Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
- mc_alistair
- Moderator
- Berichten: 487
- Lid geworden op: wo 22 feb 2012, 22:30
- km-stand: 86000
- Lifetime: 38
- Auto: Ampera
- Locatie: Renkum
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Spijtig... Maarja daar lopen ze dan wel weer voor met zonnepanelen.
Cyber Gray - Full Option + SPX Voltec Thuislader
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Als de overheid en politie het zelfs niet begrijpt....
Je moet het elektrische auto's wel gemakkelijk maken. Dat hoeft niet eens veel geld te kosten.
Je moet het elektrische auto's wel gemakkelijk maken. Dat hoeft niet eens veel geld te kosten.
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Aldebaran
- Vaste klant
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:49
- km-stand: 110000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Ik vrees dat het Duitse sentiment zal overslaan naar Nederland. Wij 'volgen' als kikkerlandje meestal slaafs en bovendien is het natuurlijk weer een geweldig argument om de subsidies op elektrische voertuigen op te heffen.
- japio
- Harde kern
- Berichten: 3504
- Lid geworden op: do 06 dec 2012, 23:50
- km-stand: 125250
- Lifetime: 23
- Auto: Ampera
- Locatie: Mijdrecht
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Helemaal top
blijven die laadpunten die er nu zijn lekker ruim beschikbaar voor de Leaf's Tesla's en alle andere wagens die meer in hun mars hebben dan 20km op de accu.
Overal een accu in knutselen omwille van CO2 grenzen is geen duurzame oplossing en heeft maar weinig met EV te maken.
Op basis van 1,5 liter brandstof besparing kun je echt geen infrastructuur aanleggen.
Overal een accu in knutselen omwille van CO2 grenzen is geen duurzame oplossing en heeft maar weinig met EV te maken.
Op basis van 1,5 liter brandstof besparing kun je echt geen infrastructuur aanleggen.
Na 5 jaar zakelijk afscheid genomen van de Ampera.
- Poul
- Moderator
- Berichten: 2079
- Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 21:15
- km-stand: 195000
- Lifetime: 29
- Auto: geen
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Het betreffende artikel vind ik wel een beetje ongenuanceerde kip-ei discussie. De verkoop van elektrische auto's komt niet van de grond omdat er te weinig laadpalen (zouden) zijn en er worden geen laadpalen geplaatst omdat er te weinig elektrische auto's rondrijden. Als dat destijds een overweging was geweest, zou er nu geen enkele auto met plofmotor hebben rondgereden, we geen mobieltjes hebben gehad etc. Je moet natuurlijk wel ergens beginnen. De overheid heeft in het verleden vaak een voortrekkersrol vervuld om een infrastructuur aan te leggen/te bieden zodat commerciële partijen nieuwe ontwikkelingen kunnen implementeren.
BTW, politie moet dan natuurlijk wel de goede auto wegslepen. Artikel is nmm dus weer eens een beetje stemmingmakerij. Als je niet wilt, kun je altijd wel een reden vinden om niets te doen.
Groeten,
Poul
BTW, politie moet dan natuurlijk wel de goede auto wegslepen. Artikel is nmm dus weer eens een beetje stemmingmakerij. Als je niet wilt, kun je altijd wel een reden vinden om niets te doen.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. 
- Alex
- Sponsor
- Berichten: 3333
- Lid geworden op: za 19 mei 2012, 09:28
- km-stand: 230000
- Lifetime: 21
- Auto: Volt
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Het originele verhaal vind je op http://www.sueddeutsche.de/auto/elektro ... -1.1583737
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
- Aldebaran
- Vaste klant
- Berichten: 186
- Lid geworden op: vr 26 okt 2012, 23:49
- km-stand: 110000
- Lifetime: 31
- Auto: Ampera-e
- Contacteer:
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Stemmingmakerij of niet.....er is een hele serie negatieve berichtgeving de laatste tijd (ook vanuit de auto-industrie). Elektrisch rijden is nog slechts voor een kleine groep interessant. Het draagvlak voor de EV kan alleen vergroot worden wanneer de EV interessant wordt voor een groter publiek. Ik kan me de Duitse houding wel voorstellen. Laten we even de subsidies opzij zetten (waar wij allemaal van profiteren) en als niet zakelijke rijder kijken naar de nadelen van een EV:
- Hoge aanschafprijs
- Actieradius beperkt
- Opladen neemt veel tijd in beslag
- Energiekosten nauwelijks voordeliger ivt benzineprijs
- Hoge afschrijving (door toedoen van accu)
- Weinig oplaadpunten
- Milieuvriendelijkheid is discutabel (tenzij je de accu laadt via zonne-energie)
Ik ben blij dat ik in een EV kan rijden maar heb alle begrip voor de iedereen die negatief tegenover de EV staat.
