Waarom een Ampera?

Algemene vragen over de Opel Ampera & Chevrolet Volt, antwoorden en ervaringen

Waarom een Ampera

Milieuvriendelijk
100
27%
0% bijtelling bij lease
161
44%
Mooie wagen
41
11%
Overig...
66
18%

Totaal aantal stemmen: 368

PsPa
Newbie
km-stand: 32895
Lifetime: 41
Auto: Ampera
Contacteer:

Re: Waarom een Ampera?

Bericht door PsPa »

Als lease een prettig, erg prettig alternatief ivm 0% en vooral ook t.o.v. de Japanse eenheidsworst Prius.
1e ervaringen:
Kwalitatief goed gebouwd;
Sportief, spacy uiterlijk;
Luxe interieur;
Errug veel knopjes;
Heb heel veel vragen en positieve reacties en nog meer vragen gekregen wat ook leuk is als je een nieuwe auto rijdt.
giorgio
Newbie
km-stand: 27000
Lifetime: 10

Bericht door giorgio »

In eerste instantie aangeschaft i.v.m. het milieu ;-) (geloof jij het?) en in tweede instantie vanwege 60 maanden 0% bijtelling. Netto kost de Ampera mij ongeveer hetzelfde als mijn vorige auto (mazda 3) maar i.p.v. de sloot aan euris die via de bijtelling naar de fiscus gaat, gaat deze nu naar Opel.

Ik kom er elke dag meer achter hoe gaaf de Ampera is (design buitenkant (van binnen toch een beetje plastic fantastic), stil, snel, automaat, stats, etc) en nu wordt het de kick/sport om zoveel mogelijk KMs uit een lading te halen.
kkettenis
Newbie
km-stand: 17826
Lifetime: 42
Auto: Bolt

Bericht door kkettenis »

De belangrijkste reden is de 0% bijtelling vanaf 1-1. Hiervoor een ML gereden, niet te vergelijken.
Heb hem net 5 dagen, en begin te wennen. Rijeigenschappen, heel fijn, net een Kart, alleen veel sneller. Goede afwerking, en onder de indruk van de toegepaste technieken. Ook het Bose soundsystem is erg fijn muziek luisteren.
Ben benieuwd hoe hij op termijn bevalt!
ElectricRene
Vaste klant
km-stand: 90
Lifetime: 44

Bericht door ElectricRene »

totaalpakket, echter zonder de belastingvoordelen is de auto veel te duur, de doorslag heeft echt de mia/kia/vamil gegeven.
En de auto rijdt echt top. Vandaag koopkontrakt getekend.

M vr gr Rene
Ampera Zwart. Navi/bose/achteruitrijcamera.
martins
Newbie
km-stand: 29008
Lifetime: 35

Bericht door martins »

Ik heb hem gekozen omdat ik het een leuke gadget vond en de techniek van elektrische auto's alleen maar kan worden doorontwikkeld als ook de pioniersmodellen worden verkocht, maar wel één die goed bruikbaar is en er prima uitziet. Inmiddels ben ik er aan verslaafd vanwege zijn heerlijke rijgedrag.
michelkemp
Newbie
km-stand: 12500
Lifetime: 27

Bericht door michelkemp »

Prachtige car om te zien, geen allerdaags dingetje rijd geweldig 0% bijtelling, past bij mijn functie als health security safety en envoriment manager en mijn eerste auto van de zaak dus zo trots als een aap met zeven gouden lullen :lol:
Vision
Stamgast
km-stand: 235000
Lifetime: 31
Contacteer:

Bericht door Vision »

Na de eerste 3000KM is mijn verwachting uitgekomen: een mooie innovatieve auto om te zien, met een sublieme techniek voor dit moment: elektrisch als het kan, benzine als het moet/niet meer anders kan.

Ik ben ervan overtuigd dat pas na de pioniers de grote gemeenschap gaat snappen dat het echt nodig is: de fossiele brandstoffen raken op en onze (klein)kinderen hebben ook recht op een plezierig leven. Iemand moet het verschil durven maken, daar draag ik graag mijn €-steentje aan bij.
Power Blue Ampéra, SUNpower, WaterScouting & ZendAmateur
malagutie
Bekende
km-stand: 29000
Lifetime: 52

Bericht door malagutie »

michelkemp schreef:Prachtige car om te zien, geen allerdaags dingetje rijd geweldig 0% bijtelling, past bij mijn functie als health security safety en envoriment manager en mijn eerste auto van de zaak dus zo trots als een aap met zeven gouden lullen :lol:
Haha en ik dacht dat ik een onzin functietitel had ;)
michelkemp
Newbie
km-stand: 12500
Lifetime: 27

Bericht door michelkemp »

malagutie schreef:
michelkemp schreef:Prachtige car om te zien, geen allerdaags dingetje rijd geweldig 0% bijtelling, past bij mijn functie als health security safety en envoriment manager en mijn eerste auto van de zaak dus zo trots als een aap met zeven gouden lullen :lol:
Haha en ik dacht dat ik een onzin functietitel had ;)
Hahaha what's in the name....als de euries maar gestort worden aan het eind van de maand :thumbup:
malagutie
Bekende
km-stand: 29000
Lifetime: 52

Bericht door malagutie »

Helemaal mee eens Michel!
Plaats reactie