Motorrijtuigenbelasting!!

Alles over lease kosten, bijtelling (!), investeren, afschrijven, subsidies zoals MIA en Vamil, BTW enz.
Plaats reactie
e-hermm
Newbie
km-stand: 20
Lifetime: 7
Auto: Ampera

Motorrijtuigenbelasting!!

Bericht door e-hermm »

Beste Mensen,

Sinds enkele dagen in het bezit van de Ampera...een superrr auto.
Ik zal nog terugkomen hier in de voorstelronde.

Wat ik wel raar vind is dat ik een mededeling ontving van de Motorijtuigenbelastingdienst Apeldoorn dat men mij wegenbelasting ging berekenen ad EUR 67,-- per maand hahaha.
Ik heb hierop gebeld en kreeg daar mensen aan de lijn die dachten dat het een hybride auto was (doorgekregen van de RWD) en er dus belasting verschuldigd was.
Ik heb weer iemand anders gevraagd om aan deze flauwelkul nu een einde te maken en heb gezegd dat het een electrische auto is met minder dan 50 gram p km etc. en dat iedereen in Nederland weet dat je daar geen motorrijtuigenbelasting voor hoeft te betalen.
Na weer 10 min in de wacht te hebben moeten staan kwam meneer terug met de melding "dat men het verkeerd had overgenomen van de RWD"..ik vroeg: bedoelt u nu dat uw aanslag wordt teniet gedaan en daarop werd eindelijk met ja geantwoord. Ik moest wel bezwaar aantekenen ook tegen de vlg heffing want nu ik alle machtigingen had ingetrokken ging dat niet anders.
PFFF hier wordt je dus echt niet goed van.
Stukje Holland op z'n smalst zullen we maar zeggen.

mvrgroet
herman
Poul
Moderator
km-stand: 195000
Lifetime: 29
Auto: geen
Contacteer:

Re: Motorrijtuigenbelasting!!

Bericht door Poul »

Het is voor veel mensen nieuw. je moet dus zelf op alles blijven letten of het wel goed gaat. En als ik schrijf 'alles' bedoel ik ook echt ALLES. :)
De ervaringen van de rijders op dit forum spreken boekdelen.

Groeten,
Poul

PS: veel rijplezier met die superrr auto. Ik geniet er al bijna vier maanden nog elke dag van. Het is zelfs zo dat als ik een dag niet heb gereden, ik 's avonds de neiging krijg voor de lol een rondje in de buurt te gaan rijden.
Vanaf 28 september 2024 ga ik verder Amperaloos door het leven. Daarvoor sinds 9 december 2013 model 2013; Lithium White met Jet Black bekleding, navigatie, Opel Eye, Xenon 6000k. ;)
Ampera81
Newbie
km-stand: 17000
Lifetime: 0
Auto: Bolt
Contacteer:

Bericht door Ampera81 »

Poul schreef:PS: veel rijplezier met die superrr auto. Ik geniet er al bijna vier maanden nog elke dag van. Het is zelfs zo dat als ik een dag niet heb gereden, ik 's avonds de neiging krijg voor de lol een rondje in de buurt te gaan rijden.
Vind ik leuk en ik snap wat je bedoeld. :lol:
Pascal Tijhuis

Werkplaatschef@ Opel Dealer
Van der Linden van Sprankhuizen B.V.
Purmerend
Michael
Stamgast
km-stand: 0
Lifetime: 0
Auto: Bolt

Bericht door Michael »

De fout ligt natuurlijk bij de RWD. De belastingdienst is geen dealer of auto kenner, dus die nemen direct de gegevens af die bij hun bekend zijn op dat moment. Sue the RWD dus.
Ivo
Beheerder
km-stand: 171000
Lifetime: 41
Auto: anders
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Deze zomer eigenhandig een T5 camper uit D geïmporteerd (zie ook http://www.amperaforum.nl/viewtopic.php ... t=30#p5362). BPM aangifte e.d. gedaan, incl. RDW "keuring". Alles op Camper basis :thumbup: . Komt dus ook aangifte BPM richting douane bij.
Krijg ik vervolgens rekening van de belastingdienst voor "normale" wegenbelasting :thumbdown: . 1 telefoontje en 3 maanden later gewoon rekening op campertarief, eerste rekening was ook on hold gezet. RDW hanteert andere voorwaarden voor afwijkend tarief dan de Belastingdienst werd mij verteld :roll:

Kortom; vreselijk onhandig allemaal en je moet blijven opletten, maar uiteindelijk (duurt lang!) is alles netjes geregeld. :mrgreen:
Amperaloos sinds 14/09/2018, na 77 maanden en 171.000 km
Guido1
Newbie
km-stand: 23000
Lifetime: 35

Bericht door Guido1 »

Ontving 1-2 weken na aflevering ook een brief dat ze geld gingen incasseren :o Meteen gebeld en deze dame zette me even in de wacht en zei dat ik de brief kon verscheuren.
Ze proberen het gewoon.
Ampera, Black, NAV, lolo
Hanzzzz
Stamgast
km-stand: 240000
Lifetime: 31

Bericht door Hanzzzz »

Guido1 schreef:knip ...Ze proberen het gewoon.
Sorry maar dat laaste geloof ik niets van. De mensen die daar zitten hebben maar een doel en dat is hun werk uitvoeren binnen de regels die er zijn. Fouten gebeuren nu eenmaal. Best kans dat de IT-systemen nog niet helemaal op orde zijn en dat het e.e.a. nog handmatig moet gebeuren.
Plaats reactie