- Hoge aanschafprijs
- Actieradius beperkt
- Opladen neemt veel tijd in beslag
- Energiekosten nauwelijks voordeliger ivt benzineprijs
- Hoge afschrijving (door toedoen van accu)
- Weinig oplaadpunten
- Milieuvriendelijkheid is discutabel (tenzij je de accu laadt via zonne-energie)
Ik ben blij dat ik in een EV kan rijden maar heb alle begrip voor de iedereen die negatief tegenover de EV staat.
-
Ampera34
- Vaste klant
- Berichten: 133
- Lid geworden op: do 23 feb 2012, 12:06
- km-stand: 21164
- Lifetime: 17
- Auto: Ampera
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
er wordt de komende jaren gewoon volop ingezet op Range Extender techniek. Dát is de toekomst. Electrisch zal ook wel doorontwikkeld worden maar iedereen zet in op de range-extender. Ontwikkelingen zijn niet te stoppen. Denk aan de klapschaats, haha, Soms is er even een dip in ontwikkelingen maar het gaat uiteindelijk altijd verder.
-
Amperaja
- Newbie
- Berichten: 19
- Lid geworden op: di 17 apr 2012, 21:56
- km-stand: 0
- Lifetime: 0
- Auto: Bolt
Re: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt
Puntje 4: Rare uitspraak.... Ik weet niet waar je dat op baseert, maar de energiekosten voor gebruik van fossiele brandstoffen zijn bijvoorbeeld volgens een TNO onderzoek, dat een jaar in beslag nam, circa 100% hoger dan die voor elektrische ‘brandstof’. Bron: http://tweakers.net/nieuws/84606/energi ... lager.htmlAldebaran schreef:1 Hoge aanschafprijs
2 Actieradius beperkt
3 Opladen neemt veel tijd in beslag
4 Energiekosten nauwelijks voordeliger ivt benzineprijs
5 Hoge afschrijving (door toedoen van accu)
6 Weinig oplaadpunten
7 Milieuvriendelijkheid is discutabel (tenzij je de accu laadt via zonne-energie)
http://www.anwb.nl/auto/themas/elektris ... t-kost-het
Puntje 7: Dit argument is ook niet sterk. Natuurlijk moet je groene stroom gebruiken (dat hoeft overigens niet alleen van zonnepanelen te komen) om het milieu minimaal te belasten. En gelukkig is dat ook heel gemakkelijk om te doen, omdat er veel aanbieders van volledig groene stroom zijn.
Punten 1,2,3, 5 en 6 hebben naar mijn mening allen te maken met de hoge kosten die gemaakt moeten worden voor nieuwe ontwikkelingen en de beperkingen van de techniek aan het begin van de ontwikkelingscurve. Vergeet niet dat de technologische ontwikkelingen van het benutten van fossiele brandstoffen voor transportdoeleinden meer dan 140 jaar geleden zijn begonnen. Elektrische auto's bestaan ook al lang, maar er heeft nooit een langdurige ontwikkelingscurve plaats gevonden in het recente verleden.
Consumenten zijn bereid om de hogere kosten van elektrische auto's te betalen als het product hip genoeg is en/of wanneer de alternatieven te duur worden (en dit kan letterlijk het geval zijn wanneer olie schaars genoeg wordt, of indirect wanneer de hoge kosten en schade van milieuvervuiling eindelijk duidelijk worden).
Ook waard om nog eens te benadrukken is dat in feite alle onwenselijke aspecten van elektrisch rijden direct zijn terug te voeren op de accu. Immers, vrijwel alle andere aspecten vallen in het voordeel uit van elektrische motoren (het rendement van een elektrische motor is bijvoorbeeld meer dan 100% hoger dan van een verbrandingsmotor (bron: http://www.keuzesintransport.nl/web2/ht ... ment.shtml) en elektrische motoren bevatten veel minder bewegende delen, (dus) vergen veel minder onderhoud en smering).
De accu vormt nog steeds de achilleshiel van elektrisch rijden en een spectaculaire verbetering van de accu techniek zou op dit moment bijzonder welkom zijn om de elektrische auto een nieuwe boost te geven.
Met vriendelijke groet,
Perry