Ongeval Ampera, wat is er gebeurd?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Ongeval Ampera, wat is er gebeurd?

Bericht door Poul »

Ik ben, waarschijnlijk niet de enige die, erg geïnteresseerd naar de officiële oorzaak, met name of het een technische onvolkomenheid is. :)

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Alfred schreef:De Ampera is vrijgegeven en heb nog niets vernomen over de oorzaak.
Ja het was mijn auto en zou 14 september meerijden met de pp electricrally.

Alfred.
Hoi Alfred,

Welkom op het forum :thumbup:

Als de tijd rijp is, horen we graag wat meer inderdaad :ugeek:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
alefarendsen
Bekende
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door alefarendsen »

Alfred schreef:De Ampera is vrijgegeven en heb nog niets vernomen over de oorzaak.
Ja het was mijn auto en zou 14 september meerijden met de pp electricrally.

Alfred.
Hallo Alfred,

vervelend.

Je zegt 'zou' meedoen. Betekent dit dat je nu niet meer mee kan/gaat doen?

Laat even weten, misschien dat we nog iets voor je kunnen betekenen in de vorm van een andere auto ofzo.

a
Geen Ampera maar een Tesla vervoert mij elektrisch. Wel begaan met alle Ampera-rijders! En oprichter van The New Motion voor alle duidelijkheid...
Alfred
Newbie
km-stand: 12000
Lifetime: 0

Bericht door Alfred »

Hallo Ivo,

Heb voor vrijdag een Ampera ontvangen. Kan dus gewoon meerijden. wij rijden met een Ampera en een Nissan Leaf mee.

Bedankt voor je aanbod.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Alfred schreef:Hallo Ivo,

Heb voor vrijdag een Ampera ontvangen. Kan dus gewoon meerijden. wij rijden met een Ampera en een Nissan Leaf mee.

Bedankt voor je aanbod.
Je bedoeld Alef :lol:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
wverboom
Newbie
km-stand: 19000
Lifetime: 35

Bericht door wverboom »

Ooit nog vernomen wat het werkelijke probleem is geweest?
Alex
Sponsor
km-stand: 230000
Lifetime: 21
Auto: Volt
Contacteer:

Bericht door Alex »

Vanmorgen is mijn Volt afgevoerd door Smink uit Hoevelaken. (Zie http://amperaforum.nl/viewtopic.php?f=20&t=706). Het was voor deze chauffeur de tweede Vompera die hij moest afvoeren. Inderdaad, de vorige was het ongeval op de A1. Hij vertelde mij wat hij daarvan wist. De VOA (analisten van de politie) hadden veel werk om de auto te analyseren. Ze konden zien dat de aanleiding zat in een handeling van de chauffeur (op zich een correcte handeling) waar de auto vreemd op reageerde. De berger dacht dat de auto nog altijd niet is vrijgegeven. Maar goed, daar kan @alfred misschien wat van zeggen.

Het is dus niet uit te sluiten dat de software van de auto in deze bijzondere omstandigheden de fout in is gegaan. Bediening zou goed zijn geweest.

Groet, Alex
Forum Sponsor, Buurauto
Chevrolet Volt, Viridian Joule, Xenon Pilot 6000k, Thule wingbar dakdragers, accident camera, korte dakantenne
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Bericht door Poul »

Alex schreef:Het was voor deze chauffeur de tweede Vompera die hij moest afvoeren. Inderdaad, de vorige was het ongeval op de A1. Hij vertelde mij wat hij daarvan wist. De VOA (analisten van de politie) hadden veel werk om de auto te analyseren.
...
Het is dus niet uit te sluiten dat de software van de auto in deze bijzondere omstandigheden de fout in is gegaan. Bediening zou goed zijn geweest.
Alex, ik vind dat je er wel erg veel moeite voor doet -de stekker van jouw auto te laten vastsmelten- om deze informatie boven water te krijgen :D ;) .
In ieder geval sterkte met tanken. Hopelijk gaat het klepje open.

Groeten,
Poul
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
kkettenis
Newbie
km-stand: 17826
Lifetime: 42

Bericht door kkettenis »

Kan inderdaad best de uitknop zijn geweest.
Ik als onervaren Ampera bestuurder had hetzelfde na wegrijden bij tankstation gisterochtend.

Gelukkig niets aan de hand, starten en lopen. Wel bleef na de werkdag het motormanagement lampje branden.
Vandaag bij de dealer laten uitlezen en resetten, blijkt dat de aandrijving dan een storing vertoont na de herstart.

In ieder geval blij dat het bij 5 km per uur gebeurde, niet op snelweg, je schrikt toch! :mrgreen:
equipo
Newbie
km-stand: 48000
Lifetime: 4
Auto: Ampera
Contacteer:

Bericht door equipo »

kkettenis schreef:Kan inderdaad best de uitknop zijn geweest.
Wanneer je de startknop indrukt tijdens het rijden, gaat alles wel uit, maar rolt de auto gewoon verder. Ik heb dit zelf al eens meegemaakt. Je kunt de auto dan rustig aan de kant zetten en opnieuw "starten". Ik heb er niet op gelet of de rem- of stuurbekrachtiging het op dat moment nog deden. Weer "starten" (aanzetten) tijdens het rijden werkte niet, want daarvoor moet je natuurlijk de rem ingedrukt houden.

Ik heb helaas kort geleden ongeveer hetzelfde meegemaakt als Alfred. Gelukkig niet op de snelweg, maar het resultaat was wel een kettingbotsing met 4 auto's. Ik kan er nu nog weinig over zeggen, want ik heb mijn Ampera nog niet terug.
Plaats reactie