Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Waar is nog meer Opel Ampera & Chevrolet Volt info?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mc_alistair
Moderator
Berichten: 487
Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
km-stand: 86000
Lifetime: 38
Auto: Ampera
Locatie: Renkum
Contacteer:

Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Bericht door mc_alistair »

Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
Gebruikersavatar
boeuf
Harde kern
Berichten: 516
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 17:04
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: anders
Locatie: Leiden

Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Bericht door boeuf »

Goeie post :thumbup:
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini
Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Gebruikersavatar
japio
Harde kern
Berichten: 3504
Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
km-stand: 125250
Lifetime: 23
Auto: Ampera
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Bericht door japio »

Hierbij de voorspelling dat dit ontwerp het niet gaat worden. 2 Flinke magneten die alleen in de slag naar buiten efficiënt zijn winnen het op geen enkel gebied van een roterende generator.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
Gebruikersavatar
Pirke
Vaste klant
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 12:52
km-stand: 100000
Lifetime: 40
Auto: Ampera-e

Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Bericht door Pirke »

Ik denk dat de beste range extender toch de waterstof brandstofcel gaat worden... brandstof verbranden om stukken metaal in beweging te brengen om daarmee stroom op te wekken is zo ouderwets, het is slechts een kleine stap na de stoomtreinen. De efficiency van een brandstofcel daarentegen zonder onnodig bewegende delen is stukken beter.
Rode Chevy Volt
liedekef
Vaste klant
Berichten: 161
Lid geworden op: do 19 apr 2012, 09:37
km-stand: 58084
Lifetime: 4
Auto: Ampera

Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Bericht door liedekef »

Is dit niet verkeerd?
Technically, the combustion engine in any hybrid vehicle is a range extender, but the term commonly refers to gasoline-fueled generators that are used to charge an electric vehicle’s battery pack but aren’t used to directly power the wheels. This is the set up used in “series” or “inline’ hybrids like the Chevy Volt.
Het is toch niet zo dat de ICE altijd en enkel gebruikt wordt om de batterij op te laden?
Pure White, Lederen bekleding Jet Black/Frosted Nickel, Park Pilot incl. achteruitrijcamera, Navigation Audio Pack, SPX Voltec
Real Name: Franky
Gebruikersavatar
Ivo
Beheerder
Berichten: 2700
Lid geworden op: di 21 feb 2012, 22:27
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Nieuw type Range Extender (ICE) in ontwikkeling

Bericht door Ivo »

liedekef schreef:Is dit niet verkeerd?
Technically, the combustion engine in any hybrid vehicle is a range extender, but the term commonly refers to gasoline-fueled generators that are used to charge an electric vehicle’s battery pack but aren’t used to directly power the wheels. This is the set up used in “series” or “inline’ hybrids like the Chevy Volt.
Het is toch niet zo dat de ICE altijd en enkel gebruikt wordt om de batterij op te laden?
Volgens de bijtelling wel :angel: ;)
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Plaats reactie