeft iedereen de vrije keuze, maar als je er niet bewust mee omgaat en ook niet bewust/weloverwogen voor kiest, moet je ook niet piepen over een hoger verbruik. Maar ja, ik denk dat Opel niet zo geïnteresseerd is in een laag verbruik, maar meer in verkoopcijfers. De dealer in Gorinchem deed ook net alsof 6L/100Km heel netjes is met een Ampera... :o

Ik rij nu met mijn Volvo C30 (Al Gore model) ook onder de 5L/100km, terwijl er zat zijn die 7L gebruiken. Die hebben dus duidelijk een (te) zware voet. Volvo beweert zelf dat je 4 moet kunnen halen en dat zou best kunnen kloppen. Ik rij ook niet 100% volgens het nieuwe rijden zeg maar... ;)
fam_h
Vaste klant
km-stand: 150000
Lifetime: 27
Auto: Ampera-e

Bericht door fam_h »

Mogen wij de data ook hebben? Ik heb wel zin om er even mee te stoeien. E.g. scatterplot maken om te kijken of daar nog leuke trends uit naar voren komen.

Wat ik me afvroeg is of ook wordt bijgehouden hoe lang je de auto hebt. De relatie verbruik/ weekkilometrage zou ik ook wel willen zien om te kunnen beoordelen hoe die afhankelijkheid eruit ziet.

Op deze manier kun je ook onrealistische verbruikscijfers eruit halen van collegae die nooit laden.
marcelpol
Newbie
km-stand: 34000
Lifetime: 28

Re: Wat is jouw lifetime? Doe mee!

Bericht door marcelpol »

Mike Philippens schreef:Dus er zijn mensen die met droge ogen beweren dat ze rustig rijden en toch 7l/100km verbruiken. In hun beleving misschien, maar het is zeker geen 'mooi verbruik'. Ja, voor een Hummer misschien ;)
Over HUMMERs gesproken. Ik hoorde afgelopen zondag bij een cursus "het nieuwe rijden met plug-ins" van de ANWB dat de totale kosten van een Hummer lager liggen dan die van een Ampera. Dat is dus incl. fabricage van de auto (en accu's).... tja.
Lithium white, wrapped roof, nav, DAB+, bose audio, rearcam, tinted rear windows, smart lolo and lot's of fun.
Ampera34
Vaste klant
km-stand: 21164
Lifetime: 17

Bericht door Ampera34 »

Nou, laten ze dat maar eens met een rekenmodel laten zien dan, iedereen kan wel van alles roepen toch ?
jpfAmperA
Vaste klant
km-stand: 86662
Lifetime: 7

Bericht door jpfAmperA »

Het is niet ongebruikelijk dat early adopters relatief duur uit zijn. Mijn eerste harddisk kostte ook € 399 per MB :ugeek:

Groet, Hans.
086.662 km - 0,7 l/100km - Cardinal Red - Jet Black - Frosted Nickel - Navigation Audio Pack - Park Pilot met camera - Lolo Smart (TCP/IP)
eco
Newbie
km-stand: 23200
Lifetime: 13
Auto: Ampera-e

Bericht door eco »

Ivo schreef:
Poul schreef:
Alex schreef:Ik wil niet de notaris uithangen, maar wat is het verschil tussen "gewogen" en "ongewogen"? :?:
Als je bij een kilometerstand van bijv. 10 km een verbruik hebt van 1 op 100 dan heeft dat een andere "waarde" (betekenis) dan als je dat verbruik haalt bij een kilometerstand van bijv. 30000 km. Die laatste moet je zwaarder wegen (in dit geval 3000 keer zwaarder) om ze te kunnen vergelijken.

Groeten,
Poul
En Ivo deed dat zo;

(km-stand/totaal aantal kilometers in onderzoek)*lifetime en die bij elkaar optellen voor alle 257 gebruikers. :geek:
Het is altijd lastig om met weinig informatie een goed beeld te krijgen over het werkelijk gemiddelde verbruik. Wat te denken van:
  • De meeste auto's zijn minder dan 12 maanden oud waardoor de "koude" periode relatief zwaar meetelt. Er zitten ongetwijfeld auto's tussen die nog geen "warme" periode hebben meegemaakt.
  • Iemand die 25.000 km rijdt in 5 maanden, rijdt gemiddeld per dag twee keer zoveel als iemand die 25.000 km rijdt in 10 maanden. Aannemelijk dus dat het verbruik dan afwijkt.
  • Er zijn legio rijders die tijden hebben moeten wachten tot een laadpaal bij hun huis werd geïnstalleerd.
Het is vrijwel ondoenlijk om alle zaken mee te nemen, en dat is gewoon niet anders. Ik hoop dus maar dat de cijfers genuanceerd gepubliceerd worden, want ik ervaar dat de pers de elektrische auto vooral negatief benaderd...
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

eco schreef:... want ik ervaar dat de pers de elektrische auto vooral negatief benadert...
Een praatje met "gewone" medeburgers bij de laadpaal is daarentegen altijd positief. :thumbup: :thumbup:
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Plaats reactie