Scherp gezien Poul, de eerste openbare laadpunten in Leiden!
In de gloednieuwe parkeergarage aan de Morsweg hangen 2 dubbele EV Boxen, de vier parkeerplekken zijn afgezet met een pilonnetje maar de ringen zijn groen dus het lijkt me dat ze werken.
Vanaf hier een kwartiertje lopen naar de Eschertoren, dus misschien een tip voor shumway als-ie daar weer eens heen moet
Bij het hotel aan de Haagsche Schouwweg hangt een enkele witte Loloo bij een (hele) ruime parkeerplek bij de achteringang.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
boeuf schreef:Scherp gezien Poul, de eerste openbare laadpunten in Leiden!
In de gloednieuwe parkeergarage aan de Morsweg hangen 2 dubbele EV Boxen, de vier parkeerplekken zijn afgezet met een pilonnetje maar de ringen zijn groen dus het lijkt me dat ze werken.
Dat was voor mij niet zo moeilijk te ontdekken. Omdat ikzelf een EV-box heb, ben ik aangesloten op mijn kaart- en laadpaalgegevenssoftware voor thuis van EV-Box. Als service bij deze programmatuur zit een kaartje met alle locaties van EV-boxen in NL. En dat zijn er heel wat meer dan op de publieke sites staan, dus -neem ik aan- ook particuliere laadpalen. Zo speurend kwam ik deze laadpalen op de Morsweg tegen en toen ik er langs reed heb ik mijn ogen eens goed de kost gegeven. Bleek het om een parkeergarage te gaan en was de conclusie snel getrokken.
Doe er je voordeel mee.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Omdat ik wilde uitproberen of de storing bij het opladen thuis aan mijn eigen laadpaal (EV-Box) lag of aan de auto (de kabel sloot ik uit omdat die 's middags was vervangen door een gloednieuw exemplaar uit de nieuwe serie) heb ik de laadpalen in de parkeergarage Morsweg uitgeprobeerd. Deze werken prima, in tegenstelling tot de lolo bij Vd Valk aan de Schouwweg welke vandaag pas in werking was gesteld en niet verder kwam dan een rood lampje.
Gelijk twee parkeerwachten er bij die wel eens wilden zien hoe dat nu werkte en hoe de auto er van binnen uit zag. Ik heb een uitvoerig praatje gemaakt en ze een (laad)demonstratie gegeven. Ze vonden het allemaal reuze interessant. Aardige mensen trouwens .
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Eindelijk zijn vijf van de geplande zes e-Laad palen in Leiden daadwerkelijk geplaatst:
* Garenmarkt - hartje centrum
* Papiermolen - winkelcentrum Kopermolen
* De Sitterlaan - Station Leiden Lammenschans
* Houtlaan - Diaconessenhuis
* Theda Mansholtstraat - Stevenshof
Volgens de gemeente hoeft de laatste (winkelcentrum Bevrijdingsplein) alleen nog maar te worden aangesloten, maar voorlopig is daar nog geen activiteit te bekennen.
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader
Poul schreef:Omdat ik wilde uitproberen of de storing bij het opladen thuis aan mijn eigen laadpaal (EV-Box) lag of aan de auto (de kabel sloot ik uit omdat die 's middags was vervangen door een gloednieuw exemplaar uit de nieuwe serie) heb ik de laadpalen in de parkeergarage Morsweg uitgeprobeerd. Deze werken prima, in tegenstelling tot de lolo bij Vd Valk aan de Schouwweg welke vandaag pas in werking was gesteld en niet verder kwam dan een rood lampje.
Gelijk twee parkeerwachten er bij die wel eens wilden zien hoe dat nu werkte en hoe de auto er van binnen uit zag. Ik heb een uitvoerig praatje gemaakt en ze een (laad)demonstratie gegeven. Ze vonden het allemaal reuze interessant. Aardige mensen trouwens .
Groeten,
Poul
Ja, die heb ik een tijdje geleden ook gebruikt. Laadplekken keurig afgezet met een pion, wordt behulpzaam door de beheerder opzij gezet voor je. Bij de eerste paal kreeg ik het niet aan het werk, om de hoek zijn nog een paar plaatsen en daar werkte het wel.
In 5 minuten lopen ben je hartje centrum.
Na 5 jaar Ampera nu Ampera-e. Lifetime in kWh/100 km
Zaterdag 26 jan 2013 ga ik met mijn dochter naar de open dag van RUL. We moeten zijn bij het Academiegebouw en het Kamerlingh Onnesgebouw (Steenschuur).
Kan een localo bevestigen danwel ontkennen dat de Morsweggarage dan een goede keuze is? Zo nee, wat zou je adviseren?
Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Alex schreef:Zaterdag 26 jan 2013 ga ik met mijn dochter naar de open dag van RUL. We moeten zijn bij het Academiegebouw en het Kamerlingh Onnesgebouw (Steenschuur).
Kan een localo bevestigen danwel ontkennen dat de Morsweggarage dan een goede keuze is? Zo nee, wat zou je adviseren?
Groet, Alex
Voor Steenschuur en Academiegebouw ligt de oplaadpaal aan de Garenmarkt beter binnen bereik. Vanaf de Morsweg moet je best nog wel een eindje lopen, Garenmarkt is beter.
Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k.
Plekken zijn niet afgekruist (ligt sneeuw, dus zou toch niet zichtbaar zijn) en er hangt een niet-handhaafbaar bord (zie ook mijn foto op oplaadpalen.nl) dus ik help je hopen...
Nu: VW e-Golf & ICU Compact Mini Ex: Chevy Volt LTZ Summit White & ICU Basic wandlader