Deze week met de Ampera door Tirol.
De beste manier om een pass te beklimmen is: elektrisch op Sportstand
vliegt werkelijk omhoog door het grote koppel.
Niet normaal zeg, wow
Die Bergstand vind ik trouwens niks
ZZP, zwart, full opties, SPX, 60.000 km/jaar, vanaf mei 2012
jotema schreef:Deze week met de Ampera door Tirol.
De beste manier om een pass te beklimmen is: elektrisch op Sportstand
vliegt werkelijk omhoog door het grote koppel.
Niet normaal zeg, wow
Die Bergstand vind ik trouwens niks
Is je accu dan niet leeg na verloop van tijd als je de berg stand niet gebruikt.
Alles op l-stand en inderdaad, accu's zijn snel leeg. Maar die bergmodus laadt zeer langzaam op en intussen rij je met een loeiende motor met weinig power. Nee, dan is de sportstand veel plezieriger. En je komt gewoon boven hoor. Accu's opladen bij het hotel...!
ZZP, zwart, full opties, SPX, 60.000 km/jaar, vanaf mei 2012
Wij zijn dit jaar (2013) van plan om onze vakantiereis naar Kroatië (en hopelijk ook terug) met onze Ampera te maken. Wie heeft er ervaringen met het elektrisch rijden in Oost Europa? Wij gaan er van uit dat we tijdens de reis regelmatig benzine zullen moeten tanken, maar verder hopen we op de plaats van bestemming geheel over te kunnen stappen op stroom. Heeft er iemand anders ook al vakantie-ervaringen met de Ampera? Tips over wat mee te nemen (Accu-sleutel en spanningsmetertje?) zijn natuurlijk ook altijd welkom!
Mijn Volt is ook op vakantie geweest en heeft lekker drie weken kunnen uitrusten. Ik was benieuwd of er nog accu capaciteit was verbruikt voor het conditioneren van het accupakket. Daar lijkt het niet op. Na starten gaf het display nog 72 te rijden kilometers aan. Condities waren wel gunstig denk ik. Relatief koel weer met temperaturen rond de 15 graden? Van dat laatste heb ik trouwens niet echt een idee want we waren het land uit.
DutchMonster schreef:Mijn Volt is ook op vakantie geweest en heeft lekker drie weken kunnen uitrusten. Ik was benieuwd of er nog accu capaciteit was verbruikt voor het conditioneren van het accupakket. Daar lijkt het niet op. Na starten gaf het display nog 72 te rijden kilometers aan. Condities waren wel gunstig denk ik. Relatief koel weer met temperaturen rond de 15 graden? Van dat laatste heb ik trouwens niet echt een idee want we waren het land uit.
Gert.
Als ik het goed heb gelezen dan zijn jullie dus op vakantie geweest en de Volt is thuisgebleven